Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?  (gelezen 3009 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Gepost op: 24-08-2018, 13:44 »
Gas Gas enduro motoren voor 2018—19 lijken me heel goede apparaten, vooral vanwege hun Kayaba vering en andere kwalitatieve onderdelen. Maar wat me van dit merk afschrikt is dat er maar één min of meer serieuze dealer in Nederland is die zich 100 km van mij bevindt. Verder kon ik geen veel accessoires vinden. Bijvoorbeeld een goede carter en uitlaat bescherming kon ik alleen maar van een Australische kantoor vinden en wat andere spullen ook op verschillende buitenlandse sites. Ik wil echt niet de tweede keer in dezelfde toestand terechtkomen als met mijn huidige Honda CRF Rally, waar ik alle accessoires en onderdelen vanuit de VS, Australië of Thailand moet importeren zonder een echte mogelijkheid om ze met gemak eventueel terug te sturen. Dus als iets niet past dan blijft het in mijn eigendom. Verder als het merk überhaupt niet populair is, dan gaat de prijs op de tweedehands markt flink afdalen of ga ik hem jarenlang verkopen. En op een rit met andere jongens wil je een aparte (ofschoon een heel goede) motor ook niet vanwege beschikbaarheid onderdelen. Misschien is de situatie anders in Spanje, maar ik woon toch in Nederland. Zijn er nog andere argumenten behalve van Kayaba vering en Magura koppeling om een Gas Gas te kopen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2018, 14:45 »
Hoi er zijn best veel spulletjes te koop .
Overveld parts kan veel leveren en in Engeland is er ook een grote gas gas side
Gewoon ff goed googelen dan kom je volgende tegen.
Gr

Post Merge: 24-08-2018, 14:47
Gasgaspartshouse.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2018, 16:14 »
Als je goed in de onderdelen en accessoires wil zitten, zou ik toch voor KTM of Husqvarna gaan, die worden nu eenmaal het meest verkocht hier. Volgens mij is GasGas best groot in Spanje en Portugal dus als je tijd hebt om te wachten kun je daar ook je spullen bestellen. Hier een link naar alle GG dealers in Frankrijk:

http://www.gasgas-france.com/revendeurs/
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2018, 16:49 »
http://www.gasgas-france.com/revendeurs/
Zo ziet er al een beetje beter uit! Bedankt voor de website. Ik hoop dat er in het najaar weer een testdag door Gas Gas georganiseerd wordt. Ik zit sws alleen maar tussen Beta en Gas Gas te kiezen. KTM is inderdaad heel populair, maar hij is ready to race, en ik niet. =))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2018, 17:29 »
Heb zelf SWM, volgens mij redelijk vergelijkbaar met GasGas. Paar dealers maar in Nederland, heb 2x onderdelen moeten bestellen en 6 weken op moeten wachten.


Echter inmiddels een website in Italie (Evolutionbike) gevonden die veel sneller levert dan Nederlandse dealers (en stuk goedkoper) dus dat hoeft geen probleem te zijn.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2018, 18:04 »
Beta levert 'overnight' onderdelen met dropshipment bij jou thuis, via de dealer; alles met DHL. Levertijd 2-3 dagen, nog nooit op iets hoeven wachten.

De kosten voor onderdelen zijn ruwweg 1/3 (ja, 33%!!) van KTM.

Een voorbeeldje, een clutchslave kostte mij voor mijn Husa €139 bij Eddy Lemmens terwijl die zelfde slave, inclusief zuigertje, slechts €39 kost bij Beta inclusief verzendkosten.

Vraag me niet hoe ze het doen, maar ze betalen lokaal posttarief bij DHL of zo?

Ik heb ook een Kayaba CC vork in mijn Beta 500 RR, ja stuurt feilloos, maar beslist niet goedkoop. Gewoon door de Beta dealer geleverd en getuned!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2018, 18:26 »
Heb zelf SWM, volgens mij redelijk vergelijkbaar met GasGas. Paar dealers maar in Nederland, heb 2x onderdelen moeten bestellen en 6 weken op moeten wachten.


Echter inmiddels een website in Italie (Evolutionbike) gevonden die veel sneller levert dan Nederlandse dealers (en stuk goedkoper) dus dat hoeft geen probleem te zijn.
SWM is precies het geval waarom ik deze Spaanse/Italiaanse merken goed aan het bestuderen ben. Jouw verhaal op MF vond ik wel leerzaam. Wil er later echt niet met de gebakken peren zitten. Misschien koop ik uiteindelijk een RMZ250 Valenti met kenteken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #7 Gepost op: 24-08-2018, 18:37 »
Beta levert 'overnight' onderdelen met dropshipment bij jou thuis, via de dealer; alles met DHL. Levertijd 2-3 dagen, nog nooit op iets hoeven wachten.

De kosten voor onderdelen zijn ruwweg 1/3 (ja, 33%!!) van KTM.

Een voorbeeldje, een clutchslave kostte mij voor mijn Husa €139 bij Eddy Lemmens terwijl die zelfde slave, inclusief zuigertje, slechts €39 kost bij Beta inclusief verzendkosten.

Vraag me niet hoe ze het doen, maar ze betalen lokaal posttarief bij DHL of zo?

Ik heb ook een Kayaba CC vork in mijn Beta 500 RR, ja stuurt feilloos, maar beslist niet goedkoop. Gewoon door de Beta dealer geleverd en getuned!
Dat is precies wat ik wilde weten, dankjewel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2018, 21:02 »
SWM is precies het geval waarom ik deze Spaanse/Italiaanse merken goed aan het bestuderen ben. Jouw verhaal op MF vond ik wel leerzaam. Wil er later echt niet met de gebakken peren zitten. Misschien koop ik uiteindelijk een RMZ250 Valenti met kenteken.


Ja wat ik vooral daarvan heb geleerd is dat ik perse een goede dealer in de buurt moet hebben, dat zal voor mijn volgende motor een voorwaarde zijn.


Nou weet ik inmiddels dat in de praktijk ook nieuwe motoren geleverd worden door niet-merkdealers (die bestellen hem dan bij een merkdealer), dat is wellicht ook een optie.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #9 Gepost op: 24-08-2018, 21:07 »

Ja wat ik vooral daarvan heb geleerd is dat ik perse een goede dealer in de buurt moet hebben, dat zal voor mijn volgende motor een voorwaarde zijn.


Nou weet ik inmiddels dat in de praktijk ook nieuwe motoren geleverd worden door niet-merkdealers (die bestellen hem dan bij een merkdealer), dat is wellicht ook een optie.
Dat wist ik niet! Ik zal Motoport Hillegom bij mij in de buurt vragen of ze een Beta of een Gas Gas voor mij kunnen leveren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #10 Gepost op: 25-08-2018, 00:41 »
6 weken op onderdelen wachten.... Dan is je offroad seizoen meteen voorbij  ::)
Ik heb net m'n 2002 KTM 520 EXC verkocht omdat Hannamax niet meer alles op voorraad had, en ik soms 3 dagen moest wachten  :-X


Exoten zijn heel mooi, en vast op een aantal punten beter dan de gevestigde orde. Dus ik ben heel blij dat er dappere mensen zijn die 'early adopter' spelen voor deze merken. Zodat de goede merken en dealers kritieke massa kunnen opbouwen en boven komen drijven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #11 Gepost op: 25-08-2018, 01:50 »
6 weken op onderdelen wachten.... Dan is je offroad seizoen meteen voorbij  ::)
Ik heb net m'n 2002 KTM 520 EXC verkocht omdat Hannamax niet meer alles op voorraad had, en ik soms 3 dagen moest wachten  :-X
(...)

In de webshop van Mulders Moteren voor 15.00 uur besteld is morgen in huis!  Of je moet iets speciaals hebben, maar dan is het er ook binnen enkele dagen.

Een pakketje uit Engeland is er meestal ook met drie werkdagen. MAARR! ik zeg altijd maar zo, de motor moet eerst maar kapot gaan.  :D
Om nou een beslist een dealer in de buurt te hebben is fijn als je even kan binnen wandelen, maar opsturen kan bijna altijd de volgende dag in huis. Het is een stukje gevoel denk ik om een dealer naast de deur te hebben.

Een GasGas, je ziet ze wel steeds meer dus de onderdelen moeten makkelijker te krijgen zijn lijkt mij.

Dezelfde toestand als met je Honda CRF Rally, de mannen van Enduro Fun uit Belgie rijden toch met bosjes van die dingen. Ik hoor daar eerlijk gezegd een beetje raar van op. Verklaar u nader zou ik zeggen, want ik ben wel nieuwsgierig.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #12 Gepost op: 25-08-2018, 08:08 »
In de webshop van Mulders Moteren voor 15.00 uur besteld is morgen in huis!  Of je moet iets speciaals hebben, maar dan is het er ook binnen enkele dagen.

Een pakketje uit Engeland is er meestal ook met drie werkdagen. MAARR! ik zeg altijd maar zo, de motor moet eerst maar kapot gaan.  :D
Om nou een beslist een dealer in de buurt te hebben is fijn als je even kan binnen wandelen, maar opsturen kan bijna altijd de volgende dag in huis. Het is een stukje gevoel denk ik om een dealer naast de deur te hebben.

Een GasGas, je ziet ze wel steeds meer dus de onderdelen moeten makkelijker te krijgen zijn lijkt mij.

Dezelfde toestand als met je Honda CRF Rally, de mannen van Enduro Fun uit Belgie rijden toch met bosjes van die dingen. Ik hoor daar eerlijk gezegd een beetje raar van op. Verklaar u nader zou ik zeggen, want ik ben wel nieuwsgierig.
Nou, je kunt op verschillende manieren in het bos rijden. Ik hoef het op dit forum hopelijk niet uit te leggen. Endurofun bestelt ook alles uit Thailand en masse. Dit is een zaak en ze hebben een eigen voorraad opgebouwd met slijtage delen (hendels, plastics, enz. allemaal uit Thailand). En natuurlijk springt Bart over boomstammen niet met zijn Rally, maar wel met een 2-takt Sherco. CRFs hebben ze voor rustige reizigers, niet echt enduristen. Ik wil dus nu op een hoger niveau leren rijden dan wat die Rally me toelaat, daarom ben ik op zoek naar zijn opvolger.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #13 Gepost op: 26-08-2018, 10:02 »
Nou, je kunt op verschillende manieren in het bos rijden. Ik hoef het op dit forum hopelijk niet uit te leggen.

Als je geen advies wil, kom 't dan ook niet vragen. Zowel je ervaring op niveau brengen als jouw perceptie over motoren zijn hier al uitgebreid behandelt.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Heeft het zin om een Gas Gas offroad motor te kopen?
« Reactie #14 Gepost op: 26-08-2018, 12:51 »
Gas gas mannetje uit Halle staat vandaag op de wehlse cross meen ik?

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk