Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta  (gelezen 22048 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #90 Gepost op: 14-12-2013, 20:26 »
Ik lees niks over gebruiksvriendelijkheid van deze gps ::) ?
@marten
@marco

Hij is best vriendelijk; hij eet tracks van alle lengtes. 1000 km vindt hij ook goed! Handig met een MS1000.

Touch screen zijn ze tegenwoordig allemaal, maar met knoppen of mengvorm, zoals de Aventura, vind ik toch ook wel erg praktisch hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #91 Gepost op: 14-12-2013, 21:16 »
Ben nu even op het Duitse gps forum verder aan het inlezen ::)  Daar is best veel info te vinden! Je kan er ook voordeeltjes voor je gps vinden zoals kaarten e.d.
[size=78%]Duitse gps-forum Naviboard.de[/size]


[/size]Welke vaardigheden moet je hebben met deze gps/kaarten/routes maken?[size=78%]
[/size]Groet Hans[size=78%]

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #92 Gepost op: 14-12-2013, 21:39 »
Je moet wel even twee zaken uit elkaar halen.

Het apparaat en de software.

Dan het doel, zeg doelen, want dan wordt het moeilijker om keuze te maken, apparaat en software.
Alleen op de motor, street /offroad, of ook nog op de gewone fiets of in de auto.
Hij heeft wel een prikkie nodig.

Op naviboard komt de Delta niet vaak ter sprake. Dit is een pakket (apparaat en software ineen). Niet vaak verkocht.
En zo wordt hij ook besproken, daar ook weer kijken wie er schrijft, gebruikswaarde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #93 Gepost op: 15-12-2013, 17:09 »
Software wil ik van alles weten. Welke soorten kaarten software kan je in het toestel/pc laden?
Of is alles daarover al gezegd in post 1 door Marten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #94 Gepost op: 15-12-2013, 18:57 »
TomTOm Teleatlas auto/motor kaarten
OSM kaarten (voorgecompileerd door CompeGPS)
Topo Nederland (gescande kaart)


En via de LAND software van CompeGPS de makers van TwoNav software en Delta/Adventure GPS toestellen is eigenlijk elke kaart zelf te maken, een gescande papieren kaart, maar ook een specifiek OSM kaartdeel die je prepareert om te gebruiken in LAND en de GPS.


Bij TwoNav draait het voornamelijk om tracks, de software is zeer uitgebreid, in sommige gevallen complexer dan Garmin, maar dat maakt het wel leuk.  Als je het hebt over een route kleur of dikte van een track of route, dat is ook allemaal instelbaar.


Bekijk de site van Compe GPS eens, bekijk de software (mogelijk op je iPhone of Android telefoon), bekijk hoeveel kaarten er zijn voor welke bedragen.




http://en.compegps.com/updates/#SMARTPHONE


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #95 Gepost op: 16-12-2013, 19:37 »
Osm kaarten zijn toch hetzelfde als de Osm kaarten voor garmin toestellen?
Waarom moet je daarvoor betalen?
 Zijn deze Osm kaarten voor twonav beter dan voor garmin?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #96 Gepost op: 16-12-2013, 19:49 »
Blijkbaar zijn er mensen die de SOM kaarten voor Garmin om niet klaar maken en on-line zetten.
Dat klaarmaken van OSM kaarten voor de TwoNav kun je ook zelf met de applicatie LAND. Maar ja, als zij het voor 5 euro doen. Waarom niet.


Wees trouwens geinformeerd: Asfaltroutes, inclusief aanwijzigingen, die je krijgt van een vriend, de GS-club of ARM, of van het internet zijn mbv de TwoNav software niet te rijden!! (even 2 uitroeptekens).

Het algoritme klopt voor geen meter.

Dit zijn outdoortoestellen gericht op jawel TRACKS! (dus geen aanwijzingen in speakers).
Ook van A -> B is naadje. Je komt er wel, maar TomTom is 1000 x beter en ik overdrijf niet!

Ze hadden dus niet alleen de kaarten van TomTom moeten pakken (in licentie nemen), maar ook hun Algoritmen als het gaat om routes en A->B nav.

Vandaag dat de optie van Scheurneus laatst op het TwoNav avondje: Twee applicaties naast elkaar: Two Nav en IGO.
Ik moet dat nog verder uitwerken trouwens en wellicht moeten we hier maar es een hele avond aan besteden.
(bij mij dan deze keer, I know)

gr Marten
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #97 Gepost op: 17-12-2013, 18:01 »
Bedankt Marten voor heldere uiteenzetting jammer dat het niet een betere product is.
Ik hou het nog bij Garmin.
 Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Holux/TwoNav en de CompeGPS Delta
« Reactie #98 Gepost op: 05-01-2014, 18:44 »