Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nederlanders gepakt in Lloret  (gelezen 2928 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Nederlanders gepakt in Lloret
« Gepost op: 19-02-2018, 16:55 »
Pas op met enduro rijden in Spanje. Controlen zijn dit jaar erger. Boeten vanaf 1.000€.
Beter kleinere groepen met afwisselende routes.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2018, 17:33 »
Als je lak aan regels hebt dan krijg je dit. Bovendien in de dichtstbevolkte regio.
Openlijk adverteren dat je dit organiseert werkt het ook alleen maar tegen.
Gewoon jammer.
Het schiereiland is groot +500.000km2 waarvan meer als de helft onbevolkt, dus als je wat minder risico wilt lopen is het niet zo moeilijk. Gewoon mijden dat stuk van 30.000km2 waar 7miljoen mensen bovenop elkaars lip zitten.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2018, 23:49 »
member je doen vaak wel een beetje aan stemmingmakerij. In de originele tweet staat niets over boetes, meer contoles of specifiek Nederlanders.  Het waren mensen die ergens reden waar dat niet mocht. Borden genegeerd en de algemeen geldende regels.  En met te veel lijkt het wel.

https://twitter.com/agentsruralscat/status/963341964874829824
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2018, 09:46 »
Offroad rijden mag niet in Spanje, Ley de Montes. Als Jos heeft gezegd, de land is groot genoeg. Een groep van 3-4 mensen in een rustiger gebied zou nooit problemen hebben. Ze zeggen dat groepen bij Lloret zijn van 15-20 mensen.  De origineel tweet is alleen de origineel tweet.


Google translate in engels


I can tell you that the performance of Lloret was due to the Dutch referred to, had a week going on at 9 in the morning and at 3 in the afternoon by the back of an urbanization, next to the houses that there are , formerly we followed a line of light, until 3 years ago all the houses began to be adjacent to people who live all year,  before only came over the weekend, and we went through the area, except the weekend. The big problem that we have in our area, is that foreigners have it very well to come to practice, they have hotel open all year, most with parking to keep all the material and with vigilante 24 hours a day. Most come with motocross schools and only frequent the circuits that there are around, but there is always some group that is dedicated to doing enduro, not respecting anything, going through the side of people who use the mountain at full speed and pissed off if they are told something, they think that they can do whatever they want here. In relation to the comments of the Dutch, it was in a group that they went with a guide of a close town that there is an English man that is dedicated to organize the rides, reaching the point of painting marks on the trees so that their customers know where they are. go, this time the expensive excursion has left, because the guide has put € 6000 penalty and the rest € 1000 per head.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2018, 12:39 »
Gelukkig is het merendeel van de road daar onverhard.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2018, 16:49 »
Zonde... maar groepen van 15 man vind ik ook echt absurd. Dat echt alsof er een kudde bizons langs komt.
Alles voor het geld!  >:(

Als je met 3-4 man rond rijdt, en het een beetje legaal probeert te houden krijg je nergens problemen. Misschien dat iemand zegt dat je er niet mag rijden, en dan ga je gewoon netjes terug.
Ride the world!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2018, 19:26 »
Heb er zelf ook vaak gereden mét lokale gids,
en hij wist me te vertellen dat het perfect toegelaten is mits :
- lokale gids bij de groep
- max 6 enduristen
- niet sneller dan 30km/h onverhard
en uiteraard de verbodsborden niet negeren.

Maar steeds meer mensen komen er rijden en dus worden de controles opgevoerd,
ook omdat niet iedereen altijd legaal rijdt.

Jammer want zeer mooie regio



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2018, 10:04 »
Heb er zelf ook vaak gereden mét lokale gids,
en hij wist me te vertellen dat het perfect toegelaten is mits :
- lokale gids bij de groep
- max 6 enduristen
- niet sneller dan 30km/h onverhard
en uiteraard de verbodsborden niet negeren.
:o dan moet je dus op de MTB gaan ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2018, 11:01 »
Of lekker in Nederland blijven. Oh nee daar is geen ruimte, zelfs niet voor mtb's
Marcel

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Nederlanders gepakt in Lloret
« Reactie #9 Gepost op: 04-04-2018, 13:14 »
ik heb het bericht ook gelezen,je mag in spanje (lloret de mar) gewoon met een off road motor door de bossen rijden ,als je je maar aan de regels houd ,de forrestalles(BOSWACHTERS)zijn bij mij thuis geweest en hebben mij verteld wat wel en niet mag ,als er een auto kan rijden mogen wij er ook rijden,niet onder hoogspanningsleidingen,groep max 6/7 man en een gids.ik organizeer al 12 jaar ritten in lloret en omgeving en ben nog nooit aangehouden ,alleen ik rij nooit in het weekend ,dan zijn er veel mensen in de bossen(mountain bikers  wandelaars ) ook niet een heuvelklim vlakbij huizen rijden  dan gaan de mensen klagen ,er wordt dan op die plaatsen  controlle gehouden, en als er controlle is is het altijd in het weekend,door de weeks zijn er geen problemen ,hou je aan de regels en je kan er  waanzinnig mooi rijden
marcel davids  md enduro adventures     md-enduro.nl