Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten  (gelezen 5239 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Ik heb net een KTM 640/660 Rallye uit 99 en wil daar graag een SCOTTS stuurdemper opzetten. Het 'palletje' op het frame zit er reeds op. Ook graag de juiste manier om zoiets te monteren, want ik vermoed dat de stuurbrug dan ook opgehoogd moet worden?


Tevens zou ik een Keihin (F)CR39 of 41 ook wel willen en ook een demper om die uitlaat wat stiller te maken dan die open Rallyedemper.


Iemand iets liggen?

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2018, 21:26 »
ha. dus de rallye is aangekocht? Veel geluk en plezier ermee!


stuurdemper heb ik niet.
Ik heb mijn rallypijp vervangen voor een enduropijp van een 625/640. Véél stiller. ben van 102 db stationair naar 95 db bij 5000 tpm.
Heb jij nog een dello carb? Die heb ik vervangen voor een fcr41. loopt ie mooi op. Ik rij een 620 adventure.


Succes!
en ff wat foto's is altijd mooi. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2018, 21:34 »
Yep, gisteren gaan ophalen! Foto's volgen!
Ik heb de 6F code op de cilinder, wat zou wijzen op een 640-blok... En hij heeft de Dell'orto. Sommigen hebben een CR39, is de CR41 beter? Wel weinig plek om een batterij te steken onder de carb. Ben aan het denken aan een li-ion batterijtje.


Heb je foto's van hoe jij de demper hebt bevestigd/aangepast? Harruk heeft ook een mooie setup gemaakt met een Boss-demper, zonder noemenswaardig pk-verlies.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2018, 22:03 »
Volgens de partsfinder zijn er idd 620, 640 en 660 ralleys gebouwd. Maar in die jaren was de registratie niet echt zuiver heb ik gehoord. Ik heb voor mijn @ met bj 1997 nog wel eens problemen om het juiste onderdeel te bestellen.


Ik heb een standaard ktm enduro pijp. Maar dan wel een voor een motorblok met starmotor, omdat de bochten dan met een extra bocht over de starmotor moeten lopen. Ik zal zo een foto maken. Mijn subframe heb ik moeten aanpassen, omdat er origineel een dubbele demper op zit. Die zat er bij aankoop al niet meer op.


over de carb. Mij is verteld dat een 39mm onder in toeren beter trekt en de 41 mooier doortrekt boven in. De 41mm is denk ik wat beter verkrijgbaar omdat de 520/525 enduro die ook heeft gemonteerd. Daar komt die van mij ook vanaf. Wel ff de sproeierbezetting omzetten, maar dat weet je vast. ;)


op marktplaats is een keinin man actief. Frank MX geloof ik .
Ik heb de carb door Mellendijk Motor Parts (Albert) erop laten zetten. sowieso een goed adres voor alles wat me lc4 te maken heeft. Heeft zelf ook rally's gereden met dat spul.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2018, 22:09 »
Volgens de partsfinder zijn er idd 620, 640 en 660 ralleys gebouwd. Maar in die jaren was de registratie niet echt zuiver heb ik gehoord. Ik heb voor mijn @ met bj 1997 nog wel eens problemen om het juiste onderdeel te bestellen.


Ik heb een standaard ktm enduro pijp. Maar dan wel een voor een motorblok met starmotor, omdat de bochten dan met een extra bocht over de starmotor moeten lopen. Ik zal zo een foto maken. Mijn subframe heb ik moeten aanpassen, omdat er origineel een dubbele demper op zit. Die zat er bij aankoop al niet meer op.


over de carb. Mij is verteld dat een 39mm onder in toeren beter trekt en de 41 mooier doortrekt boven in. De 41mm is denk ik wat beter verkrijgbaar omdat de 520/525 enduro die ook heeft gemonteerd. Daar komt die van mij ook vanaf. Wel ff de sproeierbezetting omzetten, maar dat weet je vast. ;)


op marktplaats is een keinin man actief. Frank MX geloof ik .
Ik heb de carb door Mellendijk Motor Parts (Albert) erop laten zetten. sowieso een goed adres voor alles wat me lc4 te maken heeft. Heeft zelf ook rally's gereden met dat spul.
En de foto's

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2018, 22:40 »
Hey Albert, op de foto's te zien lijkt de jouwe meer op een gewone Adventure dan op een Rallye, want de locatie van batterij is bijvoorbeeld helemaal anders. Het uitlaattraject van mijn rallye loopt langs onderen.





Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2018, 23:07 »
Is dit wat voor jou Albert?

KTM 640 Adventure Uitlaat 1995 - 2003 (NO: 201201879)
€ 155,00
http://link.marktplaats.nl/a1141918854?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2018, 07:37 »
Herman, die gaat moeilijk aanpasbaar zijn omdat dit de versie is met dubbele uitlaat. Ik heb slechts 1 demper en wil dit graag zo houden.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2018, 09:24 »
Hey Albert, op de foto's te zien lijkt de jouwe meer op een gewone Adventure dan op een Rallye, want de locatie van batterij is bijvoorbeeld helemaal anders. Het uitlaattraject van mijn rallye loopt langs onderen.


Das jammer dat deze constructie niet werkt. Mijn uitlaat loopt origineel ook onderlangs, daarom dacht ik dat het bij jou ook zou werken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #9 Gepost op: 31-01-2018, 09:29 »
Herman, die gaat moeilijk aanpasbaar zijn omdat dit de versie is met dubbele uitlaat. Ik heb slechts 1 demper en wil dit graag zo houden.


Hehe, ik schreef t gericht aan Albert ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #10 Gepost op: 31-01-2018, 11:53 »

Hehe, ik schreef t gericht aan Albert ;)
Mooi zo'n uitlaat. Maar die past nu niet meer. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2018, 19:48 »
Ik heb een passende voorbocht :)
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2018, 22:34 »
voor wie precies Frans? Want een voorbocht heb ik niet nodig.



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #13 Gepost op: 31-01-2018, 23:21 »
voor de afgebeelde verdeler van de originele 620 uitlaat welke in die advertentie staat. Heb er ook een enkele demper bij....
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Gezocht: SCOTTS stuurdemper voor op mijn KTM Rallye te zetten
« Reactie #14 Gepost op: 01-02-2018, 07:58 »
Het is bthebird zijn topic heren. Laten we dat ook zo houden. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk