Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onverhard langs een huis  (gelezen 14870 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #45 Gepost op: 14-04-2014, 20:15 »
Ik ontken alles  8) behalve het speelkwartier in die zandput waar Erik en zijn vriendin stonden.. want daar zijn beelden van!

Waar blijven die eigenlijk  ;)

Frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #46 Gepost op: 14-04-2014, 21:31 »


Klein stukje, maar daar sta jij niet op!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #47 Gepost op: 14-04-2014, 22:21 »
Ik ontken alles  8) behalve het speelkwartier in die zandput waar Erik en zijn vriendin stonden.. want daar zijn beelden van!

Waar blijven die eigenlijk  ;)

Frank
Op het moment nog op m'n telefoon. ;) :D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2014, 22:51 »
14:53
14:53
de oprijlaan naar het landhuis links recht rododendrons
deze kruis je
toen ik dit zag dacht ik oei, als................... van ...................auto fiets
ik stop daar.
vooral als je er de eerste keer ergens rijd.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2014, 23:32 »
De video's laten idd vaak zien waar de linke stukken zitten en hoe de gemiddelde rijder er mee omgaat. Het zou mooi zijn wanneer we op een goeie manier ook uit het oogpunt van veiligheid en gedrag elkaar kunnen aanspreken misschien via PM maar open is misschien goed voor iedereen. In ieder geval tijden opschrijven anders is het lastig bepalen wat je bedoeld in een video van 27 min.

Ik heb autozoom en zie op mijn navi kruisende wegen al aankomen (vooral in het bos) en ga van het gas omdat ik ervanuitga dat er een fietspad is. Maar ik weet niet hoe dat op andere navi's gaat. En ja ik weet dat ik als een oud wijf rij  :confused:

Hoe doen jullie dat?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #50 Gepost op: 15-04-2014, 00:05 »
Je kunt veel al vaak zien natuurlijk, en als je het niet ziet inprincipe snelheid laten zakken tot je het wel weet. Toch maak je weleens acties dat je denkt, gelukkig kwam er niks, gebeurd in het normale verkeer ook wel eens overigens. Even niet op rechts letten bv, je ziet het zoveel (helaas)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #51 Gepost op: 15-04-2014, 00:38 »
Mwa, elkaars rijgedrag gaan analyseren en corrigeren op basis van video beelden... Dat gaat me toch echt wat te ver hoor. Aanspreken op wangedrag of zomaar een stupiditeit OK, maar overdrijven we het dan niet een beetje?
Ik ben best voor rede vatbaar ( harruk attendeerde me er ooit op dat ik in een bocht te lang op de rem hing, tjaffel vertelde me hoe ik beter door bochten kon kijken, allebei na een dag samen rijden: prima). Maar om straks te horen dat ik op 16:31 toch echt meer van het gas moet voor die fietser die je op 16:32 ziet...

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #52 Gepost op: 15-04-2014, 01:08 »
Toch maak je weleens acties dat je denkt, gelukkig kwam er niks, gebeurd in het normale verkeer ook wel eens overigens. Even niet op rechts letten bv, je ziet het zoveel (helaas)
Gebeurt idd iedereen op verhard en onverhard punt is wel dat de meeste mensen het je niet vergeven wanneer het maar net goed gaat. Ik moet er op de weg ook ff moeite voor doen om een ander fouten te vergeven die ik zelf ook wel eens maak. Op het onverharde wordt dat alleen maar erger want iedereen vindt dat je daar niet hoort te rijden voor je eigen plezier  :-\
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #53 Gepost op: 15-04-2014, 01:12 »
@ jos, het voorbeeld was naar aanleiding van noppy 15 km ervaring, dat er ook situaties zijn waar wij rijden.

ik ken het daar, nieuw deel, wat er nog nooit in heeft gezeten, die rododendrons haag, zijn zo hoog, dik en bebladerd, oprijlaan, neemt het zicht helemaal weg.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2014, 01:19 »
OK, maar overdrijven we het dan niet een beetje?
Ik weet niet, hangt af van de algemene mening denk ik maar een heksenjacht wil niemand en zo moet het ook niet voelen. Das natuurlijk de toon/manier waarop. Wanneer we met zijn allen ons uiterste best doen om de wegen open te houden voor onze hobby dan lijkt mij het beter om een opgeheven vingertje uit eigen groep te zien dan een verbodsbordje vanuit het andere kamp.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #55 Gepost op: 15-04-2014, 08:55 »
Er zijn er maar weinig die ongevraagd verbeter punten accepteren. Gelukkig heeft het overgrote merendeel hier een goede mentaliteit. Zag in het filmpje dat de filmer goede morgen zei tegen de agent op de motor.
Gelijke vorm van mentaliteit trekt elkaar aan. Vraag elkaar wat de reden is van een bepaalde actie, misschien gebeurde het onbewust. Zo'n helmcamera geeft vaak een enorm vertekenend beeld, vooral bij snelheid.


"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player