Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW F800 GS  (gelezen 8427 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
BMW F800 GS
« Gepost op: 26-05-2006, 17:40 »
In een duits motorblaadje een fototje gezien van een F800 GS. Zou in 2007 komen.
Bij BMW nog niets op heb web...
Casper

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2006, 17:51 »
Een foto of die lelijke MCN fotosoep?



Hoe die GS er ook uit komt te zien, zeker niet als deze "collage".


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: BMW F800 GS
« Reactie #2 Gepost op: 26-05-2006, 21:26 »
Dit is de offroad versie. Wekt meer interesse denk ik zo ;)
Is niet echt verkeerd. Voor een BMWeeeke dan :-X

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2006, 21:31 »
Nou ik vind het een hele slechte fotoplak.

Men neme een paar stijlkenmerken van de HP2, menge dit met een paar herkenbare dingen van de F650, en vwala. Sorry, maar dit is (met alle respect voor degene die er zijn best op heeft gedaan) broddelwerk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: BMW F800 GS
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2006, 22:38 »
mee eens :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: BMW F800 GS
« Reactie #5 Gepost op: 27-05-2006, 16:01 »
Een foto of die lelijke MCN fotosoep?

Blaadje gekocht (Motorrad #11). Bleek hete soep te zijn maar er staat wel in het artikel dat er een komt.

Er is ook een R1200S Hypermotard geshopt, zag er wel beter uit.

Casper
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: BMW F800 GS
« Reactie #6 Gepost op: 27-05-2006, 19:47 »
Als-ie gebaseerd wordt op die nieuwe staande twin van Rotax dan kan het nog een interessant ding worden...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BMW F800 GS
« Reactie #7 Gepost op: 28-05-2006, 12:13 »
oei wat lelijk (2x)  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: BMW F800 GS
« Reactie #8 Gepost op: 28-05-2006, 13:51 »
Toch wel een trieste fotosoep. Het blok wordt dat uit de huidige F800S/ST. Het zou me verbazen als het een ander blok wordt, dat wordt productietechnisch veel te duur. Kijk wij willen wel een spectaculaire allroad, maar BMW kijkt gewoon naar wat de gemiddelde rijder wil. Dus dat wordt meer iets in de lijn van 1200GS, da's ook meer een wegfiets dan een all-road motor.

Eén voordeel ten opzichte van de 1200GS: geen telelever. Ik heb nou meerdere malen met een telelever op slecht wegdek gereden en het is een mooi systeem voor biljartlaken asfalt maar niet voor een allroad. Kom maar, kom maar, kom maar , kom maar , kom maar  :D
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: BMW F800 GS
« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2006, 14:15 »
Eén voordeel ten opzichte van de 1200GS: geen telelever. Ik heb nou meerdere malen met een telelever op slecht wegdek gereden en het is een mooi systeem voor biljartlaken asfalt maar niet voor een allroad.
Hebben ze zelf kennelijk ook door, de HP2 heeft dat ook niet. Dat 800 twin-blok mist ook de bevestigingspunten voor dat "lever" spul, dus 't is wel logisch dat het een normale vering wordt. De F800S stuurt er uitstekend mee volgens de pers, dus we kunnen het prima zonder.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: BMW F800 GS
« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2006, 16:50 »
Eén voordeel ten opzichte van de 1200GS: geen telelever. Ik heb nou meerdere malen met een telelever op slecht wegdek gereden en het is een mooi systeem voor biljartlaken asfalt maar niet voor een allroad. Kom maar, kom maar, kom maar , kom maar , kom maar  :D

Offroad werkt een telelevr je juist tegen door de geometrie. Je rijdt technisch (voor het veergedrag) gezien namelijk met een praktisch verticale of zelfs verder dan verticale vork. Beetje lastig uit te leggen, maar je voorwiel gaat in wezen zelfs iets vooruit als het inveert, en dat werkt offroad niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: BMW F800 GS
« Reactie #11 Gepost op: 29-05-2006, 00:09 »
Ik vind het blok sowieso gruwelijk lelijk. Het lijkt een beetje op een speelgoed motor.

Voor een echt mooie staande twin moet je natuurlijk bij Norton of Triumph zijn,
maar gelukkig heeft ook Yamaha in de vorm van b.v de XS650 heeeele mooie staande twins gebouwd.
En vergeet natuurlijk ook het bok uit de Super Tenere of de TDM niet.

Jammer dat BMW nu pas ontdekt dat zo'n blok configuratie gewoon erg fijn is.
Over een paar jaar zullen ze wel ontdekken dat ze het blok beter in een 270 graden configuratie hadden kunnen bouwen....
maar dat duurt zoals gezegd nog een paar jaar.

Gelukkig maken ze ook bij MZ nog staande twins en die zien er wel erg fraai uit en ze rijden ook nog eens fijn
(en zo kun je toch nog een mooie staande twin van de buurman kan rijden:-).

Hie hie,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #12 Gepost op: 29-05-2006, 07:19 »
Dat is een kwestie van smaak he? Ik zie aan dat blok zo gauw niks waarvan ik zeg: bah wat vies.

Het is trouwens een staande twin met een erg bijzondere configuratie: beide zuigers gaan tegelijk op en neer, met in het midden een soort van schommelarm (a la Ducati Supermono) , schijnt erg goed te lopen met een leuke rasp. Ik keur het iig. niet af voordat ik erop gereden heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: BMW F800 GS
« Reactie #13 Gepost op: 29-05-2006, 10:07 »

Het is trouwens een staande twin met een erg bijzondere configuratie: beide zuigers gaan tegelijk op en neer, met in het midden een soort van schommelarm (a la Ducati Supermono) , schijnt erg goed te lopen met een leuke rasp...

Neem aan dat die cylinders dan niet tegelijk ontsteken, maar om de beurt. Loopt ie toch wat regelmatiger. Anders zou je net zo goed een 1-cylinder kunnen bouwen, toch ??? (*)

(*) Zit duidelijk aan de grens van mijn kennis ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #14 Gepost op: 29-05-2006, 10:19 »
Klopt, is een 360 graden twin.