Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SV650 allroad ombouw te koop  (gelezen 8424 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
SV650 allroad ombouw te koop
« Gepost op: 11-07-2015, 09:08 »







Vraagprijs: 1250 euro.

Toen ik destijds in Marokko de cylinderkop van de LC4 Adventure sloopte had ik terug in NL een motor nodig voor transport. Dat werd een SV650S.
Waardeloze zithouding als je een allroad gewend bent, alleen leuk op strakker asfalt, maar man, wat een lekker blok zat daaronder.

Omdat zo'n SV ook heerlijk licht is daarom besloten om dat apparaat om te bouwen naar een allroad. Die ombouw is ongeveer halverwege gekomen; het plan was om het subframe te verwijderen en daar een underseat-tank en mount voor een betere achterschokdemper van te maken. Maar toen was het te koud in de schuur om met epoxy/carbon te werken en besloot ik een CNC-machine te bouwen om onderdelen en composietmallen te maken voor het apparaat.
Fastforward naar 2015: die CNC-machine staat er en presteert uitstekend, ik heb er weer een hobby bij die bergen tijd kost, en samen met een kleuter&peuter thuis komt er helemaal niks meer van die ombouw en staat de SV alweer 2 jaar stof te happen. Zonde.

Zoals-ie er nu bij staat weegt-ie slechts 154kg. De basis is een 1999 SV650S (carburateurs), de wielen zijn van een LC4 Adventure, de voorvork van een DR-Z400E. Achterbrug en achterschokbreker zijn nog origineel SV. Kuipje is van een XT660R.


Momenteel loopt-ie niet; de accu is ketsdood. Mocht er iemand komen voor een proefrit, dan plaats ik een verse, en dan is het een motor die gewoon te gebruiken is.

Voor de geinteresseerden: op het BMW GSClub forum staat nog een heel ombouw-topic: http://forums.bmwgsclub.nl/topic/35772-algemene-mechanicasterkte-vraagjes-en-later-sv-ombouw/
Je moet tegenwoordig wel registreren om dat te kunnen zien.


[edit]
plaatjes in het groot als URL gingen fout. Hier de links:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2762301/SV_verkoop1_groot.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2762301/SV_verkoop2_groot.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2762301/SV_verkoop3_groot.jpg
[/edit]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2015, 09:16 »
Zijn er nov zaken die gedaan moeten worden om (veilig) te kunnen rijden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2015, 09:32 »
Een accu plaatsen anders is het wel heel veilig   :D
Nee, voor de rest werkt alles. Koplamp, achterlicht, knippers (aan de voorkant geintegreerd in de handkappen), remmen. Toeter zit er nog niet op, die krijg je los mee.
Een van de laatste tripjes die ik ermee gedaan heb was een dagje van dik 600km door Ardennen, Luxemburg, Eiffel. Ging prima en was erg leuk; mede dankzij het lage gewicht is-ie knap rap. Verder gebruikte ik 'm gewoon als woonwerkmotor totdat ik een LC8 kocht (eigenlijk ook om de SV op de motorbok te kunnen houden)


Voor de rest: het apparaat staat al 2 jaar stil (met lege tank overigens), dus wat verse olie in blok en remmen kan geen kwaad. Ik heb het ding destijds wel een volledige grote beurt gegeven inclusief kleppen stellen. Sindsdien hebben ketting, banden en blok iets van 1500km gelopen. Magoed, als er iemand daadwerkelijk voor komt kijken dan zorg ik ervoor dat-ie dan gewoon loopt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2015, 14:01 »
Normaal zijn ze ook flitsend, tenminste die ik destijds had, 220 met gemak en 180-200 binnen no time.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2015, 00:12 »
Ja, dat doet deze ook, al word de voorkant bij dat soort hoge snelheden wel erg licht en de winddruk wel erg groot.
Het is een allemachtig lekker blokje, dat SV-blok.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2015, 11:16 »
Vanwege vakantie heeft de verkoop wat op z'n gat gelegen; ik ben wat langer weggeweest dan initieel gepland vanwege rotweer en vervelende boeren in Frankrijk.


Inmiddels rijd de SV weer gewoon, en lekker ook. Verse accu gemonteerd, paar liter benzine in de tank, even ronddraaien zonder ontsteking, starten, en lopen. Een eerste kijker is langsgeweest, en die was heel positief verrast. Dat het geen deal geworden is heeft meer te maken met zijn verdere plannen.


Ik wil nog wel een keer een tweetaktje hebben voor de lol, dus afhankelijk van wat het is zou ik die als inruil nog wel accepteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #6 Gepost op: 21-08-2015, 08:23 »
En verkocht  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #7 Gepost op: 21-08-2015, 08:30 »
Gefeliciteerd met de verkoop!
Is er een ARM'er mee aan de haal?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #8 Gepost op: 21-08-2015, 08:35 »
Yep, StevenD :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #9 Gepost op: 21-08-2015, 08:43 »
Best vlot, kan wel een veerpootbrug gebruiken :) boven de 110 is het net een xr! Maar het betere hooliganistischge rijden is er wel bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #10 Gepost op: 21-08-2015, 08:57 »
Ik zei toch al dat de originele SV achterdemper brandhout is?  ;D


Verder probleemloos thuisgekomen gisteren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #11 Gepost op: 21-08-2015, 08:57 »
Steven een Suzuki ....goed bezig man

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #12 Gepost op: 21-08-2015, 09:27 »
Steven,


Gefeliciteerd, ik had hem bijna gekocht. Hij is nog niet helemaal af maar met wat werk en geld is daar volgens mij zo'n beetje de IDEALE allroad van te maken.


Bart ook gefeliciteerd natuurlijk!


Groet,
Frans vD

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: SV650 allroad ombouw te koop
« Reactie #14 Gepost op: 25-09-2015, 08:41 »
Ja, dat is zo'n beetje wat ik ervan gemaakt had als ik 'm helemaal klaar had. Ik wilde de tank ook op de plek van het subframe en een kapje over de luchtfilterkast.

Inmiddels staat er toch weer wat anders in de schuur; op 1 been, euh, motor kun je niet staan: