Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: We gaan weer rijden.....  (gelezen 15880 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #75 Gepost op: 03-08-2010, 23:53 »
Er is ook een filmpje van de opbouw van de motor. Ze hebben maar een paar dingen aangepast, verder is de auto origineel  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #76 Gepost op: 05-08-2010, 22:38 »
Wordt er dinsdag a.s. weer gereden? Ik wil het materieel wel eens bezig zien! Daarnaast ben ik een DAF YA4440 aan het ombouwen tot camper en wil wel eens weten wat die kan (en niet kan).

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #77 Gepost op: 06-08-2010, 08:36 »
Er is ook een filmpje van de opbouw van de motor. Ze hebben maar een paar dingen aangepast, verder is de auto origineel  ::)

Laat zien!! Ben benieuwd... Ik weet dat er een andere nokkenas in zit voor meer koppel onderin, en dat de kop 2 mm dikker is voor lagere compressie (meer soorten benzine toe te passen zonder te pingelen) maar andere aanpassingen zijn mij nog onbekend.

Zaterdag even een klepdekselpakking ophalen, dan de kleppen stellen en toch nog eens naar de ontsteking kijken. Koud start hij beroerd, en regelmatig backfires. Op temperatuur is het gewoon goed (denk ik) Ik ben toch nog niet helemaal uit de afstelprocedure van een 123ignigtion. Ik ben een verhaal tegen gekomen waarin stond dat je de vacuumslang los moet halen (wel richting carbs even afdichten) dan hoog in de toeren zetten (maximaal ??) en dan de ontsteking mbv een (goede) lamp op de dynamische waarde van 35 graden zetten. Zou zou hij goed moeten zijn, maar misschien dat bij mij de kleppen nog niet goed staan, maar na deze procedure loopt die van mij dus nog niet netjes. En dat gaat uiteraard ten kosten van het benzineverbruik, en dat wil je met deze motor absoluut niet!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 421
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #78 Gepost op: 09-08-2010, 20:20 »
Als het goed is rijdt de mijne morgen ook weer. De vooras zit er weer op. Nu nog 'even; de remmen ontluchten en afstellen. Is zo gedaan bij een 6x6  ::)

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #79 Gepost op: 18-08-2010, 23:49 »
Er is ook een filmpje van de opbouw van de motor. Ze hebben maar een paar dingen aangepast, verder is de auto origineel  ::)
Volvo 6x6 ETI b30,build and test run TURBO INTERCOOLER

Is dit met de standaard 6 in lijn 3 liter benzine?  :o
het basisblok is nog standaard....nagenoeg.... :-X :P ;D dus officieel mag hij nog steeds B30 heten ,alleen de paardjes zijn wat toegenomen (250)
 
en om even op t topic ,we gaan weer rijden..te antwoorden .Wij voorlopig even niet, hij staat namelijk alweer met de sloffen van de grond te wachten op de aanpassingen voor de Dresden-Breslau 2011 rally ..hopelijk lukt het ons dit jaar wel om op tijd klaar te zijn en nog wat proefritten te kunnen maken..
 
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: We gaan weer rijden.....
« Reactie #80 Gepost op: 08-10-2010, 09:39 »
Ha,

Wij hadden steeds de Baja Saxonia als proefrit. Die is komend jaar 3 weken voor Breslau dus dat ga ik je van harte afraden, maar er zijn meer wedstrijden net over de grens. Daar kun je dan in wedstrijdcondities eens lekker gas geven. En je hebt een deadline ruim voor Breslau..