Hi,
Vanmiddag na zo'n 50 km lekker door de blubber gesjeesd te hebben viel mijn KTM 690 '14 opeens uit. Ik reed 40 km/u, verder niets geks.
Het voelde al merkwaardig; het was vrij abrupt. Of het achterwiel blokkeerde weet ik niet meer goed, het was erg glad, dus erg duidelijk was het ook niet.
Ik wilde hem meteen weer starten, de motor liep hier nog prima rond, maar er was totaal geen leven in te krijgen.
Ter plaatste ge-troubleshoot:
Hij rook naar benzine uit de uitlaat
tenminste één bougie kreeg een vonk
lamp, dashboard en ander electra werkte wel
zekeringen allemaal goed
geen foutcodes op dashboard
Na de bougie eruit gehaald te hebben kreeg de startmotor de motor niet meer rond, alsof de accu opeens leeg was. Dit was wel erg snel, heb hem niet erg lang geprobeerd te starten.
Toen weggesleept, heb geprobeerd hem in z'n 3 rond te krijgen, maar dit had enkel een blokkerend achterwiel tot gevolg.
Toch maar de ANWB gebeld.
Zij hebben hem met startkabels geprobeerd te starten, maar zelfs toen kreeg hij hem niet rond. Wel de tik van het start relais (niet altijd trouwens..?), maar geen beweging verder. Nu kwamen er op het dashboard ook een FI foutcode.
Ik probeerde te tellen, ik dacht 1x lang 7x kort wat volgens het boekje het lambda sensor cilinder is.
Ook dacht ik 9x geteld te hebben wat Manifold absolute pressure sensor cylinder 1 is...
Momenteel heb ik de motor niet, deze is opgehaald door de ANWB en wordt dinsdag pas gebracht, of naar Goedhart gebracht voor diagnose.
Komt iemand hier dit bekend voor? Ik vind het nogal een merkwaardig geval...!
Thanks!