Er is ook een filmpje van de opbouw van de motor. Ze hebben maar een paar dingen aangepast, verder is de auto origineel
Laat zien!! Ben benieuwd... Ik weet dat er een andere nokkenas in zit voor meer koppel onderin, en dat de kop 2 mm dikker is voor lagere compressie (meer soorten benzine toe te passen zonder te pingelen) maar andere aanpassingen zijn mij nog onbekend.
Zaterdag even een klepdekselpakking ophalen, dan de kleppen stellen en toch nog eens naar de ontsteking kijken. Koud start hij beroerd, en regelmatig backfires. Op temperatuur is het gewoon goed (denk ik) Ik ben toch nog niet helemaal uit de afstelprocedure van een 123ignigtion. Ik ben een verhaal tegen gekomen waarin stond dat je de vacuumslang los moet halen (wel richting carbs even afdichten) dan hoog in de toeren zetten (maximaal ??) en dan de ontsteking mbv een (goede) lamp op de dynamische waarde van 35 graden zetten. Zou zou hij goed moeten zijn, maar misschien dat bij mij de kleppen nog niet goed staan, maar na deze procedure loopt die van mij dus nog niet netjes. En dat gaat uiteraard ten kosten van het benzineverbruik, en dat wil je met deze motor absoluut niet!!