Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gewicht bagage off road tripje  (gelezen 2540 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Gewicht bagage off road tripje
« Reactie #30 Gepost op: 08-02-2020, 10:58 »
Voor mij zit de magie wat betreft gewicht en ruimtebesparing in het toekennen van meerdere functies aan 1 item. Ik snap het hele concept van een bord bijvoorbeeld niet. Als je dan toch een kooksetje meeneemt, vreet lekker uit de pan of de koekenpan. Stem je voedsel af op de kit die meegaat. Zelfde geldt voor kussens, ik stop kleding in een losse hoes en/of zak waar eerst je slaapzak in zat. Mijn tarp is ook een grondzeil, en de camelbag + cargonetjes een boodschappen opslagplaats. De motor zelf fungeert als tentstok voor de tarp en ga zo maar door. Donzen slaapzak wordt klein en extra schoenen hoeven mijns inziens echt niet. Ik rijd meestal de hele dag en met lekker weer slippers mee. Enduristan zadeltassen ipv koffers etc. Maar zoals gezegd, het heeft alles te maken met wat je wil, daar stem je de motor en gear op af. Mijn uitgangspunten:


- Motor moet flinke stukken snelweg kunnen pakken met redelijk comfort maar ook licht genoeg zijn voor 'offroad' / tet.
- Ik wil de hele bende zelf kunnen optillen zonder al teveel moeite, ook als de motor naar onder helt.
- Tripjes zijn zelfvoorzienend dus ik wil alles meenemen wat ik nodig heb om lange tijd (lees: weken) te kamperen


Zodoende gaat er tot op heden +/- 18 kg aan bagage mee. Daar zit dan 3 liter water bij, liter spiritus, vreten, kook- en kampeermeuk, gereedschap en wat kleine reserve onderdelen. In combi met een nat gewicht van een 640 adv zit ik dan net onder de 200 kg en dat is echt het maximum.



Maar heel leuk om dit item te volgen, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en oplossingen.


*Informatief filmpie ook, https://www.youtube.com/watch?v=8YONsFTqNoM