Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: VERKOCHT: TT600R (en een beetje XT600E) - Schuuropruiming  (gelezen 1312 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Vanwege ruimte- tijdgebrek bied ik mijn ouwe, getrouwe TT600R uit 2001 (a.k.a. "De Blauwe Madam") te koop aan. Ik heb jarenlang op deze motor gereden en half Europa er mee gezien. De laatste rit die ik er mee gereden heb was in september 2013 in Piemonte, Italië.
De motor is toen in tact in de hoek van mijn berging verdwenen. Kort daarna heb ik een Husaberg FE570 gekocht, cadeau voor mezelf omdat ik 50 werd (iemand moet het doen...).
Ik heb de TT600R nog gehouden omdat ik de motor er naast wilde houden en verder wilde aanpassen (o.m. ombouwen naar een elektrische starter). Het ontbreekt me echter aan tijd en mogelijkheden (ik heb niet genoeg ruimte om binnen te kunnen sleutelen) om met de TT600R aan de slag te gaan.
De TT600R staat nu al ruim 4 jaar stof te happen en ik heb daarom besloten om de motor maar te koop te zetten. Inclusief alle onderdelen die ik er bij heb verzameld.
De motor is niet rijdend/draaiend te bekijken/beluisteren. De motor heeft te lang stilgestaan en heeft wat reanimatie nodig om weer te kunnen starten (m.n. intensieve reiniging van de carburateurs).

Voor de liefhebber die wel genoeg tijd en ruimte heeft!

Hieronder de foto's en de omschrijving van de motor en de losse onderdelen.

Motor:

- TT600R (2001)
- Ik heb de originele kilometerteller van de motor afgehaald omdat ik eigenlijk altijd met een tripmeter en/of GPS heb gereden. Daarnaast zat originele cockpit/km-teller in de weg van de rally voorbouw. Het exacte aantal kilometers wat er met de motor is gereden weet ik daarom niet maar dat zal rond de 25.000 zijn.
- De motor is in 2013 volledig gereviseerd. Daarbij zijn alle lagers in het blok vervangen (inclusief big end en krukas). Er is ook een nieuwe zuiger geplaatst (eerste overmaat) en er zijn enkele versnellingsbak tandwielen vernieuwd.
- Frame is gepoedercoat.











Verder zitten er op en aan de motor o.m.:
- Rally voorbouw (RVS) met losse gel batterij (12 volt) om roadbook, GPS en tripmeter te monteren. Rally voorbouw zit met bouten aan het balhoofd vast en is daarom makkelijk te verwijderen.
- DAM uitlaat (originele uitlaat en ophangbeugel zitten er ook bij, maar de originele uitlaat is beschadigd)
- Verhoogde buddyseat
- Verbrede voetsteunen
- Verzwaarde voorvorkveren (originele voorvorkveren ook aanwezig)
- Neopreen hoezen om de voorvork
- Protaper stuur met kantelbare stuurverhogers
- CEV stuurschakelaar (zoals op een KTM) (originele stuurschakelaar ook aanwezig)
- Acerbis Pro Rally handkappen (met aluminium beugel)
- Aluminium koplamprooster
- Handdecompresseur (voor beter starten)
- Versterkte koppelingsveren (originele koppelingsveren ook aanwezig)
- Voorwiel is opnieuw gespaakt door Haan Wheels en voorzien van een Excel velg en RVS spaken.
- Remschijven (voor + achter) in goede staat)


Extra onderdelen bij de motor
- Orginele km teller/cockpit
- Originele knipperlichten
- Contactslot + sleutel (contactslot heb ik voor het gemak gedemonteerd, i.v.m. sleutel verliezen en zo)
- Originele "on board" gereedschapset
- Originele spiegels
- Originele duovoetsteunen






Extra losse onderdelen bij de motor (deels tweedehands)

- 20 liter Acerbis benzine tank in het blauw (uniek exemplaar).Tank is echter helaas lek bij de ophangpunten aan de binnenkant. Is mogelijk wel te repareren, maar dat zal dan door een ervaren persoon moeten gebeuren (kunststof lassen).
- Ruim twee liter motorolie 10w40 (nieuw)
- Ruim twee liter voorvorkolie (nieuw)
- Carburateurs (een dubelle carburateur voor een TT600R en één voor een ouder model)
- Voetsteunen + bijbehorende schetsplaten
- Heel veel tweedehands koppelingsplaten
- Twee sturen
- Kickstarter
- Carterplaat/skidplate
- Gaskabels
- Koppelingskabel
- Kettinggeleiding en beschermkapjes voortandwiel
- Gebruikt voortandwiel (15 tands) met borgplaatje
- 4 Losse luchtfilters
- Werkplaatshandboek voor demontage/montage van het motorblok (inclusief gekopieerde pagina's in plastic hoesjes)











Houten (rally) kist met daarin de onderdelen voor een tweede blok.
Kan als voorraad reserve onderdelen dienen of opgebouwd worden als (tweede) blok.
De meeste onderdelen voor een compleet blok zijn aanwezig, alleen de versnellingsbak is niet helemaal compleet.
Als je de onderdelen in één keer koopt krijg je de kist er bij.







Onderdelen voor een XT600E (om te motor te kunnen ombouwen naar een electrische starter)
- Krukas met verlengde kruktap (gereviseerd en voorzien van een nieuw big end lager en drijfstang)
- Startrelais
- Startmotor
- Zijdeksel blok (ontsteking kant, inclusief spoel)











Nieuwe/ongebruikte onderdelen TT600R
- Remschijf achter
- Complete set koppelingsplaten
- Voorrem handels (2x)
- Koppelings handel (1x)
- Versnellingspookje
- Achtertandwielen (2x; staal; 47 tands)
- Voortandwiel (15 tands)
- Borgplaatje voortandwiel
- Meerdere pakkingen voor het blok
- Bougies (3x; NGK DPR8EA9)
- Kettingrol
- Complete spakenset (voor- + achterwiel; RVS)
- Lagerset balhoofd
- Lagerset achtervork (hoofdas; niet voor de link)
- Voetsteunen (twee sets)
- Voorvork keerringen
- Koplamprooster
- Koplamp "bolletjes" (2x; H4; 60/55 W)
- Koppeling (de)montagesleutel (om de koppelingskorf tegen te houden).




Ik zou graag alles in één keer willen verkopen aan een handige knutselaar.
Sowieso is (vrijwel) alles alleen op basis van afhalen in Zoetermeer.

Voor degen die alles in één keer opkoopt kan ik een leuke prijs maken.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: TT600R (en een beetje XT600E) - Schuuropruiming
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2018, 08:35 »
Ik heb wel belang bij wat onderdelen, hoe kan ik je bereiken?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: TT600R (en een beetje XT600E) - Schuuropruiming
« Reactie #2 Gepost op: 01-06-2018, 22:20 »
Dat is gewoon in een keer een schatkamer ophalen... Het is dat ik geen plek heb...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: TT600R (en een beetje XT600E) - Schuuropruiming
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2018, 12:32 »
De "schatkamer" is volledig verkocht aan een liefhebbende knutselaar.
De Blauwe Madam krijgt een tweede leven!  :)