Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wie heeft er een trialmotor?  (gelezen 15989 keer)

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #45 Gepost op: 25-06-2011, 00:28 »
Die waren laatst hier ook aan de beurt. Check gelijk even goed de bouten van de achterveer etc. Die willen nogweleens iets lossen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #46 Gepost op: 25-06-2011, 08:24 »
Ok, thx.

Ik heb eergisteren de benzinekraan gemonteerd en de waterpomp gedaan. Gisteren zo'n lanyard dodemansknopje gemonteerd. Vandaag gaan we rijden!!!

Als het weer regent zijn we te vinden onder de brug A2 van Vianen

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #47 Gepost op: 25-06-2011, 11:10 »
Kom er wel in de buurt, (lut en het waal ofzo?) maar heb andere bezigheden ;)
 
Zomaar een paar dingen die ik bij een GG pro zou controleren (en dus vaak iets mee doe):
- Plunjers koppeling en rem
- Remblokken(controleren/vervangen ivm slijtage of olie)
- Vloeistoffen(al dan niet in combinatie met de plunjers)
- Lagers van het link systeem (wat extra vet kan ook geen kwaad!) en let ook op slijtage aan de twee (kom even niet op de naam, 0-0 vormige dingen), die kunnen soms wat schade krijgen bij een conferontatie met een object, en evt ovaal uitslijten.
- Uitlaat! Las breekt vaak bij de middendemper waar de achterdemper eraanvast schroeft. Dan raakt je band de achterdemper en moet je die weer lassen.
- Mocht je de koppeling keer openhebben meet even de waardes na! Even langs die drukplaatjes meten met een schuifmaat.
- Controleer dan ook gelijk even de kickstartertandwiel op schade.
enzo :P
 
Waterpomp was je al gelukt, moet je altijd even mee oppassen met monteren.
 
(klinkt allemaal best ernstig als je het zo verteld! maar zijn top machientjes als je er goed mee omgaat!)
 
Heb zelf stopknoppen van suzuki op het stuur gemonteerd.
 
/lees nu trouwens dat het geen pro is! maar een 2001
 
Dan heb je helemaal een fijn machinetje!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #48 Gepost op: 25-06-2011, 15:25 »
Kom er wel in de buurt, (lut en het waal ofzo?) maar heb andere bezigheden ;)
 
Zomaar een paar dingen die ik bij een GG pro zou controleren (en dus vaak iets mee doe):
- Plunjers koppeling en rem
- Remblokken(controleren/vervangen ivm slijtage of olie)
- Vloeistoffen(al dan niet in combinatie met de plunjers)
- Lagers van het link systeem (wat extra vet kan ook geen kwaad!) en let ook op slijtage aan de twee (kom even niet op de naam, 0-0 vormige dingen), die kunnen soms wat schade krijgen bij een conferontatie met een object, en evt ovaal uitslijten.
- Uitlaat! Las breekt vaak bij de middendemper waar de achterdemper eraanvast schroeft. Dan raakt je band de achterdemper en moet je die weer lassen.
- Mocht je de koppeling keer openhebben meet even de waardes na! Even langs die drukplaatjes meten met een schuifmaat.
- Controleer dan ook gelijk even de kickstartertandwiel op schade.
enzo :P
 
Waterpomp was je al gelukt, moet je altijd even mee oppassen met monteren.
 
(klinkt allemaal best ernstig als je het zo verteld! maar zijn top machientjes als je er goed mee omgaat!)
 
Heb zelf stopknoppen van suzuki op het stuur gemonteerd.
 
/lees nu trouwens dat het geen pro is! maar een 2001
 
Dan heb je helemaal een fijn machinetje!

Ja, gelukkig, het is geen Pro. Ik kreeg een tip van iemand om daar vanaf te blijven.

Bijna goed, Tuul en 't Waal is de A27, je moet die andere brug over de lek hebben, bij de A2.

Zo lekker, buiten regent het pijpenstelen en de kinders zijn lekker aan het rijden.

Kickstartertanswiel zag er goed uit; ik heb de complete rechter carterdeksel er af gehad. Pomp zat heel eenvoudig vast. Gewoon asje met twee borgringetjes, dubbelzijdige keerring en een pielletje dat door het asje heenging, om het plastic tandwieltje mee vast te houden.

Alleen nog olie verversen. Waar moet ik precies op letten bij die waterpomp?



Grote spruit



Kleinste spruit

Die hebben het altijd makkelijker met hun grote broer als voorbeeld. Binnen een minuut reed hij weg, met koppeling. Remmen tot stiltstand zonder motor af te laten slaan.

Staand rijden vindt hij nog wat te eng...




Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #49 Gepost op: 25-06-2011, 23:10 »
Waterpomp opmerking was ook voor de pro! Als je die zomaar terugdouwt heb je kans dat het asje in de pomp niet in het tandwiel valt, maar er bovenop ligt, en dan sloop je de boel met aandraaien! Maar bij de oude blokken is dat allemaal wat sterker en minder fout gevoelig. Overigens heb ik daar ook nog nooit een kickstarter, kickstarter kap, of kickstarter tandwiel doormidden gekregen (wat bij een nieuwe fiets allemaal wel eens gelukt is :P)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Wie heeft er een trialmotor?
« Reactie #50 Gepost op: 07-07-2011, 21:14 »
Zo , ik heb er ook weer een : Sherco 250 van 2005
 

 

 
Yamaha WR250F 2015