Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: (Reis)verzekering voor de motorsporter.  (gelezen 4416 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
(Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Gepost op: 05-07-2010, 22:10 »
Zo, na 2 jaar zoeken en praten, is het dan toch goed gekomen: Iemand met hart voor motorsport heeft er voor geknokt, en het voor elkaar gekregen om gewoon een verzekeringsmaatschappij zo ver te krijgen dat zijn de uitsluitingen voor "deelname aan, en trainingen voor motorsportevenementen en wedstrijden" niet meer uitsluiten (expliciet vermeld!)

Dus voorbeeld: Je gaat meedoen aan bij een trainingsweek in Roemenie, en je hebt een keer pech en komt in het ziekenhuis: Dan hoef je niet meer te liegen tegen de verzekering! Je kunt gewoon zeggen wat je aan het doen was, en ze behandelen je gewoon als iedere andere verzekerde! Dus, als het nodig is brengen ze je terug etc.etc.

Verder is het gewoon een (doorlopende) reisverzekering bij de europeesche, net als alle andere: Pakket zelf samen te stellen.

Bij wie: www.speedsecure.nl   
info over die reisverzekering:
http://www.speedsecure.nl/spd/nl/product-info/info-doorlopende-reisverzekering.php

Ik heb het gezeur helaas aan de lijve mee mogen meemaken; Daar komt nu hopelijk een definitief een eind aan (omdat ik nooit meer val  ;) )
Wat mij betreft: DE oplossing voor iedereen die in het buitenland aan motorsport deelneemt. Mijn reisverzekering staat vanaf nu bij hun.

Polisvoorwaarden staan op de site. Helaas kan aanvragen nu nog even alleen per formulier, maar het komt ook in online versie later.
Voor meer info kan je ze rustig bellen. Ik verdien er niks aan of wat ook... maar ik wil evt. vragen ook wel doorspelen mocht dat handiger zijn.

Nog een aardigheidje: De Europeesche heeft ook een prima WA verzekering waar de 'enduro'clausule  inzit, dus je kunt ook je motor goed daar verzekeren en dan krijg je van die pakketkortingen.

Verder kan je voor een ongevallen verzekering (voor bij en tijdens wedstrijden!!, beter danwat de KNMV biedt) ook bij hen terecht.


Ik ben wel benieuwd te horen wat hoe jullie er over denken!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #1 Gepost op: 05-07-2010, 22:45 »
Klinkt goed, maar de proof of the pudding is in the eating. Mijn ervaring met verzekeringsmaatschappijen is dat als ik wat heb, dat altijd net niet gedekt blijkt te zijn >:( . Ben dan ook zeer benieuwd, maar hoop toch dat je voorlopig niets hoeft te declareren bij deze club. In ieder geval is het al een enorme pré dat ze vermelden dat motorsport niet is uitgesloten :)
Na de vakantie (helaas zonder motor) zal ik de polis eens bestuderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #2 Gepost op: 05-07-2010, 23:08 »
Hallo,

Dit is heel tof. Het gaat hier om een ongevallenverzekering (geld als je een been kwijt raakt) en om een reisverzekering (ziektekosten, terugreis, etc?) - maar niet om een soort WA dekking voor als je iemand aanrijdt toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #3 Gepost op: 05-07-2010, 23:17 »
Ja, je hoopt idd nooit iets te claimen, dat is altijd het beste want dan is alles goed gegaan.

Helemaal mee eens: Proof of teh pudding....  iig staat hier nu een tussenagent bij die een hart voor motorsport heeft (zelf rijdt, zijn familie rijdt en hij kent veel van de motorsporters uit div. takken).

idd losse verzekeringen: REIS verzekering en Ongevallen verzekering.
(mijn reisverzekering wilde me dus niet terughalen naar NL maar zeiden gewoon: Is niet gedekt,toen ze er via google achterkwamen dat ik op de deelnemerslijst stond; Dat geldt dus ook als je aan een training deelneemt etcetc.


ps.: Hij heeft ook verzekeringen voor de trainers...
WA op de weg is gedekt, WA in het terrein voor deelnemenrs onderling is er niet, voor deelnemers-toesschouwers loopt meestal via het evenement.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #4 Gepost op: 05-07-2010, 23:30 »
Goed werk!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #5 Gepost op: 06-07-2010, 07:49 »
Super, ik ga het eens bestuderen en dan waarschijnlijk de huidige opzeggen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #6 Gepost op: 06-07-2010, 10:34 »
Heb  er eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken :-[ , ga ik ik eens uitzoeken bij mijn verzekering , loopt collectief via mijn werk en is nu erg voordelig .
 
Maar dat is natuurlijk gauw over als je de kosten op je moet nemen van een repatrieering naar huis .
 
Mooi
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #7 Gepost op: 06-07-2010, 13:06 »
Echt geweldig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #8 Gepost op: 06-07-2010, 19:39 »
Heb  er eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken :-[ , ga ik ik eens uitzoeken bij mijn verzekering , loopt collectief via mijn werk en is nu erg voordelig .
 

Je hoeft niette zoeken: Ik durf te beweren dat er GEEN andere reisverzekeringen in NL zijn die officieel dekking geven als blijkt dat je deelnam aan een wedstrijd of training daarvoor. Idd.. repatriering = vliegreisje = meestal duur, zeker als het een medische vlucht wordt.

Deze reisverzekering is nauwelijks duurder dan een gewone... en is dus niet extra, maar gewoon vervanging van de huidige

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #9 Gepost op: 07-07-2010, 19:32 »
Super dat het gelukt is, je verdient een lintje man!
Of anders mag de verzekering toch zeker wel jou naam dragen vind ik.
 
Ook fijn dat we een KNMV achter ons hebben die weet wat motorrijders willen. 
(sorry typefout, deleten lukte niet)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #10 Gepost op: 07-07-2010, 19:47 »
Kennen ze ook een prettig geprijste doorlopende reisverzekering, of wordt dat een (te) dure grap?

http://www.speedsecure.nl/spd/downloads/speedsecure-europeesche-premie-overzicht-2010.pdf

Dat valt best mee!

Des te meer mensen meedoen, des te beter de risico's gespreid zijn!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #11 Gepost op: 07-07-2010, 20:02 »
Voor volgend jaar met de rally gaat die zeker komen.

De reisverzekering die ik nu heb laat reisjes tot 6 maanden toe, bij deze stond
Bent u van plan langer dan 60 dagen aaneengesloten op
reis te gaan, neemt u dan contact met ons op.


Dat is in ieder geval niet gelijk helemaal uitgesloten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #12 Gepost op: 07-07-2010, 21:22 »
Bij deze reisverzekering kan je allerlei opties wel of niet afsluiten: Een daarvan is het toppakket (zie premietabel, zie online info voor info).

In dat toppakket ben je voor reizen tot 90 dagen verzekerd. (zie polisvoorwaarden reisverzekering pagina 31, par 1.1)

EN essentieel is dus dat ze motorsport Expliciet meenemen en niet uitsluiten.

Hoe meer zielen .. hoe beter idd!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #13 Gepost op: 08-07-2010, 21:01 »
Prima werk!

Ik zit even te dubben wat wijsheid is, ik wil meteen wel overstappen, maar ik heb nu een doorlopende reis voor het hele gezin. Ik weet niet of deze nieuwe verzekering nu veel duurder is of niet, maar zij hoeven niet mee naar die andere, alleen ik zelf. Tenzij het vrijwel niets uitmaakt.

Even nakijken/uitzoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: (Reis)verzekering voor de motorsporter.
« Reactie #14 Gepost op: 08-07-2010, 22:55 »
't maakt niet veel uit met een 'gewone'polis, en de Europeesche is gemiddeld best goedkoop.

Voordeel van de gezinspolis is natuurlijk dat je maar met 1 verzekeraar te maken hebt: Dus ook als jij uitvalt in Verweggistan omdat je met een rit/rally/evenement meedeed geldtde verzekering voor iedereen en hoef je niet te bellen met 2 verzekeringen die het dan op elkaar willen afschuiven.

Als je meerdere polissen hebt kom je ook in aanmerking voor pakketkortingen: Neem daarvoor contact op met Speedsecure.