Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori  (gelezen 37502 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2013, 15:03 »
Dat ziet er echt goed uit zeg !

Kijk je wel uit met dat balkje onder je standaard, je motor valt zo bijna om.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2013, 18:43 »
TE LAAT  :o


... grapje  ;)


ik zag het nadat ik de foto had gemaakt en dacht meteen: daar komt commentaar op!  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2013, 20:44 »

Na een dagje sleutelen/prutsen zijn we weer wat verder. Het is soms toch even puzzelen en terwijl alles uit elkaar ligt maak ik de boel ook schoon.

Spanningsregelaar en bobine hebben een ander plekje gekregen:



Contact moet losgehaald worden om er een beugel achter te kunnen plaatsen. Het stuurslot wordt daarmee onbruikbaar... maar die zal ik niet missen:



Om bij de brandstofpomp te komen moet het achterwiel er uit. Gelijk ook maar de Akra-demper er onder gezet:



Een aluminium aansluitblok is meegeleverd dat je over het orginele aanzuighuis v.d. brandstof pomp schuift. In het aanzuighuis moet je een paar gaatjes boren om de brandstof ook bij de aansluitnippel te krijgen.







De KTM radiator bescherming combineert niet met de montagesteunen voor de kuip:





dus die heb ik er af moeten halen. Ik hoop maar dat de extra tanks die taak overnemen.





De tanks na het uitlijnen en vast zetten van de ophangpunten er weer af. Dan de toren / kuipframe er op schuiven.



Er hoeft niet aan het frame geboord of gelast te worden. Alles met bouten en klampen en het laat zich netjes uitrichten/afstellen en vastzetten door alles eerst losjes te monteren en dan om en om de bouten aan te draaien.



Het Secundairy Air System heb ik er ook afgehaald.



Ook nog te doen: klepspeling controleren.

Woensdag weer verder.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2013, 07:41 »
Je moet het ff nakijken maar volgens mij heb je nu een slang teveel (die naar achteren wijst) afgedopt van je SAS. En zou je niet gelijk ook de brandstoffilter vervangen?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2013, 07:47 »
Leuk draadje dit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2013, 09:30 »
Sas kan eraf , is met akra map uitgeschakeld heb ik begrepen , je hebt er nu een akra op , dus neem aan dat je de mapping ook aanpast .
Maar de andere  opening die naar  achteren wijst is toch ventilatie , die moet open blijven .
 
Als ik het me nog helemaal goed herinner .
 
 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2013, 09:31 »
Wel iets om even uit te zoeken dan ja.

Waarom is die brandstof pomp veranderd?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2013, 11:39 »
[size=78%]Waarom is die brandstof pomp veranderd?[/size]


Benzine moet toch van de extra tanks naar de pomp komen en dat lossen ze zo op.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4774
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2013, 12:06 »

Benzine moet toch van de extra tanks naar de pomp komen en dat lossen ze zo op.

Goeie morgen! haha, ik snap hem.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2013, 12:48 »
nice! enig idee wat zo een toren weegt?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2013, 15:04 »
Sas kan eraf , is met akra map uitgeschakeld heb ik begrepen , je hebt er nu een akra op , dus neem aan dat je de mapping ook aanpast .
Maar de andere  opening die naar  achteren wijst is toch ventilatie , die moet open blijven .
 
Als ik het me nog helemaal goed herinner .

heb er nog geen andere mapping in, maar met een 1k Ohm weerstandje laat de ECU zich foppen (schijnt).
Dat SAS leidingwerk moet ik nog ff weer checken dan. Heb wel fotos gezien van mensen die heel het kapje vervangen hebben door een afdekplaatje...
 
HJ

Post Merge: 19-02-2013, 15:09
nice! enig idee wat zo een toren weegt?

frank

Heb 'm niet gewogen, maar schat een kilo of 2-3. Volgens hun eigen gegevens doet de hele kit met koplamp, kunststof delen en frame 'Total fitted weight of Fairing Kit 6,7 Kgs'
 
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2013, 18:15 »
Zou wel de akra mapping erin laten zetten , is wat fijner ondrin , maar belangrijker zonder de cat erin heb je echt nodig ,anders loopt ie te arm met alle gevolgen van dien .
 
Maar mooi project , ik ben wel benieuwd wat de motor weegt als je alles erop hebt zitten , ik zat op 156kg met de dottorie uitvoering (roadbook gps carterplaat ico gereeedschap  etc etc mousse  , tanks leeg .
kon 27 ltr in en geen extra pomp nodig , simpel is wel lekker tijdens een rally .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2013, 20:02 »
Die 156 Kg (droog) valt me eerlijkgezegd niet mee...
De 660RR van @Oossie en mij staat voor 158 Kg (ook droog) in de boeken. (en die lijkt veel zwaarder...)
 
Blijf het wel een prachtige motor vinden trouwens. Ben benieuwd hoe 'ie d'r starks bij staat.
Post weer 's wat foto's man!  >:(   ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2013, 22:00 »
Sas kan eraf , is met akra map uitgeschakeld heb ik begrepen , je hebt er nu een akra op , dus neem aan dat je de mapping ook aanpast .
Maar de andere  opening die naar  achteren wijst is toch ventilatie , die moet open blijven .
 
Als ik het me nog helemaal goed herinner .


Tja de meningen verschillen: http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/125785-690-smc-sas-removal.html





en uit hetzelfde draadje:



maar lijkt me beter om die ene er weer aan te knopen (zit ook niet heel erg in de weg)

Post Merge: 19-02-2013, 22:05
Zou wel de akra mapping erin laten zetten , is wat fijner ondrin , maar belangrijker zonder de cat erin heb je echt nodig ,anders loopt ie te arm met alle gevolgen van dien .

Is wel de bedoeling (moet nog zo'n TuneEcu kabeltje kopen). Waarom gaat ie te arm lopen? Heb nog het orginele luchtfilter er op zitten, dus hij zuigt nog steeds door een rietje... of gooit de Lambda-sensor roet in het eten :) ?  Er heeft trouwens een akra op gezeten (dezelfde die ik er later los bij heb gekocht) dus zou best kunnen dat er nog een akra-mapping in zit. Ik zie in de onderdelen-fiche ook een 'rollover sensor' zitten, ik neem aan om de motor uit te zetten bij een val... nou dat heeft ik bij mij nog niet zien werken :D

Citaat
Maar mooi project , ik ben wel benieuwd wat de motor weegt als je alles erop hebt zitten , ik zat op 156kg met de dottorie uitvoering (roadbook gps carterplaat ico gereeedschap  etc etc mousse  , tanks leeg .
kon 27 ltr in en geen extra pomp nodig , simpel is wel lekker tijdens een rally .
Ik vermoed dat het wel wat zwaarder wordt dan die 156kilo, maar kom van een 200kilo wegende Tenere, dus dan valt alles mee ;) De extra tanks komen er ook nog bij 'Total fitted weight 4 Kgs'... + die 6,7Kilo van de kuip - een paar kilo van de orginele demper - een paar ons van de SAS + een SW-motech bagagerekje + een F2R roadbook + ICO + gereedschap...

Heb trouwens niet een extra pomp: het is gewoon de standaard pomp die aangepast wordt.

Had er niet aan gedacht om het filter te vervangen...  :-\
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2013, 07:48 »
[size=78%]Had er niet aan gedacht om het filter te vervangen... [/size] :-\


Zou dat toch nog ff doen. Ik heb genoeg plaatjes gezien van zwarte filters net zoals bij mij en dr Bean. Bij mij begon de motor na een jaar ~8000km slecht te lopen. Hoeveel heeft die van jou gedraaid?

Die rollover sensor werk na een paar seconden, als je snel genoeg bent kun je de motor zonder af te laten slaan oprapen. De sensor kan je natuurlijk ook loskoppelen maar dat is neit mijn keus.


Op het stuk plastic war de spanningsregelaar zit staat ook een tekening met carter/kop ventilatie.






None of us is as strong as all of us.