Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Terras is vol!  (gelezen 6391 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Terras is vol!
« Gepost op: 18-04-2006, 17:55 »
Vandaag mijn baggerbrik opgehaald.  :D



Gelukkig had de man in Varsseveld een vriend in Delft met een grote bus, dus ik hoefde niet op en neer naar 't Oosten. Meteen na thuiskomst ding op het terras gezet, mooi sleuteldagje. Om te beginnen alle overbodige zooi eraf gehaald: bagagerekje, kentekenplaathouder/verlichting, pinkers, duosteunen, rechterspiegel (één spiegel vind ik zo nu en dan toch wel handig). En de schakelpook een stuk omhoog. De vorige eigenaar had volgens mij echte Donald Duck voeten.

Meteen de tank/zadel eraf en een Dynojet St II kitje erin. Mensen wat een verschil is dat. De elastieke gaskabel is ineens een stangetje geworden. Ding is zeker bruter dan mijn Dakar, veel agressiever in het middengebied. Topvermogen is misschien minder, maar middengebied is duidelijk vetter. Loopt onderin nog een klein beetje hakkelig, misschien dat de naald een ietiepietie omhaag mag. Fiets is standaard trouwens veel te lang gegeard, pas boven de 80-90 heb je wat aan de vijf. Daar moet nog heel wat veranderen. Alleen een tandje minder op de voorkant zal niet voldoende zijn denk ik. De voorvering is niet echt op mijn massa vorbereid, dus daar gaat een setje vervangingsveren wat aan doen (onderweg).

Voor een 10 jaar oude brommer is de fiets best in puike staat. Hier en daar een beetje roest, maar alle boutjes komen verder prima los zonder af te breken/dol te draaien etc. Wat sleutelt dat trouwens lekker, alles gewoon zeskant ipv. van een cocktail van zeskant, imbus en torx.

Eindelijk een fiets die ik met een gerust hart neer kan kwakken (en zonder je rug te kraken weer optilt).

Viva la France!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Terras is vol!
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2006, 17:57 »
Mooi man, veel bagger plezier met de DR!!
Nu alleen oppassen dat je je rug niet kraakt bij het neerkwakken  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Terras is vol!
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2006, 18:25 »
Mooi ding, maar pas je op voor je het weet heb je een budget overschrijding :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Terras is vol!
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2006, 18:26 »
Jawel, tandje minder voor doet wonderen. Evt twee tandjes, maar das een beetje mishandeling boven de 125 km/h vind ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Terras is vol!
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2006, 18:30 »

De voorvering is niet echt op mijn massa vorbereid, dus daar gaat een setje vervangingsveren wat aan doen (onderweg).


Dat wordt een lange wheely :)

Tof ding trouwens....
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Terras is vol!
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2006, 18:43 »

 De voorvering is niet echt op mijn massa vorbereid, dus daar gaat een setje vervangingsveren wat aan doen (onderweg).


En evt een paar mm minder luchtkamer. Standaard wordt 180 voorgeschreven geloof ik. Beetje kleiner deed pas wonderen bij mij...(zowat 10 cm te veel luchtkamer) Voor zolang het duurde dan toch, liep zowat net zo hard weer leeg langs onderen  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Terras is vol!
« Reactie #6 Gepost op: 18-04-2006, 18:53 »
En evt een paar mm minder luchtkamer. Standaard wordt 180 voorgeschreven geloof ik. Beetje kleiner deed pas wonderen bij mij...(zowat 10 cm te veel luchtkamer) Voor zolang het duurde dan toch, liep zowat net zo hard weer leeg langs onderen  :-X
zelfherstellende luchtkamer?? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Terras is vol!
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2006, 19:44 »
En nu een aanhangwagentje scoren? er staat er een bij Mat

Have fun!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Terras is vol!
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2006, 21:22 »
Gefeliciteerd! Is die al 10 jaar oud?!! Dan ziet ie er zeker nog goed uit!
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Terras is vol!
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2006, 22:17 »
Had je hem niet met zadel kunnen kopen, wordt een heel eind staan hoor naar Frankrijk ::)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Terras is vol!
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2006, 22:52 »
Voor de ongelovigen onder ons:



(zadel terug gevonden) :D

ECM, als jij een plek weet om te stallen komt dat karretje er misschien wel een keer. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Terras is vol!
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2006, 22:59 »
Op uitlaatje valt zo te zien ook ng wel wat kg te verdienen (zaguh! :-X).

En een zadel is wel zo fijn. Stuurverhogertjes?

Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen in la France 8)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Terras is vol!
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2006, 23:54 »
Uitlaatje. Mmmm ja. Herrie wil ik niet, hij is nu al luidruchtig zat. Ik heb op een fiets als deze al ervaring met een Supertrapp IDS demper, en dat was simpelweg naadje. Hoop kabaal en qua vermogen merkte ik niks. Vervolgens vloog binnen 2000 km de vulling eruit waardoor hij nóg luider werd. Blijf nog maar effe met de standaard zware ketel rijden.

Stuurtje moet ik wel wat aan doen. Geen verhogers maar gewoon een aluminium stuurtje dat een tikkie hoger is dan dit stuur. Veel omhoog hoeft het niet, hooguit 2 cm.

Heb erge zin in de "huwelijksreis" :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Terras is vol!
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2006, 08:23 »
Suc6 met je DR! Voor mijn 'offroad' tijdperk heb ik heel veel plezier met m'n 650 Djebel gehad (23L Tank) en met blafpijp! Wel jammer van dat big-end, maar ja na ~60000km of zo word het wel wat  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Terras is vol!
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2006, 10:19 »
Da's een mooie!

Maaruh Meindert, die Djebel van jou was echt een lelijk ding hoor! Dat je daarmee de weg op durfde!  ::)