Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Albanie september 2014  (gelezen 7677 keer)

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Albanie september 2014
« Gepost op: 21-08-2013, 10:53 »
Hallo reisgenoten,

Nou ja, zo'n geweldige wereldreiziger ben ik niet. Ik heb wel zo mijn dromen en voornemens, alleen zo weinig tijd. Mede door de verantwoordelijkheden thuis.
Ik ben op zoek naar info, tracks en ervaringen over Albanie. Wie kan mij helpen en heeft eventueel zin om mee te gaan. De bedoeling ishet noord-oosten van Albanie te verkennen op een offroad fiets (adv 950).

2009 ben ik samen met een paar goede bekenden van het lc8 forum dwars door de Balkan richting Griekenland gereden. Een hele mooie ervaring, vooral Albanie met zijn ruige natuur heeft indruk gemaakt. Omdat wij op doorreis waren en een kleine reisachterstand haden opgelopen (mede doordat we te veel offroad hadden gepland (kan dat dan? ::))), hebben een aantal doelen in Albanie moeten laten schieten. Het is dus tijd om het eea in te halen.

Wat wil ik graag zien?
Via Durres naar het oosten, noord-oosten, eventueel een stukje van de omringende landen. Gewoon lekker van de bossen, alpen en mensen daar in de omgeving genieten. Laat maar komen! Dit (ongeleide) idee over motorrijden is oa ontstaan doordat ik absoluut niet gehinderd word door enige vorm van kennis van Garmin Mapsource en het uitzetten van routes. Dit is tevens mijn manko. Of ontstaat hier juist de mooiste ervaring, reizen in het kader van mindfullness? Wie het weet mag het zeggen.
Het tweede waar ik aan dacht was de Albania raid (rally rijden door Albanie op amareur nivo), niet belachelijk duur en mooie tracks, geen verplicht wedstrijdelement. Een dikke week door Albanie crossen over bewezen tracks.
Dit vind ik ook wel interesant, maar dan wel het liefste met z'n tweeen. Niet alleen voor de veiligheid, maar ook voor de navigatie. 1 met roadbook en 1 met gps.

Mijn vraag; Wie is er bekent in dit deel van Albanie, heeft iemand nog suggesties of tracks of misschien heb je wel interesse om mee te gaan? Alle ideeen zijn welkom. Ik ben benieuwd!

Gr Koen
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Albanie september 2014
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2013, 16:18 »
In ieder geval moet je naar de Teth valei. Mooie route en leuke plek.

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Albanie september 2014
« Reactie #2 Gepost op: 21-08-2013, 21:47 »
Been there, done that.
Vandaar dat ik graag meer wil zien. Dank voor de input
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Albanie september 2014
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2013, 21:51 »
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
Re: Albanie september 2014
« Reactie #4 Gepost op: 21-08-2013, 22:08 »



Vraag het hun.sjors_pingen@hotmail.com


Albanië is inderdaad erg leuk offroad rijden.

Volledige offroadroute van Oostenrijk naar Albanië toe heb ik van Ad gekregen 8)
In Albanië zelf vond ik vooral het rijden van Shkodër naar Teth toe en het rijden van Kukës naar Peshkopi erg vet! (Rond Berat kan je trouwens ook erg mooi offroad rijden).



Ik zou eerder geneigd zijn om van te voren routes uit te zetten dan deze ter plekke uit te zoeken want dit is denk ik redelijk lastig en je wil aan het einde van de dag toch bij een soort 'stad'-achtige bestemming uitkomen denk ik?


Wij hebben veel routes gevonden via [size=78%]http://nl.wikiloc.com/wikiloc/home.do[/size] maar ik wil ook best onze gereden tracks doorsturen als je wilt!


Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Albanie september 2014
« Reactie #5 Gepost op: 21-08-2013, 23:18 »
Thanx Ad.
Hier nog een paar fotoos van Theti park richting Skoder als ik me niet vergis
Nou fotoos morgen maar ff doen

Post Merge: 21-08-2013, 23:37
@SjorsXT; Goeie film, hele vette trip! Bedankt voor de info.
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albanie september 2014
« Reactie #6 Gepost op: 22-08-2013, 07:41 »
Als je kijk naar mijn naam op YT dan kan je iig zien wat voor een tracks je kan verwachten tijdens de Raid. Raid heeft het voordeel dat je zeker weet dat je mooie tracks krijgt, maar het avontuur wordt daardoor minder natuurlijk. Je kan prima alleen rijden want er zal een bezem wagen zijn en natuurlijk ook de overige deelnemers.
Rally Albania 2012 Day 5 Liaison 1 and Special 1
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Albanie september 2014
« Reactie #7 Gepost op: 22-08-2013, 19:38 »
Je kan het doen zoals ik het heb gedaan. In google earth de wegen opzoeken, dan die opslaan als .kml bestand en dat weer omzetten via gps babel in een .gpx bestand. Kolst tijd maar dan heb je ook wat. In ieder geval veel voorpret.

Succes, Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Albanie september 2014
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2013, 19:56 »
Nou ga ik me eens echt verdien in die gps .... echt.  ::)
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Albanie september 2014
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2013, 20:11 »
Als je kijk naar mijn naam op YT dan kan je iig zien wat voor een tracks je kan verwachten tijdens de Raid. Raid heeft het voordeel dat je zeker weet dat je mooie tracks krijgt, maar het avontuur wordt daardoor minder natuurlijk. Je kan prima alleen rijden want er zal een bezem wagen zijn en natuurlijk ook de overige deelnemers.
Rally Albania 2012 Day 5 Liaison 1 and Special 1

leuk te zien hoe je daar op 3:40 enthousiast naar boven rijd.... en dan verkeerd rijd  :D :D

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Albanie september 2014
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2013, 22:02 »

Vanuit Bosnie naar Montenegro

Durmitor park

Richting Theti park

Theti vallei

Berendien út Klasinaveen ..





Way out Theti park
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Albanie september 2014
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2013, 22:35 »
Is echt wel een prachtig land! Wil ik ook nog wel een keer naartoe in de aankomende jaren. September gaat hem niet worden helaas.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Albanie september 2014
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2013, 22:48 »
Wanneer wil je hier invulling aan geven Koen. sept 2013 of 2014.
Ziet er allemaal wel erg lekker uit.
Groet Marc

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Albanie september 2014
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2013, 22:58 »
2014
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albanie september 2014
« Reactie #14 Gepost op: 23-08-2013, 07:51 »
leuk te zien hoe je daar op 3:40 enthousiast naar boven rijd.... en dan verkeerd rijd  :D :D


Dat was een Kodak momentje met Marcel en ja dan heb je geen tijd om op de route te letten.
None of us is as strong as all of us.