Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Sleutelen aan een Yamaha XT600  (gelezen 1213 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Sleutelen aan een Yamaha XT600
« Reactie #15 Gepost op: 03-07-2020, 20:16 »
Tips( behalve de al genoemde app voor op je foon)🙃?
Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: Sleutelen aan een Yamaha XT600
« Reactie #16 Gepost op: 03-07-2020, 22:27 »
Op je telefoon kan je heel goed de app OSMand gebruik. Hij is gratis met een beperkt aantal kaarten te downloaden, maakt gebruik van Open Street Map en je kan er tracks en .gpx-bestanden in laden. Zowel voor het asfalt en naast het asfalt vind ik het erg prettig werken. De kaarten worden op je telefoon gedownload, dus je kan hem echt als GPS navigatie gebruiken. Niet zoals Google Maps waarbij je altijd verbinding moet hebben met een telefoonpaal.
Enige nadeel is dat de app een stuk minder intuïtief is dan een TomTom. Je zal je door schade en schande moeten verdiepen  ;D
Toen ik er eenmaal mee om kon gaan, heb ik wel voor de app betaald. Zo kon ik meer kaarten downloaden. Ondertussen gebruik ik de app in elk vakantieland met elk voertuig, inclusief de benenwagen.


De voedingskabel voor je tomtom/12volt aansluiting kan je ook op je claxon aansluiten. Als het goed is zit hier een permanente voeding op en schakelt de knop op je stuur de claxon naar aarde. Als je die voeding aftakt, dan zit de 12volt aansluiting netjes na het contactslot. Sleuteltje eruit = 12 volt aansluiting uit. Wel zo prettig om leeg lopen van je accu te voorkomen, kortsluiting door water in de aansluiting en ander kommer en kwel.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Sleutelen aan een Yamaha XT600
« Reactie #17 Gepost op: 04-07-2020, 09:07 »
Osmand heb ik inmiddels gedownload.
Hier moet ik me idd maar 's in verdiepen..🤔
Ik, als beginnend offroadrijder, kom erachter dat er toch wel het è èn en ander komt kijken bij het offroad rijden!
Wat het niet minder leuk maakt😁.
Ik heb in elk geval opties en genoeg feedback en hulp op dit forum.


Yvonne
Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Sleutelen aan een Yamaha XT600
« Reactie #18 Gepost op: 04-07-2020, 11:10 »
Zodra je je XT hebt (prima keus trouwens) gewoon even gaan rijden met een "coach". In de praktijk leer je veel sneller en meer. Wat basistechniek offroad rijden, navigeren. En nog gezelliger ook.

Als je forums als deze doorleest op zoek naar tips en tricks dan kan het allemaal nogal als veel en complex overkomen. Maar even beginnen bij het begin samen met een ervaren iemand verheldert veel en geeft je een goeie start.

Op dit forum is vast iemand te vinden, vooropgesteld dat je dat zou willen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Sleutelen aan een Yamaha XT600
« Reactie #19 Gepost op: 04-07-2020, 11:19 »
Yep!
Heb via dit forum al wat contacten kunnen leggen😀😀
Aan mijn wil ligt het niet, wil alleen alles tegelijk😂
Offroad training(en) staan ook al ingepland.
Inderdaad: de praktijk is de beste leerweg. Ga het het nu gewoon nog even doen met de spullen die ik wèl heb.
Wel wat goede laarzen aangeschaft.
Vindt goede kleding op dit moment het belangrijkst
Maar ik sta te trappelen...😉😁😁😁
Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.