Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gewicht bepakking offroad  (gelezen 9871 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Gewicht bepakking offroad
« Gepost op: 04-01-2010, 10:05 »
Ga met de KTM een weekje pistes rijden. Tent, slaapmatje, slaapzak weegt al 7,5 kg. Beetje water, gereedschap, onderdelen, kleren en TT kofferset, zal ik tegen de 25 kg komen. Heb een verzwaarde 85-260 achterveer dus de fiets kan het wel aan. Is dit veel gewicht om mee te nemen of zal dit wel gaan? Ben zelf 80 kg met pak e.d 90 kg

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2010, 12:09 »
Devies is: zo weinig mogelijk meenemen en zware dingen laag inpakken, zodicht mogelijk tegen de motor aan.
 
25k is geen probleem: een volle tank weegt meer...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2010, 16:07 »
Ik gebruik altijd dit lijstje voor ik vertrek. max 6 tot 8 kg bagage. Alleen het allernodigste.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2010, 17:13 »
Wellicht ligt het aan mijn browser, maar ik kan het lijstje nauwelijks lezen, maar ik ben wel geinteresseerd. Ik zie wel boven aan het lijstje 1 motor, toch knap om dan onder de 8 kg uit te komen!  :P

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2010, 19:13 »
Devies is: zo weinig mogelijk meenemen en zware dingen laag inpakken, zodicht mogelijk tegen de motor aan.
 
25k is geen probleem: een volle tank weegt meer...

25kg benzine?? sg benzine is +- 0,6/0,65
dus 25 :0,65=38 liter
wel een beetje veel

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2010, 19:33 »
't heeft ook met de verhouding ten opzichte van je motor te maken; 25kg op een GS is een afrondingsverschil, maar op de gemiddelde Husa bijna een kwart toename.

Hoe dan ook minder is meer maar dat had je zelf ook al bedacht  ;)

Lijstjes van ervaren "echte minima" zoals Peter zijn altijd superhandig.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2010, 19:42 »
Wellicht ligt het aan mijn browser, maar ik kan het lijstje nauwelijks lezen, maar ik ben wel geinteresseerd. Ik zie wel boven aan het lijstje 1 motor, toch knap om dan onder de 8 kg uit te komen!  :P

groeten,

Jos

Zat een foutje in zijn geplakte link, als het goed is kan je zijn lijsjte nu wel goed kezen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2010, 21:04 »
leuk zo een lijst
7c crossbotten  :D

Ja ik begrijp dat een vlaming het geschreven heeft.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #8 Gepost op: 04-01-2010, 21:18 »
Wellicht ligt het aan mijn browser, maar ik kan het lijstje nauwelijks lezen, maar ik ben wel geinteresseerd. Ik zie wel boven aan het lijstje 1 motor, toch knap om dan onder de 8 kg uit te komen!  :P

groeten,

Jos

Niet te veel bezuinigen hè, we willen ook wel wat van jou kunnen lenen hoor.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #9 Gepost op: 04-01-2010, 22:09 »
ik kom meestal rond de 17/18 kg uit en dat is oa met een tentje(1,5kg)slaapmatje(900gr)en slaapzak(dons 900gr)
res binnenbanden/lichters/plakspullen en niet teveel kleren(onderkleren van alles 3 stuks waarvan 1 stel aan)
met shampoo scheren en kleren wassen gaat perfect en ruikt ook lekker fris

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #10 Gepost op: 04-01-2010, 22:51 »
Bedankt, nu is het wel leesbaar.
11 kg voor deze lijst is wel erg optimistisch, 5 l water weegt al 5 kg (ik neem aan dat je niet met een lege zak gaat slepen  8) ). Maar goed, ik ga wel weer besparen op de scheerspullen (sorry Goofys!!  ;) ). Ik heb mijn bepakking bij elkaar voor marokko, ik schat dat het zo'n 40 kg is (inclusief die 5 liter water, een liter olie en behoorlijk wat gereedschap - om de anderen te helpen natuurlijk!)
 
groeten,
 
Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #11 Gepost op: 04-01-2010, 23:16 »
Zout, peper..  :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #12 Gepost op: 05-01-2010, 11:11 »
40 kilo???? ga eens heeeeel snel herpakken!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #13 Gepost op: 05-01-2010, 12:09 »
da's een schatting, ik zal wel eerst een her-wegen  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gewicht bepakking offroad
« Reactie #14 Gepost op: 05-01-2010, 16:54 »
Bedankt, nu is het wel leesbaar.
11 kg voor deze lijst is wel erg optimistisch, 5 l water weegt al 5 kg (ik neem aan dat je niet met een lege zak gaat slepen  8) ). Maar goed, ik ga wel weer besparen op de scheerspullen (sorry Goofys!!  ;) ). Ik heb mijn bepakking bij elkaar voor marokko, ik schat dat het zo'n 40 kg is (inclusief die 5 liter water, een liter olie en behoorlijk wat gereedschap - om de anderen te helpen natuurlijk!)
 
groeten,
 
Jos

Water zoveel mogelijk op je rug in een camelbag (schrijf je dat zo?): heeft als voordeel dat je het meer gewicht op de stepjes brengt als je gaat staan. In terrein = erg fijn!
 
Qua gereedschap: het gaat alleen om noodreparaties. Zeker als je met meer mensen bent, kan er altijd iemand ergens hulp gaan regelen als-ie echt niet meer rijdt. Je gaat toch geen blokken wisselen onderweg. Als je wel alleen gaat: alleen pistes doen waar eens in de zoveel tijd mensen langskomen. Neem dus alleen het hoognodige mee: een gereedschapsrolletje is genoeg!
 
Hier vind je wat ik mee heb genomen op reis (en dat was echt teveel) en hier voor een rallye.
 
Wil ook nog wel een foto maken van wat er nu inzit...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)