Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 4x4 cursus?  (gelezen 2701 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
4x4 cursus?
« Gepost op: 18-01-2010, 23:08 »
Met een paar vrienden willen we een paar uurtjes (of een hele dag) off-road training krijgen.
Niet met eigen auto maar met eentje van de organisatie.
 
Iemand hier goede ervaringen met één of andere 4x4 cursus?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2010, 23:47 »
Met een paar vrienden willen we een paar uurtjes (of een hele dag) off-road training krijgen.
Niet met eigen auto maar met eentje van de organisatie.

Als je een eigen auto meebrengt is het appeltje-eitje. Genoeg ervaring op het forum.

Zonder eigen auto kom je al snel in de 'nou we gaan niet harder dan 0,5 km/u en niet die steile helling op' achtige cursussen. Ik heb een paar jaar gekeken bij Traffic Control voor de teampresentatie die we gingen organiseren, en die hadden het toen goed voor elkaar. Kleine baan maar met ruim voldoende spannende dingen. En oude Suzuki's waarmee je alles kunt doen wat je kunt bedenken.

Liebregts uit Vessem doet het ook, op het terrein in Veldhoven. Daar heb ik wedstrijden gereden, en ze hebben het aardig voor elkaar. Gratis is anders.

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2010, 23:54 »
Met een paar vrienden willen we een paar uurtjes (of een hele dag) off-road training krijgen.
Niet met eigen auto maar met eentje van de organisatie.
 
Iemand hier goede ervaringen met één of andere 4x4 cursus?

Ik snap deze mensen niet :-X  Terein rijden maar niet in hun eigen auto ???  .Als je straks op reis gaat heb je dus geen enkel benul wat je eigen auto wel of juist niet aankan. of sterker nog wat durf je zelf :-\
 
Ik stel voor om een weekend naar Bilstain te gaan daar kun je elke moeilijkheidsgraad doen die je zelf aandurft ,want de auto kan vaak meer dan je zelf zou denken.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2010, 00:11 »
Bilstain is wel een bijzondere locatie ja. Dan kun jij mee met je 6x6 ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2010, 07:37 »

Ik snap deze mensen niet :-X  Terein rijden maar niet in hun eigen auto ???  .Als je straks op reis gaat heb je dus geen enkel benul wat je eigen auto wel of juist niet aankan. of sterker nog wat durf je zelf :-\
 
Ik stel voor om een weekend naar Bilstain te gaan daar kun je elke moeilijkheidsgraad doen die je zelf aandurft ,want de auto kan vaak meer dan je zelf zou denken.
misschien hebben die mensen zelf geen 4x4 en willen ze eens ervaren of het wat voor hun is :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2010, 09:31 »
Met een paar vrienden willen we een paar uurtjes (of een hele dag) off-road training krijgen.
Niet met eigen auto maar met eentje van de organisatie.
 
Iemand hier goede ervaringen met één of andere 4x4 cursus?

Ik sluit me aan bij Nino.
In Oirschot bij het OTCRij, A cie 2e pel, krijg je een goede 4x4 basis opleiding waar je echt iets aan hebt. Met 2 personen op één instructeur krijgt je daar alle facetten, dus niet alleen rijden. Helaas kan je hier geen cursus volgen als je niet bij dat bepaalde krijgsmacht onderdeel zit.
 
Even serieus. Wat wil je precies ervaren?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2010, 13:34 »
Mocht er een weekendje gepland worden: hou me op de hoogte!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 65
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2010, 17:08 »

 
met collega's hier een dagje gedaan ;D
geen cursus maar wel een dag LOL.
 
We reden een aantal paden in brabant en een "baan"met leuke elementen.
 
Veel plezier,
 
Squid 8)
bmw X-challenge  '07
bmw r 1100 gs    '94
www.opgevenisgeenoptie.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2010, 17:40 »
misschien hebben die mensen zelf geen 4x4 en willen ze eens ervaren of het wat voor hun is :P

Ik weet dat Fred een 4x4 heeft gekocht en er me wil gaan reisen, vandaar mijn andwoord.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2010, 18:29 »

Ik snap deze mensen niet :-X  Terein rijden maar niet in hun eigen auto ???  .Als je straks op reis gaat heb je dus geen enkel benul wat je eigen auto wel of juist niet aankan. of sterker nog wat durf je zelf :-\ 

Volledig mee eens, ieder karretje heeft zijn eigen nukken...!!
 
 
Zelf ben ik erg gecharmeerd van het Mammut off-road park...,http://www.fpmammut.de
Een prachtig off-road park, prima restaurant en met mooie en zeer betaalbare accomodaties!! ( en word door een Nederlander gerunt.... :-X )
 
 
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2010, 21:31 »
Ik weet dat Fred een 4x4 heeft gekocht en er me wil gaan reisen, vandaar mijn andwoord.

Ja maar ik wil niet in m'n eentje die cursus gaan doen :-)
 
En dan kun je je wel voorstellen dat ik het niet zo'n goed plan vind om nog drie 'vrienden' in mijn autotje te laten raggen.......
 
Om de vriendschap in takt te houden en vooral ook een beetje de zelfde ervaring te krijgen leek ons een cursus in andermans auto wel beter.
 
Of wil je misschien in jou autotje een cursusje organiseren  :D :D :D  ?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: 4x4 cursus?
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2010, 22:07 »

Ja maar ik wil niet in m'n eentje die cursus gaan doen :-)
 
En dan kun je je wel voorstellen dat ik het niet zo'n goed plan vind om nog drie 'vrienden' in mijn autotje te laten raggen.......
 
Om de vriendschap in takt te houden en vooral ook een beetje de zelfde ervaring te krijgen leek ons een cursus in andermans auto wel beter.
 
Of wil je misschien in jou autotje een cursusje organiseren  :D :D :D  ?
Helaas Fred, ik heb geen 4x4  :-[
 
En jou vrienden willen raggen..........

Post Merge: 19-01-2010, 22:17

Volledig mee eens, ieder karretje heeft zijn eigen nukken...!!
 
 
Zelf ben ik erg gecharmeerd van het Mammut off-road park...,http://www.fpmammut.de
Een prachtig off-road park, prima restaurant en met mooie en zeer betaalbare accomodaties!! ( en word door een Nederlander gerunt.... :-X )
 
 

Dit lijkt mij wel wat, Als er genoeg belangsteling is wil ik wel iets plannen.met eigen auto's
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’