Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: telefoon in afrika  (gelezen 8425 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
telefoon in afrika
« Gepost op: 08-10-2009, 21:36 »
via de site van graveltravel ( tja, je vindt wel es wat :) ) kwam ik terecht op een site over sateliettelefoons. Die kun je huren en kopen, ook al mooie kleine toestelletjes waar je je eigen SIM kaar in kan doen.  Kosten vielen me nog best mee, en zelfs kopen is is een optie.  ik ga als het goed is de komende 3 jaar 3x naar afrika, vandaar. nu vraag ik me af: hoe zit het eigenlijk met het bereik van een gewone gsm in Afrika, marokko in het bijzonder ( touaraq rally)?

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: telefoon in afrika
« Reactie #1 Gepost op: 08-10-2009, 21:46 »
in marokko heb je op 80 % ontvangst
je zit meestal wel in de buurt van een stadje(gehucht)waar wel een mast staat

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: telefoon in afrika
« Reactie #2 Gepost op: 08-10-2009, 22:39 »
Libië alleen vodaphone......bereik slecht....ik gebruikte 80% satelliet..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: telefoon in afrika
« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2009, 22:46 »
libie hadden we perfecte ontvangst
alleen was alles geblokt>sateliettelefoon dus

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: telefoon in afrika
« Reactie #4 Gepost op: 08-10-2009, 22:54 »
Mobiel of satelliet...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: telefoon in afrika
« Reactie #5 Gepost op: 08-10-2009, 23:32 »
mobiel was geblokt
satelliet was perfect

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: telefoon in afrika
« Reactie #6 Gepost op: 09-10-2009, 08:58 »
Marokko is geen enkel probleem.

In meeste west-afrika landen is de ontvangst niet echt een probleem, maar blokkade natuurlijk wel (hangt ook van je eigen provider af.)

Natuurlijk heb je geen ontvangst als je in een kloof staat, of tussen de duinen, maar zodra je een beetje hoog staat heb je weer ontvangst. GSM zenders hebben daar in het open veld en de droge lucht makkelijk een straal-bereik van 50km.

Als je in Marokko goedkoop wil bellen naar NL, koop je daar een SIM-kaartje voor 5 euro. Dat nummer geef je door naar NL (1 sms'je). en vervolgens werk je met terugbelsysteem: Jij belt naar huis, die zien 00212... dus nemen niet op, maar bellen terug vanuit nederland via een 0900 goedkoop bellen (bijv belgigant, callsdiscount tele0900 etc.) meestal rond de 15 ct/minuut.

Als je naar verschillende landen gaat, en zelf ook wil kunnen bellen, dan zijn er ook goedkopere roaming abonnementen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: telefoon in afrika
« Reactie #7 Gepost op: 09-10-2009, 10:46 »
Hmmm... dat BelGigant is wel mooi goedkoop. Weet iemand ook of je buitenlandse SIM kaarten in Nederland kunt kopen of via internet bestellen? Voor zeg... Marokko, Mauretanie, Senegal? ;)

Post Merge: 09-10-2009, 10:13
Dit lijkt wel handig; http://www.globalsimcard.co.uk

Iemand ervaring mee? Je krijgt dan een Engels nummer, deze SIM kaart werkt in 203 landen...

Post Merge: 09-10-2009, 12:11
Nou hebben een GlobalSimCard van GeoSIM besteld... dus als je wilt weten of dit werkt in Marokko, Mauretanie en Senegal, dan moet je even PM'en na 9 november  :D
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: telefoon in afrika
« Reactie #8 Gepost op: 09-10-2009, 19:41 »
ok mannen, dank voor de info, ik begrijp eruit: als je overal wilt kunnen bellen > sateliet, als je savonds je meisje wil kunnen spreken, gsm!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: telefoon in afrika
« Reactie #9 Gepost op: 09-10-2009, 21:34 »
ok mannen, dank voor de info, ik begrijp eruit: als je overal wilt kunnen bellen > sateliet, als je savonds je meisje wil kunnen spreken, gsm!

Juist... wij nemen geen satelliettelefoon mee voor de Heroes Legend, omdat alle voertuigen zijn voorzien van eTrack. Dus bij echte noodsituaties weten ze waar je zit. Voor bijvoorbeeld een Tuareg zou ik wel een satelliettelefoon meenemen....
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: telefoon in afrika
« Reactie #10 Gepost op: 09-10-2009, 22:18 »
mobiel was geblokt
satelliet was perfect


Mobiel waardeloos..........zit je wel met je satje te bellen tegen hoog tarief... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: telefoon in afrika
« Reactie #11 Gepost op: 09-10-2009, 23:46 »
Ik heb bij de Tuarge altijd met mijn mobieltje gebeld via terugbelsysteem vanuit de basiskampen: Perfect, geen probleem, rustig een half uurtje babbelen!

ALS je hem echt voor nood nodig hebt, steek ik mijn NL sim er in en is het duur.. maar kan je ook bellen: Helaas afgelopen jaar nodig gehad....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: telefoon in afrika
« Reactie #12 Gepost op: 10-10-2009, 08:29 »
Ter plekke een goedkope prepaid kaart  kopen...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: telefoon in afrika
« Reactie #13 Gepost op: 10-10-2009, 09:06 »
Maar met die prepaid kaart naar NL bellen is nog steedsniet goedkoop... terugbellen is stukke goedkoper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: telefoon in afrika
« Reactie #14 Gepost op: 10-10-2009, 18:46 »
Maar met die prepaid kaart naar NL bellen is nog steedsniet goedkoop... terugbellen is stukke goedkoper.

Goedkoper dan met mijn eigen abbo... en met mijn eigen abonnement kan ik vanuit Senegal en Mauretanie niet eens bellen. Terugbellen is idd altijd het goedkoopste... dus even het vrouwtje SMSén; schat, kun je mij even bellen???  ;D
KTM 300 EXC TPI