Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Naar Noord Frankrijk met de vrouw  (gelezen 1778 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Naar Noord Frankrijk met de vrouw
« Gepost op: 15-09-2009, 23:03 »
Ik ben nu 3x in Noord Frankrijk geweest. De eerste keer voor de roadbookritten samen met Fr@venture , wat me uitstekend bevallen is. 2 Ritten gereden maar voor een 3de rit was de motor te ziek  :'( .
De tweede keer met Mevr. Gassen op de Boldor 750 en ik op de RD350. We zijn toen ook al wat stukken offroad gegaan omdat we wat oude forts wilden bekijken waar je alleen met een geschikte Offroad (fiets of schoenen kan ook) kunt komen.
Begin van het jaar een klasieke KLX250 aangeschaft (omdat ik die zo mooi vind) voor mijn vrouw.
Ze heeft een paar rondjes "rond de kerk" gereden en ik heb haar wat offroad laten rijden. Ze moest nog  staand leren rijden ,met name het remmen en schakelen was voor haar iets compleet nieuws.
Maar goed, we waren het erover eens;vrouw Gassen kan ook Offroad.
We zullen die forts nu zeker vinden! 8)
2 Weken geleden de stoute schoenen maar eens aangetrokken en weer naar Noord-Frankrijk , maar nu gewapend met de KLX en de EXC.
Op de GPS de coordinaten van beide forts ingesteld en juh, daar gaatie /ze.
Eerste stukje ofroad (na 1km) liep wat omhoog met wat grote keien ,sleuven en gravel.
Ik had haar gezegd te gaan staan en minimaal in de 2de versnelling omhoog te gaan. Gang erin houden. Ik stond boven te wachten en net op het moment dat ik terug wilde gaan (safety-check), komt ze eraan. Enne? "Ik heb het hele stuk omhoog gevloekt", zei ze  :-X . Nogmaals verteld dat ze moet gaan staan en gas erop houden. Inwendig zag ze het niet meer zo zitten maar ik verzekerde haar dat ze dit na een dag wel een beetje gewend zou zijn. Daarna het bos in waar nog een leuk modderstukje lag met autosporen. Ik zag het alweer voor me ::) , maar dat stuk deed ze wonderbaarlijk goed.Niet snel maar ze kwam er door. De hele dag een beetje gravelpaden gereden en wat uitleg/training gegeven met staand rijden en schakelen en op de terugweg weer dat modderstuk gepakt waar ze nu al op een veel hogere snelheid doorheen ging. Toen ik dacht even kijken waar ze blijft , reed ze een paar meter achter me. Ze had nog geroepen: "rij door, anders kom ik vast te zitten !" Stond er wel van te kijken en was ook behoorlijk in mijn nopjes.
Nu weer dat "moeilijke" pad af zei ik. Maar dit keer was de overtuigt dat het goed zou gaan omdat bij een hogere kon staan. En zo geschiede het ook. Ze kwam beneden en zei meteen dat het wel meeviel. Nog niet 100% overtuiging maar het was gelukt. De 2de dag de hele dag regen. Wat lange snelle paden gereden, en de forts gevonden. Ze was 110% content ondanks het slechte weer. Nat tot op het velletje maar het kon de pret niet drukken.
De 3de dag hetzelfde pad omhoog waar ze de 1ste dag zo veel moeite mee had gehad. Boven aangekomen zei ze: "was dat nu alles?" Kijk, zo ken ik haar weer. Die hele dag heerlijk rond gereden . Ze is 1x omgevallen omdat ze dacht dat je gewoon uit een greppel omhoog kunt sturen. Maar ook dat is weer "een leermoment ".  ;)
Nu moeten we alleen nog wat vaker samen Offroad gaan rijden in de omgeving zodat ze nog wat meer vertrouwen krijgt.
Want volgend jaar gaan we daar een AdKetelaars roadbook rit rijden (rit 3, de makkelijke), ook voor zware motoren geschikt.
Dit hadden nl. ook 2 zuiderburen gedaan die daar gelijktijdig met ons waren met hun KLE's en 0 Offroad ervaring.   1 Motor met noppen de ander (vrouw) met een soort allroad band (slick met grove vlakken). Ze hebben er 2 dagen over gedaan. Een keer of vaak gevallen maar ze hebben het gehaald ,respect 8) . Voorspatbord waren ze na een modderstuk al kwijt omdat alle modder zich ophoopte, knipperlichten hingen nog aan een draadje, kappen gescheurd stuur krom, rempedaal krom maar ze bleven super enthousiast, geweldig.
Ik heb de man nog een stukje op mijn Exc laten rijden. Na terugkomst was hij overtuigt dat zijn KLE niet echt geschikt is voor dit soort ritjes. Maar zijn vriendin vond dat dat juist de uitdaging was. Dat mens had echt ballen.

Op naar volgend jaar!
Oja, bewijsvoering

450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Naar Noord Frankrijk met de vrouw
« Reactie #1 Gepost op: 15-09-2009, 23:35 »
Fred vertelt me zojuist dat hij de onderste foto herkent. Hoe lang heb je er deze keer over gedaan om het te vinden. :-x Sorry, het bier in Espana kost maar 1 Euro. Oh ja, en de benzine ook. En volgens Fred de vrouwen nog goedko.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Naar Noord Frankrijk met de vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 15-09-2009, 23:52 »
Ha die Rogier.
Fred kan niet weten of vrouwen goedkoop of duur zijn; te weinig referentiemateriaal :-X Al het andere kan hij prima beoordelen  ;) .

Dat was toen inderdaad met Fred, alleen is nu de ingang dicht gemetseld :'( . Carolien is er dus niet in geweest
Misschien dat er nog Duitsers in zitten of men is bang dat er weer Duitsers inkomen  ;D .
Met GPS is het totaal geen probleem. Je rijd er zo,via wat landweggetjes, naar toe.

Succes daar in het zonnige zuiden.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Naar Noord Frankrijk met de vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2009, 07:48 »
Er zijn daar ook 2 of 4 (nooit achterom gelopen) wachttorens, waar je in kunt. Neem zaklampje mee, want de wenteltrappen naar de munitiekamers gaan twee etages diep!