Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heavy weight allroad dilemma  (gelezen 2964 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #30 Gepost op: 25-06-2020, 22:19 »
Het is de KTM geworden, wat ook mijn eerste keuze was. Geef toe dat de T7 makkelijker stuurt zowel off als on road, alsof je de fiets al een jaar hebt. De vering van de KTM is wel beter, hij is volledig uitgerust, de ABS kan je apart afschakelen, en het vermogen is op de baan meer dan aangenaam. T7 kon pas eind dit jaar geleverd worden, 100 backorders, wat de keuze makkelijker maakte. Ik ken de persoon van wie ik de 1090R  kocht, goede prijs voor een moto die volledig allroad klaar staat. Vrienden hebben beiden de T7 gekocht, en komend jaar zal ik genoeg kunnen  proeven. Volgend jaar kan ik nog steeds alsnog gaan voor de T7 en de 1090 verkopen zonder mijn broek te scheuren. Nog veel te leren in ieder geval, kijk er naar uit! Merci voor alle feedback!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #31 Gepost op: 25-06-2020, 23:02 »
Veel plezier, hou het rubber onder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #32 Gepost op: 25-06-2020, 23:13 »
Bedoel je rubber van de handvatten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #33 Gepost op: 25-06-2020, 23:58 »
Hou je broek heel!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #34 Gepost op: 26-06-2020, 10:38 »
Heel veel plezier met de KTM.


Mijn man had een 1090R. Door een mazzeltje hem toen een uitlaatsysteem van Jekyll&Hyde cadeau gegeven.
Hij was soort kwajongen op dat ding. Alleen bleef ie terughoudend. Het beest was niet altijd even vriendelijk voor hem en wij waren niet tevreden qua kwaliteit. Had nog wel eens van die rare storingen waardoor ie elke keer terug moest naar de dealer (hadden de motor splinternieuw gekocht).


Zodoende heeft hij de Katoem na 23 maanden ingeruild voor de Honda Africa Twin (de CRF1000L). Uiteraard heeft de Honda standaard minder fijne vering dan de Katoem, maar dat hebben we opgelost met volledig instelbare Hyperpro etc. Qua rijeigenschappen is de AT gewoon vriendelijker, beter geschikt voor het kleine bochtenwerk (geen slippende koppeling nodig in de haarspelden zoals de Katoem) en hij voelde gelijk vertrouwder. Hij rijdt dus op de AT gewoon vrij en voluit. Voor mij balen.... moet met mijn Versys ineens aan het werk om sneller te zijn in de bergen dan hem  :-X




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #35 Gepost op: 30-07-2020, 21:14 »
Nieuw bandjes opgelegd (Shinko e804/e805), beetje inrijden lokaal, en dan een 9 dagen naar de Vogezen getrokken met twee vrienden en hun T7.
Moto leren kennen in het glooiend landschap tussen de akkers ten Noorden, en verliefd geworden op de 1090R ten Zuiden van de Vogezen, waar het toch wel pittig wordt.


Niet gedacht dat ik de eerst logge 1090R ging ervaren als een enduro. Ja hij is zwaar bij opheffen, maar vanaf je bolt voel ik er bitter weinig van, en bolt ze waar je ze stuurt. Nooit gedacht dat ik zo tevreden ging zijn, en ging rijden zoals we gereden hebben, overtrof mijn verwachtingen. Offroad absolute top!
Op de baan hebben we menig bergpas of 'colle' moeten gebruiken om naar de offroad stukken te geraken. Op de late uurtjes rijdt daar geen kat en ging het gas er op. Het leek alsof ik mijn Husaberg FS650 even terug had! Ook hier aangenaam verrast. Hoewel het een pittig beestje is, toert ie lekker in lage toeren, vol (zit)comfort. M'n vriendin is eveneens gelukkig.

 Voor het verlof dacht ik nog, valt hij tegen koop ik me de T7 in 2021, maar alle twijfel is weg. Als de betrouwbaarheid blijkt, dan blijft ie nog wel even.


Bedankt voor jullie input alvast!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Heavy weight allroad dilemma
« Reactie #36 Gepost op: 30-07-2020, 22:32 »
Goed om te horen dat hij bevalt