Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika  (gelezen 1725 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Gepost op: 24-11-2009, 17:48 »
PARIJS -  De kans is aanwezig dat de Dakar Rally in 2011 weer terugkeert naar zijn wortels, Afrika. Dat zei directeur Etienne Lavigne van de woestijnrally dinsdag. „In 2010 zijn we nogmaals in Argentinië en Chili, maar men mag Afrika niet vergeten.”

De Dakar Rally werd tot en met 2007 altijd in Noord-Afrika verreden, met de Sahara als scherprechter en de Senegalese hoofdstad Dakar traditioneel als finishplaats. In 2008 blies de organisatie de rally op het laatste moment af. Terreurgroepen zouden het hebben gemunt op de karavaan. De rally week om die reden in 2009 uit naar het veilige Zuid-Amerika.

„Voor 2011 proberen we een mooi parkoers te vinden. Dat kan in Zuid-Amerika zijn, maar ook elders. We hebben ideeën voor Zuid- en Oost-Afrika”, zei Lavigne. „We kunnen ons ook voorstellen dat de rally afwisselend in Zuid-Amerika en Afrika plaatsheeft.” De Dakar Rally 2010 start op 1 januari in Buenos Aires en eindigt op 17 januari in diezelfde stad. Het traject omvat veertien etappes en is 9000 kilometer lang.


Ben benieuwd of ze het volgend jaar veilig genoeg vinden in Afrika. In Zuid Amerika zijn denk ik toch wel heel andere bedragen gemoeid met sponsoring....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #1 Gepost op: 24-11-2009, 21:15 »
Zou mooi zijn als ze terug gaan naar Afrika. Vind toch wel (geheel objectief  :-X ) dat-ie daar thuishoort...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2009, 08:59 »
 :stupid:   Dakar, het woord zegt het al... ::)
 
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2009, 11:59 »
zou goed zijn.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2009, 17:05 »
Zuid amerika heeft zeker wat. Al is het maar het publiek wat overal staat. Maar de dakar rally hoort gewoon in afrika. Alleen hoop ik niet dat het zo iets wordt als toen het naar ging zuidafrika met alleen rechte wegen de laatste dagen.
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2009, 17:23 »

Gewoon elk jaar allebei doen en dan natuurlijk wel, op een verschillend tijdstip. En dan ook nog een in Australie............

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2009, 20:35 »
Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit waar ze de Dakar houden, als ze 'm maar houden.

Australië lijkt me ook een mooie gelegenheid.


Dakar GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2009, 09:32 »
Dat ze overal rallies houden is idd zéér oke, maar dat ze Zuid-Amerika "Dakar" noemen is in mijn ogen puur marketing. Da's prima, maar het dekt de lading NIET... Beetje hetzelfde verhaal als "Spijker" in mijn ogen. :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2009, 12:25 »
Dakar moet gewoon terug naar Afrika, niet alleen omdat het daar thuishoort.
 
Maar het word voor ons Nederlanders gewoon weer iets 'betaalbaarder' om mee te doen.
Nu is het echt bijna onhaalbaar voor diegene met een minder groot budget.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #9 Gepost op: 26-12-2009, 12:44 »
Dat Dakar in Afrika thuishoort ben ik t helemaal mee eens. Maar voor de kosten zal het niet zoveel uitmaken, afgezien van de verschepingskosten en wat duurdere vluchten.  Als je Dakar wilt rijden, is dat niet de reden om thuis te blijven, want zeker bij de auto's en trucks is het inschrijfgeld maar een klein deel van het totale budget. Voor de motorrijders ligt dat nog wel iets anders, maar zet je alles op een rij dan zijn de eventuele hogere kosten omdat de rally naar Zuid-Amerika gaat niet bepalend. Dat er een wereldwijde crisis aan de gang is waardoor sponsoring een stuk moeilijker te vinden is, lijkt me een veel groter probleem voor veel Europese deelnemers die de laatste jaren altijd van de partij waren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2009, 13:28 »
Dat Dakar in Afrika ligt is duidelijk, maar waarom ging de Dakar 2 jaar gelden ook al weer niet door......
Ik zie liever mooie beelden uit Amerika dan geen beelden (of DirkJan in tranen, -voor wie het nog weet ;) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar Rally mogelijk terug naar Afrika
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2010, 19:55 »
De Dakar 2010 is inmiddels ruim een week aan de gang en ik kan niet anders zeggen dan dat IK deze Dakar echt heeeeeel erg geslaagd vind.
 
De organisatie lijkt heel veel geleerd te hebben van vorig jaar en mijn indruk is dat iedereen (rijders, pers, bevolking, organisatie etc.) het allemaal geweldig vindt.
Het komt op mij over alsof het enthausiasme hier groter is dan in Afrika....
 
Ik vermoed dat ze volgend jaar weer gewoon in Zuid Amerika te vinden zullen zijn.
 
Enig idee hoe de organisatie er over denkt?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt