Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: USD voorspatbord  (gelezen 12167 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2009, 20:32 »
Thanks! Dat is dus een hart afstand van 18,5cm. Volgens mij is dat hetzelfde als mijn 40mm usd vork.
 
@ Erwin. Je hebt pb!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: USD voorspatbord
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2009, 08:15 »
Ziet er goed uit! Mooi gespoten ook, zelf gedaan?
 
Hoe was de afwerking? Stevig materiaal? Makkelijk te monteren?
 
Wat ik me nog afvroeg hoe stevig zo'n spatbord is. aangezien hij alleen aan de onderkant bevestigd zit.

Zit echt supergoed vast. Met slechts 2 van de 4 schroeven had ik al het idee dat die niet meer van z'n plaats te krijgen is. Het is gewoon polyester. Spuitklare afwerking, op de naad na dan, want het spatbord wordt in een twee-delige mal gemaakt.
Spuitwerk ook zelf gedaan idd. Moet alleen nog een laagje blanke lak over.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2009, 22:10 »
Mailtje van Polyester Racing Parts Theo v d Berg ontvangen.
 
Ze hebben nu ook koolstofkevlar spatborden voor 150 euro exl btw. Wel leuk en relatief niet duur. Maarja, heb je er echt wat aan  ???  [/font]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: USD voorspatbord
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2009, 11:42 »
...en kevlar natuurlijk ook nog. Het is maar welk materiaal hij in de mal dropt. Die man is van alle markten thuis. Iemand interesse in een Formule 3000 racewagen (dacht ik?) replica van kevlar/polyester/carbon?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: USD voorspatbord
« Reactie #35 Gepost op: 06-02-2009, 11:17 »
zoeentje heb ik er ook nog, maar dan in het oranje over, in a week or 2.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: USD voorspatbord
« Reactie #36 Gepost op: 06-02-2009, 11:26 »
Frontkotflügel
 
Wat kunnen Duitsers er toch mooie namen aan geven  ;D ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: USD voorspatbord
« Reactie #37 Gepost op: 06-02-2009, 16:33 »
zoeentje heb ik er ook nog, maar dan in het oranje over, in a week or 2.

In die oranje heb ik wel interesse, wat wil je er voor hebben?
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #38 Gepost op: 07-02-2009, 02:59 »
wow, die past echt precies. dan hoef ik zelfs  geen stickers meer te plakken :)

wat niet echt op foto van ebay duidelijk wordt is of die ook 2van stokjes aan de achterkant heeft, zoals alle lc4 en lc8s. dat maakt het monteren weer wat lastiger.

iig bedankt voor de tip ridge!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: USD voorspatbord
« Reactie #39 Gepost op: 07-02-2009, 08:50 »
wat niet echt op foto van ebay duidelijk wordt is of die ook 2van stokjes aan de achterkant heeft, zoals alle lc4 en lc8s. dat maakt het monteren weer wat lastiger.


Is van de LC8, dus ga daar maar van uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #40 Gepost op: 09-03-2009, 17:43 »
@ Rogier. Hoe heb je de remleiding laten lopen.
 
Toevallig iemand anders ervaring met de remleidingen plaatsen op een USD spatbord?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: USD voorspatbord
« Reactie #41 Gepost op: 09-03-2009, 21:40 »
Haha, die vraag heb  ik hier ook al eens gesteld. Niemand reageerde??

Mijn eerste setup was niet goed. Nu heb ik het goed zitten. Leidingen vast aan het spatbord en vast aan de onderste kroonplaat. Alle leiding die dan over is in een lichte voorgebogen vorm tussen beide vorkpoten laten lopen. Hierdoor zal bij inveren deze boog gecontroleerd verderbuigen.
Er komt nu niet teveel spanning op het spatbord. Hier was ik wel bang voor. Het blijkt stijf genoeg te zijn. Overigens moest dat eigenlijk ook wel zo zijn want een studie van een aantal fotos van de KTM rallybike's wees uit dat dit zo standaard gemonteerd wordt.


...zo dus


Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #42 Gepost op: 09-03-2009, 21:58 »
Bedankt! Duidelijke zaak dus.
 
En inderdaad, deze 690 rally heeft dezelfde oplossing.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: USD voorspatbord
« Reactie #43 Gepost op: 09-03-2009, 22:16 »
Ik heb zowel de KTM LC 4/8 oplossing als het polyester spatbord van Theo van den Bergh op mijn EXC in Rally trim (www.redorangeteam.nl)
 
Standaard oplosssing heeft als voordeel de kabelbegeleiding aan de voorzijde, maar als nadeel dat je speciale alu beugels moet maken ter bevestiging op de vorkpoten voor en de achterzijde. Overigens heb ik nu een kabel begeleider (LC4) aan de onderzijde van de kroonplaat, welke de kabels steeds begeleidt. Dus oppassen met wat je op je stuur monteert als b.v. GPS. Zodat niet de antenne van je GPS bij diep inveren achter je remleiding blijft haken. Niet handig.
 
De bevestiging van het poly spatbord is zonder beugels prima, maar is de bekabeling lastiger. Marten van der Heide heeft zijn bekabeling aan de achterzijde van het spatbord bevestigd en vervolgens weer op de kroonplaten. Hierdoor is er een statisch geheel vanaf de kroonplaten naar het stuur. Het verende gedeelte zit tussen het spatbord en de kroonplaat.
 
Als je wilt maak ik foto's van de bevestiging of kun je ze t.z.t. na maken. Maar dat wordt pas medio april.
 
Johan
 
 
 
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: USD voorspatbord
« Reactie #44 Gepost op: 09-03-2009, 22:21 »
Bedankt voor de toelichting. Aan de hand van de foto's is het denk ik wel duidelijk genoeg zo. Woensdag kan ik mijn spatbord ophalen bij Theo. Ik ga even langs met de voorvork, dan kan ik direct inschatten of het goed pas te maken is op een wp4054 usd.