Ik snap dit niet.
Zowel KTM als Yamaha in dit geval, maar andere fabrikanten doen het ook, houden ons ondertussen "eindeloos" aan het lijntje met deze fietsen. Zelfs als de productieversie klaar is duurt het weer maanden tussen de statische presentatie op de EICMA of zo, en de persdag. En vervolgens duurt het weer maanden voordat ie in de winkel staat.
Kijk naar de Duke 790. Het prototype werd eind 2016 gepresenteerd, de finale versie eind 2017, vervolgens een persdag een paar weken geleden. Wanneer staat 'ie de showroom?
Dan is je belangstelling toch al weer half over?
ik snap dit wel, dat heet marketing en product ontwikkeling
Zo vreemd is dat niet, je zorgt er voor dat iedereen die nu een BMW GS800, een vergelijkbare Triumph of toch die AJP PR7 wilt kopen die aankoop toch hopelijk even uitstelt. Wereldreis doen om ons straks duidelijk te maken dat die machine echt uitontwikkeld is en het aura van een avonturenfiets er omheen creëren. De dakar fiets 2019 nog meer de looks geven van deze machine voor de finishing touch.
Intussen de tijd hard nodig om de hele productie, logistiek, spareparts, etc etc op te zetten. En wij worden al lekker gemaakt intussen. Nog even een uitlaat ontwikkelen want die akra krijg je er echt niet bij straks (iets met uitstootnormen en simpelweg het business model van akra: die laten liever ons een paar 100 euro betalen dan uitgeknepen worden door de inkoopafdeling van KTM - geef ze eens ongelijk).
Dit gezegd hebbende: denk wel dat die motor redelijk dicht tegen de uiteindelijke productie machine aanzit (er zitten al knipper en die lelijke lage nummerplaat op - dat is toch wel het laatste wat je toevoegt).
Gaat qua kleur straks wel vloeken met al die oranje kleding die ik al heb