Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen  (gelezen 45033 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #60 Gepost op: 08-06-2010, 19:35 »
Ik weet niet of het al is langsgekomen, maar ik wil toch serieus waarschuwen tegen bergschoenen en ander schoeisel dat niet voor de motorrijder is gemaakt. Het feit dat er 10.000 man met kistjes of Meindl's rondrijden wil niet zeggen dat het veilig is. In Amerika rijdt het merendeel zonder helm op de motor en zonder gordel in de auto...wat zegt dat?

Ooit was er bij ons favoriete programma Blik op de Weg een 'motor editie' waarin onder andere een Goldwing rijder die op een klaverblad was getikt door een auto. Hij reed maar 100 en was onderuit geschoven. Meneer had ook lekkere stevige bergschoenen aan. Ook een 'houthakkershemd'. Dat laatste kostte 'm bijna zijn schouderblad, maar gelukkig zat er genoeg huid op om het bot te beschermen... De enkels waren een ander verhaal. Daar keek je gewoon in. De schoen was op die plek helemaal doorgesleten. Een motorlaars heeft precies op de kwetsbare plekken versteviging zitten en andere schoenen dus niet. Beschermen tegen een botbreuk doen laarzen niet; het is meer tegen ander letset: je motor op je poot bijvoorbeeld, schuren over het asfalt e.d. Onderschat die krachten niet.

En als je een beetje zoekt, zijn er genoeg laarzen te vinden die wél goed lopen. Crosslaarzen zal idd wel moeilijker worden, want die zijn nu eenmaal stijver. Maar je kunt toch ook een paar gympen meenemen? Als je ze op elkaar legt en met een spanbandje lekker comprimeert, heb je een heel compact pakje, dat je altijd wel ergens kwijt kunt. Ik neem zo op vakantie altijd mijn bergschoenen mee. Ze zijn bij elkaar dan net zo hoog als één schoen.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #61 Gepost op: 19-06-2010, 23:52 »
ik heb motorcrosslaarzen van het merk Forma. Heb ze gekocht bij Motoport Amsterdam. De laarzen zijn stevig, zien er goed uit en je kan er uitstekend mee lopen, ook langere stukken. Ik heb heel wat van die laarzen uitgeprobeerd maar de Forma's steken er met kop en schouders bovenuit. Prijs viel ook 100% mee. Voor nog geen € 170 ben je eigenaar
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #62 Gepost op: 25-07-2010, 23:59 »
...of je gaat voor de Adrenaline GTX :)
 
Als je maat 10 hebt en dit paar haalt in Ulft dan ben je zeker de eerste in Europa die er op loopt mee rijdt!

Echt één van de beste aankopen ooit. Heel veel plezier aan beleefd tijdens het Touratech Travel Event / Duitse UGSC 2010. Perfect waterdicht en nooit koude voeten. Nadeel is dat ze best hoog zijn, mijn verlaagde voetsteunen zijn helemaal gecompenseerd!
 

 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #63 Gepost op: 14-03-2011, 14:17 »
kwam deze tegen bij de Quad zaak


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #64 Gepost op: 28-07-2013, 18:41 »
Ik vind dat eigenlijk wel een hele mooie laars. En z'n broertje de T.T. Urban vind ik eigenlijk nog mooier (die is namelijk helemaal zwart:-)
Maar waar kan ik ze kopen. Ofwel, waar is die quadshop Zot?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #65 Gepost op: 29-07-2013, 15:59 »
Ik weet niet of het al is langsgekomen, maar ik wil toch serieus waarschuwen tegen bergschoenen en ander schoeisel dat niet voor de motorrijder is gemaakt. Het feit dat er 10.000 man met kistjes of Meindl's rondrijden wil niet zeggen dat het veilig is. In Amerika rijdt het merendeel zonder helm op de motor en zonder gordel in de auto...wat zegt dat?

Ooit was er bij ons favoriete programma Blik op de Weg een 'motor editie' waarin onder andere een Goldwing rijder die op een klaverblad was getikt door een auto. Hij reed maar 100 en was onderuit geschoven. Meneer had ook lekkere stevige bergschoenen aan. Ook een 'houthakkershemd'. Dat laatste kostte 'm bijna zijn schouderblad, maar gelukkig zat er genoeg huid op om het bot te beschermen... De enkels waren een ander verhaal. Daar keek je gewoon in. De schoen was op die plek helemaal doorgesleten. Een motorlaars heeft precies op de kwetsbare plekken versteviging zitten en andere schoenen dus niet. Beschermen tegen een botbreuk doen laarzen niet; het is meer tegen ander letset: je motor op je poot bijvoorbeeld, schuren over het asfalt e.d. Onderschat die krachten niet.

En als je een beetje zoekt, zijn er genoeg laarzen te vinden die wél goed lopen. Crosslaarzen zal idd wel moeilijker worden, want die zijn nu eenmaal stijver. Maar je kunt toch ook een paar gympen meenemen? Als je ze op elkaar legt en met een spanbandje lekker comprimeert, heb je een heel compact pakje, dat je altijd wel ergens kwijt kunt. Ik neem zo op vakantie altijd mijn bergschoenen mee. Ze zijn bij elkaar dan net zo hoog als één schoen.


+1
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #66 Gepost op: 29-07-2013, 16:04 »
+2
Waarom motorlaarzen? Iets met veiligheid.
Waarom geen motorlaarzen? Iets met gemak.
Kortom: waar kies je voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #67 Gepost op: 29-07-2013, 20:00 »
+3 dan maar ;-)
.......iemand enig idee waar ik die schitterende Kamval Laarzen kan kopen?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #68 Gepost op: 30-07-2013, 00:02 »
+3 dan maar ;-)
.......iemand enig idee waar ik die schitterende Kamval Laarzen kan kopen?
Draai je het om je schrijft naar kamval wie de importeurs zijn............................

http://www.kamval.com/web/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=178

of via de vestiging in belgie
http://www.kamval.be/dealers_393.htm

         

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #69 Gepost op: 31-07-2013, 13:22 »
Zelf rijd ik altijd met brandweerlaarzen, groot voordeel deze zijn waterdicht en heel snel uit en aan te trekken door veters en ritssluiting, en ze lopen best lekker
Brandweermannen krijgen elk jaar nieuwe laarzen, maar hun "oude" zitten lekkerder en dan willen ze de nieuwe nog wel eens op marktplaats zetten
Tegen botbreuken helpen ze NIET, na akkefietje met tractor heb ik nu linker onderbeen prothese

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoge bergschoenen ipv motorlaarzen
« Reactie #70 Gepost op: 01-08-2013, 22:38 »
Draai je het om je schrijft naar kamval wie de importeurs zijn............................

http://www.kamval.com/web/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=178

of via de vestiging in belgie
http://www.kamval.be/dealers_393.htm

       


Uit Spanje kreeg ik helaas geen reactie (waarschijnlijk is de crises daar toch niet zo groot (of juist wel)).


Tja en die (Nederlandse) dealers op de Belgische website had ik idd niet gezien. Bedankt daarvoor!


Als ik op hun websites rondblader krijg ik helaas niet echt het gevoel dat ze daar meteen een model op voorraad hebben.
Maar ik zou er natuurlijk altijd een mailtje aan kunnen wagen.


Bedankt!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt