Wijs op Reis > Reis-equipment

Decathlon daktent

(1/7) > >>

didado:
Ik was aan het babbelen met een persmens van Decathlon. Ze komen met een daktent voor busjes. Hij was in november al in de voorverkoop.

Hij is voor busjes gemaakt maar ik hoop dat ding ook gewoon op mijn Subaru Station kan. Het is namelijk een opblaasbare daktent van zo'n 17 kg zonder ladder en werkt zonder dakdrager. Kan je dus in je eentje installeren, heeft het briljant Fresh & Black tentdoek zodat je met de zon erop koeler bent en in het donker slaapt en hij kost iets van 550 euro als hij binnenkort op de markt komt.

Maar ik heb de balen verstand van de bevestiging die ze gebruiken. Is dat iets wat je ook op een gemiddeld autodak hebt?

japser11:
heel interessant
een daktent is wel een eenvoudige oplossing ipv een camper te gaan bouwen
alleen, als de foto het uiteindelijke product word, ziet het er niet veel meer uit dan een normale tent die op een dak geplaatst is..
Of ben ik mis?


Een daktent is meestal toch met een harde ondergrond en een stevige basis?

propje:
Er zal een harde schaal onder zitten.
Of hard foam.
Prakizeer ff of je hem dan elke avond op pompt.
Dat hoeft niet veel werk te zijn natuurlijk.
Met compressor op 12 v


Rij nu al bijna een jaar rond met de daktent op m.n auto omdat ik de opslag nog niet voor elkaar heb.
Daktent is best wel kolossaal.
Dan is dit een goed idee van Decathlon.

grandia:
lees de reviews en je weet genoeg: dat ding moet je elke keer opbergen in je auto als je gaat rijden, met planken en al. Dat lijkt me een groot voordeel van een daktent wegnemen, nl snel opzetten en opbergen. Daarnaast neemt het ook nog veel ruimte in. Dan lijkt me een gewone tent makkelijker.

propje:
Dat is ook zo maar mijn daktent.
Ligt me toch behoorlijk in de weg 49 weken per jaar.
En dat is met dit toch stuk minder.
Post Merge: 02-03-2021, 13:16We hebben veel gekampeerd in Scandinaviƫ.
Maar om een vlak stukje te vinden valt nog niet altijd mee.
En dat is voordeel van daktent je levvelt hem makkelijk op hoogte met een steen onder de auto

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie