Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Camera mee op reis  (gelezen 5776 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Camera mee op reis
« Gepost op: 29-10-2010, 12:16 »
Ik heb een Olympus Pen camera met losse lenzen. Redelijk compact en robuust dus ook op reis goed mee te nemen.
Ik ga volgend jaar een mooie allroad reis, op mijn Yamaha XT660Z, maken en wil die camera met lenzen meenemen.
Heeft iemand een tip hoe ik deze het beste mee kan nemen? Ik wil tijdens de trip wel eenvoudig bij mijn cameraspullen komen om eens van lens te wisselen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Camera mee op reis
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2010, 12:31 »
pelican case met foam-inserts?
 
 

 
al is dit plaatje een beetje overkill: ze hebben ook kleinere :P
 
zo kan het op de motor:

 
andere tip die ik zelf wil gaan doen: groot stuk foam kopen en die in de vorm van de binnenkant van mijn tanktas snijden. dan uitsparingen maken ter grootte van mijn camera + lenzen + flitser.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Camera mee op reis
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2010, 13:01 »
Touratech heeft deze oplossing, wellicht ook voor andere tanktassen toepasbaar.


Post Merge: 29-10-2010, 13:04
Ik heb ondertussen de site een beetje beter gelezen, het betreft een binnentas voor ongeveer 100euro.
http://www.touratech.com/shops/011/product_info.php?cPath=3_41_329&products_id=11570 voor meer info.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Camera mee op reis
« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2010, 02:54 »
Ik heb wel eens Touratech zitten spitten maar deze was me nog niet opgevallen.
En de Pelican koffer heb ik ook gezien maar die is niet zo bereikbaar als je onderweg bent.
Allemaal alvast bedankt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Camera mee op reis
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2010, 13:32 »
Kunt ook gewoon voor een rugzak gaan. Trilt een heel stuk minder dan een koffer of een tas op de motor. Voordeel is ook als je aftapt dat je de rugzak ophoudt, en dus je camera altijd bij je hebt.

Nadeel van een tanktas is dat het stof er makkelijk in kan vallen als jij bijvoorbeeld met je helm op de tas open doet...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Camera mee op reis
« Reactie #5 Gepost op: 03-11-2010, 00:07 »
Ik ben ooit met mijn Tenere (600) met dubbele koffers achter (2x40 liter) met mijn camera naar Schotland geweest.

statief mee; Benbo #1
camera, was een F90X met 3 lenzen en ik dacht 20 filmpjes.
filters en flitser.
tent, kook-gas-ding
slaapzak.. heb nog hagel gehad ook..
freezing my balls off...

heb alleen geen scanner om het resultaat te laten zien..
Ben uiteindelijk in april op de Buiten-Hebriden geweest, was de eerste motorrijder op de veerpont (naar Lewis)
Doel was uiteindelijk Callanish.



en was het allemaal waard..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Camera mee op reis
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2010, 20:30 »
ik gebruikte dit...


Post Merge: 16-11-2010, 20:31
paste net alles in...

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Camera mee op reis
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2010, 21:24 »
Wegdoen en een Nikon Coolpix compact meenemen? Past in de borstzak!

Vroeger had ik een spiegelreflex onder een schock-cord netje op de tanktas, binnen handbereik.

Avonturier!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Camera mee op reis
« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2010, 18:37 »
Combinatie van beide voorstellen, toestel met de meest gebruikte lens in de tanktas, alle overige zooi en mogelijk statief etc. in een Pelican case achterop.
Mijn Canon steekt altijd in de tanktas, geen problemen mee, maar als ik er nog een derde en vierde lens ga bijnemen, dan ga ik me zo'n Pelican kopen met foam inserts.
 
Grtz, Philip!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Camera mee op reis
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2011, 23:28 »
mischien een laat berichtje maar wat is nu de idealen camera + opberging en alles om mee tenemen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Camera mee op reis
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2011, 11:01 »
Ik ben 8 maanden door afrika gereden, en had een Nikon 801s met 180mm, 35mm, 24mm en teleconverter mee. dat paste allemaal in een heuptas (lowepro) , die ik meestal gewoon om had (op de buik gedragen): Zittend op de motor steunde die op de tank, staand alle vrijheid om offroad te rijden en toch redelijk beschermd en trillingsvrij.

Als het echt slecht weer was, ging de hele tas de koffer in.

't is een keuze: Ofschoon je met de huidige compact camera's mooie foto's maakt, tipt het echt niet aan een spiegelreflex (ik heb allebei). neem als compact wel iets robusts mee: veel van die cameratjes met een kleptje voor de lens en een enorme uitschuiftoeter, die zitten na 3 korrels zand vast.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: Camera mee op reis
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2011, 09:18 »
Camera's vervoeren op je motor blijft altijd een delicate kwestie. Voorheen stopte ik al mijn lenzen en camera in een rugzak, vond ik een snel genoege oplossing.
Tegenwoordig neem ik voor de off road tripjes de Pentax Optio W30 mee. Lekker compact, schokbestendig, stofdicht en waterdicht tot 3 meter....Maar als je meer dan 3 meter onder water zit met je motor heb je weer een ander probleem :) .
Crash, Get Up, Crash, Get up, Crash Get Up, Crash.....Stay down, embrace Pain!