Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voortandwiel vastzetten  (gelezen 2722 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Voortandwiel vastzetten
« Reactie #15 Gepost op: 18-03-2019, 11:44 »
Ik kan bevestigen dat het normaal is dat bij de 690 (iig vanaf 2014) er inderdaad olie lekt als je het voortandwiel niet helemaal vast zet.

Misschien is het veranderd tov van de '09?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Voortandwiel vastzetten
« Reactie #16 Gepost op: 18-03-2019, 11:59 »
I.d.d. toch wel dus: de bus wordt door het tandwiel tegen de O-ring gedrukt. Weer wat geleerd.


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Voortandwiel vastzetten
« Reactie #17 Gepost op: 18-03-2019, 19:35 »

Loctite is toch niet bedoeld als afdicht/pakkingmateriaal? Volgens mij hier vooral bedoelt als extra zekering tegen loslopen (maar ook tegen vast lopen t.g.v. de draairichting).[/font]

Maar ... zou kunnen dat ik er niks van snap. Ik probeer hier wat van te leren.


[

Locktite is een merknaam, die oa anaerobe producten verkoopt.
Dit zijn simpel gezegd bacteriƫn in een voedings-vloeistof, die sterven op het moment dat ze geen zuurstof meer krijgen.
Dat goedje hard dus uit, wanneer het opgesloten zit......tussen schroefdraad of pas-vlakken enz enz
Er zijn vele soorten, in diverse sterktes.
Er zijn er, die zo vast gaan zitten dat ze alleen nog door grof geweld of verspaning te verwijderen zijn.
De licht-blauwe is bedoeld om schroefdraad matig te borgen. Sluit je die vloeistof op in een kamertje, hard het ook uit, dicht het ook af.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....