Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WYOA 2023  (gelezen 4347 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: WYOA 2023
« Reactie #60 Gepost op: 09-06-2023, 07:21 »
Dag 9; 436km

StevenD heeft een route van de Belgen gekregen met meer uitdaging. Maar ik wil toch graag de route afrijden, dit geeft mij meer het gevoel iets af te maken waar ik aan begonnen ben. De route is gelukkig veel meer off road met mooie blubber bosjes en paden met richels. De gemiddelde snelheid is niet erg hoog. Op een gegeven moment raakt Steven vast in blubber pad, z’n voorwiel zweeft in de lucht. Samen krijgen we de motor eruit en rijden weer verder. Zijn motor wordt warm, terwijl hij zijn radiateur bekijkt val ik om op een helling. Ik loop een stuk vooruit om te kijken welk spoor het beste is door de blubber. Dit blijkt vandaag er belangrijk anders hopeloos vast in de shit. De laatste meter off road van de hele route, val ik door niet op te letten in een tractorspoor. Met een mooie koprol scheiden motor en lichaam tijdelijk van elkaar. Mijn linker tas is nu ook afgescheurd en ik maak de boel vast met reserve sjorbanden. Daarna blijkt mijn handschoen kwijt, waar ik ook kijk ik zie hem niet. Ondertussen is StevenD teruggekomen en bedenk ik me ineens dat ik bij het pakken van de reserve sjorbanden, misschien m’n handschoen in deze tas heb gestopt. Dat blijkt zo te zijn. We komen aan op het einde van de track van WYOA. De eerste camping blijkt geen ijs te hebben. We zoeken een supermarkt en eten daar in de schaduw ons verdiende ijs. Vervolgens rij ik door België naar Weert waar ik een nachtje ga slapen bij een vriend. Bij Luik klopt m’n GPS niet en schiet de afstand van 25 naar 75km. Blijkt dat er in België ook een Weert ligt. Het is erg druk bij Luik en ik ben echt de km's aan het aftellen. Rond 19u kom ik aan in Weert, we drinken een paar biertjes en nemen een voedzame maaltijd. Ik begin te gapen en moet me om 23u verontschuldigen voor m’n vermoeidheid.







Post Merge: 09-06-2023, 08:07

Mooie beelden mannen met een prachtige eindsprint.
Begin en eind tracks waren toch zeker het beste.
Groet Loek.
Ik vond het gedeelte in de Morvan het mooiste (ik geloof dag 4 en 5 van jullie). Eindeloos genieten van alle bossen, blubberstukjes en vergezichten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: WYOA 2023
« Reactie #61 Gepost op: 09-06-2023, 10:07 »
En het laatste filmpje:


Leuke beelden weer, dank voor je verslaglegging zo Niek! Heel leuk om alles terug te zien en lezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: WYOA 2023
« Reactie #62 Gepost op: 09-06-2023, 10:59 »
Het was een mooie afsluiting van een leuke reis. Beide lekker ploeteren door de technische stukken, al lijkt het soms in het filmpje dat ik overal zo door heen fiets, maar ik had ook m'n mindere momentjes van omvallen en crashen. Deels veroorzaakt door de gezellige laatste avond  ;D

Post Merge: 09-06-2023, 20:26

Dag 10: 101km
Na een goed ontbijt rijd ik van Weert naar Nijmegen over bekende paden. Het is een feest der herkenning om in deze omgeving te rijden. Heerlijk voelt dat zand in vergelijking met de harde klei van Frankrijk. Rond 10u kom ik thuis aan. Jammer dat het er op zit, maar wat een wereldtijd was het met een paar hele mooie mensen die van dezelfde hobby houden.


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: WYOA 2023
« Reactie #63 Gepost op: 17-06-2023, 09:09 »
Weer heerlijk leesvoer, waarvoor dank.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: WYOA 2023
« Reactie #64 Gepost op: 17-06-2023, 11:10 »
Prachtig , bedankt voor de mooie filmpjes .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: WYOA 2023
« Reactie #65 Gepost op: 18-06-2023, 23:03 »
Hoe maken jullie deze routes?
Welke kaarten/hulpmiddelen gebruiken jullie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: WYOA 2023
« Reactie #66 Gepost op: 20-06-2023, 07:14 »
Het grootste deel was gewoon TET France. Een tussenstuk is online gevonden en zelf wat weggetjes bij gezocht. GPS tracks, Wicoloc, GPSies.......
None of us is as strong as all of us.