Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Van Nederland naar Zuid-Afrika Kaapstad.  (gelezen 1443 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Van Nederland naar Zuid-Afrika Kaapstad.
« Gepost op: 01-08-2016, 15:26 »
Van Nederland naar Zuid-Afrika.


van de vier plaatsen zijn er nog twee vrij, vertrek begin December.


Kosten trip 4500,- totaal bank afschriften betreffende de opnames tijdens de reis.
Kosten motor 1750,-
Kosten brandstof 1800,- zit bij kost trip in , dus bij de 4500
Kosten visum 800,- zit ook bj de kosten trip in.
Cash geld 800,- megenomen wel gebruikt / niet gebruikt.
Onderdelen reserve banden en kleinonderdel rond 300 euro
Kosten motor retour 1000,- is nu 700 euro bij vier tot vijf motoren
Kosten ticket 450,- gemiddeld waarschijnlijk iets duurder.Verzekeringen , ken niemand die dat heeft gedaan, kan ook hier betaal je rond de 600 euro voor 3 maand , nooit gedaan.
En het is altijd handig om een wat ruimer budget te hebben.
 

 
Via dit forum wil ik de aandacht vestigen op weer en voor mij voor de derde maal een tocht per motor van Nederland naar Zuid-Afrika, Kaapstad.


Ik heb een aantal eigen korte filmpje,s op youtube gezet voor een indruk onder mijn naam  Bert verheul.

 
Deze maal met een goed doel voor ogen het kinderopvangtehuis Crerea in Boma Congo DRC.

 
Deze reis gaat via west Afrika, vertrek uit Nederland dan Belgiƫ, Frankrijk, Spanje, Marokko, Westelijke Sahara(Marokko), Mauritaniƫ, Senegal, Mali, Ivoorkust, Burkina Faso (optie), Ivoorkust , Ghana, Togo, Benin, Nigeria, Kameroen, Congo, Congo Republiek, Angola, Namibia, Zambia,(optie) Botswana(optie), Zuid-Afrika.

 
Visums voor de betreffende landen worden onderweg* bij de diverse Ambassades  aangevraagd of geregeld bij de grensovergangen.

 
Totale duur 90 tot 110 dagen (afhankelijk van vele dingen).

 
Overnachtingen in de tent ( het grootste deel van deze trip zullen wij in een eenvoudige  tent slapen, vijf tenten dus! )  langs de weg, in of bij dorpen, woestijnen, Jungles overal en ergens, natuurlijk ook op campings en zo nu en dan een Hotelletje.

 
Vertrek begin December 2016 of eerder.

 
 
Voor  deze tocht heb ik vijf motoren klaargemaakt(aangepast Honda XRV 750) en heb dus plaats voor totaal vier rijders ( man/vrouw).

 
Motoren op basis van bruikleen, vergoeding voor motor inclusief meebetalen voor onderdelen en het terug verschepen naar Rotterdam.

 
Verder alles voor eigen rekening.( mail mij voor een kosten indicatie.) schilderverheul@hotmail.com of bel 0622259252

 
Vaste eigen bijdrage kinderopvanghuis (of sponsoren).

 


 

 

 
Graag allen serieuze reactie.

 

 
 

 
 

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Van Nederland naar Zuid-Afrika Kaapstad.
« Reactie #1 Gepost op: 10-08-2016, 13:48 »
even ter informatie, betreffende de plaatsen die vrij zijn, er zijn nu nog drie plaatsen vrij.


Bert Verheul