Wijs op Reis > Reizen en -verhalen

Ons avontuur op de TET Polen

<< < (2/9) > >>

Garfield:
Je kan 'm ook delen via Wetransfer of Youtube ...

GezwindeSpoed:
De groote is het probleem niet, maar er zijn al genoeg te lange filmpjes, alleen interessant voor de deelnemers.

didado:
Dit soort verhalen is genieten :-)

GezwindeSpoed:
Dag 3 (360km; Malbork - Raczki)

‘S Ochtend worden we wakker met alles kletsnat van het condens. Gelukkig komt de zon snel door. We gaan op pad en het is weer veel asfalt. We komen steeds meer in agrarisch gebied met veel kinderkopjes wegen en leuke onverharde paden tussen de landerijen door.
Het is erg druk en op een gegeven moment verlies ik m’n geduld, er rijdt een stadsbus voor ons met een lange rij auto’s daarachter. De bus gaat linksaf slaan, op dat moment besluit ik door de berm er langs te gaan. Na 100m kijk ik om of Niels nog volgt, maar zie hem op de straat liggen met de motor op z’n kant. Snel rijd ik terug vraag aan Niels of het gaat, een paar omstanders bekommeren zich al om hem. Raap z’n motor op, en ziet zo snel geen ernstige schade, alleen maar karakter vormende krassen. We gaan op de stoeprand zitten om bij te komen. Na verloop van tijd gaan we weer van start nadat we besloten hebben maar een camping te gaan zoeken ipv te gaan wildkamperen. Het is nog 40km naar het einde van de Noordelijke track en vinden dat een goed doel. In een stadje eten we kebap om wat energie op te doen voor het laatste stuk. Het laatste stuk blijkt alleen maar asfalt en we vinden het niet leuk om de dag zo te eindigen. We beginnen aan de track Zuidwaarts en vinden hier een paar mogelijke campings. Het zijn weer mooie slingerende zandpaden en genieten weer van het motorrijden. Dan komen we bij de plek waar een camping zou moeten zijn. Het is een boerenerf met geen spoor van tenten of andere overnachtingsmogelijkheden. Een oude Pool komt naar ons toe en hij laat zien dat de camping achter op het erf is een grashelling naar beneden. Hier staan leuke trekkershutten, zijn veel vuurplaatsen met geklooft hout en helemaal achteraan een mooi riviertje (Rospuda). Dit wordt fantastisch, ik ga snel even terug naar het dorp op 5km over fantastische zandwegen om wat bier, brood en wodka te kopen, ik laat de 950 flink brullen zodat Niels weet wanneer hij de koffie klaar moet hebben. ‘S Avonds bouwen we een mooi kampvuur en maken het bier en de wodka op.


grandia:
Dat ziet er goed uit en leest lekker weg. Hoe kwam Niels nou ten val?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie