Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oirschotse heide  (gelezen 2295 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Oirschotse heide
« Gepost op: 05-01-2020, 19:33 »
Recent Oirschotse heide geweest voor het eerst.
Wel een mooi gebied om te rijden.
Heb niet het gevoel dat ik daar wat kapot rijdt (valt weinig kapot te maken aan een tankbaan denk ik dan maar).
Plus niemand tot last is mijn gevoel (geen wandelaars tegengekomen op de knippenpaden).


Er liggen wel erg veel cross-sporen...wordt rijden daar gedoogd?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Oirschotse heide
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2020, 21:18 »
Nee, totaal niet. Marechaussee controleert daar regelmatig, zowel met motoren (die je er niet makkelijk uitrijdt hoor ..) als met 4x4's.
Een keer er door heen of langs de randen rijden kan nog wel (doe ik ook wel eens), maar daar een half uurtje rondjes draaien is vragen om problemen.
Discussie over of je daar al dan niet iets kapot maakt is zinloos, het mag gewoon niet. Denk dat het ook meer om veiligheid gaat, ze oefenen daar en als je dan de bocht om scheurt en tegen een 4-tonner of een boxer aanrijdt is ook niet zo handig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Oirschotse heide
« Reactie #2 Gepost op: 06-01-2020, 20:34 »
Nee, totaal niet. Marechaussee controleert daar regelmatig, zowel met motoren (die je er niet makkelijk uitrijdt hoor ..) als met 4x4's.
Een keer er door heen of langs de randen rijden kan nog wel (doe ik ook wel eens), maar daar een half uurtje rondjes draaien is vragen om problemen.
Discussie over of je daar al dan niet iets kapot maakt is zinloos, het mag gewoon niet. Denk dat het ook meer om veiligheid gaat, ze oefenen daar en als je dan de bocht om scheurt en tegen een 4-tonner of een boxer aanrijdt is ook niet zo handig.


Oke, dank je!
We maken er een gewoonte van om nooit lang te blijven hangen op welke plek dan ook. Langs de randen is wel een goed idee, volgens mij kun je er mooi omheen rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Oirschotse heide
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2020, 00:08 »
Kopt, maar er is daar ook veel afgebord.
Ik heb er 1x gereden en toen kwam ik een man of 30 infrantie tegemoet, wapens in de aanslag. Ze zullen me heus niet van de motor schieten maar ik schrok me wel kapot
Ook eens een bocht omgedraaid, rij ik bijna een compleet kampement in ... ook weer snel weg wezen
Maar het is er wel verdomd mooi (en zwaar!) rijden.
Sowieso zou ik de OTR daar rijden en de KTM dag, als je van los zand houd 1 van de mooiste ritten




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Oirschotse heide
« Reactie #4 Gepost op: 07-01-2020, 07:23 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Oirschotse heide
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2020, 11:14 »
Laatst weer een hele wild west geweest. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de nieuwe beheerder. De vorige maakte zich niet zo druk. Zowieso oppassen het komende voorjaar. Er werden zaterdag in het Brabants Dagblad weer handhavingsacties aangekondigd. Je moet echt weten, wat wel en niet kan. BOA's geven een dikwijls een eigen uitleg aan wat wel en niet kan. De regelgeving is verruimd door nieuwe uitspraken van de rechtbank in Leeuwarden, maar de praktijk is dikwijls anders. Het is me toch gelukt om weer interessante routes in te tekenen, met op veel punten mooiere passages dan in afgelopen jaren. Daarbij goed rekening houdend met de regelgeving, de Vlaamse en Waalse boswet. www.offroadtrips.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Oirschotse heide
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2020, 16:18 »
Cowboys blijven cowboys...

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Oirschotse heide
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2020, 22:43 »
Laatst weer een hele wild west geweest. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de nieuwe beheerder. De vorige maakte zich niet zo druk. Zowieso oppassen het komende voorjaar. Er werden zaterdag in het Brabants Dagblad weer handhavingsacties aangekondigd. Je moet echt weten, wat wel en niet kan. BOA's geven een dikwijls een eigen uitleg aan wat wel en niet kan. De regelgeving is verruimd door nieuwe uitspraken van de rechtbank in Leeuwarden, maar de praktijk is dikwijls anders. Het is me toch gelukt om weer interessante routes in te tekenen, met op veel punten mooiere passages dan in afgelopen jaren. Daarbij goed rekening houdend met de regelgeving, de Vlaamse en Waalse boswet. www.offroadtrips.nl


Je bedoelt deze denk ik: [size=78%]https://www.bd.nl/tilburg-e-o/wildcrossers-dit-jaar-het-haasje-in-hilvarenbeek~aca61e57/[/size]
Blijft een beetje raar verhaal. Ze kunnen toch weinig beginnen tegen een jeep die sporen trekt op een pad waar ze mogen komen lijkt me.
Al ken ik de omgeving daar niet goed dus wellicht zijn het ruiterpaden waar ze het over hebben.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Oirschotse heide
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2020, 21:32 »
Nee, ik bedoel specifiek de Oirschotse Hei. En verder, is niemand het haasje in Hilvarenbeek. Tenminste niet op grond van wat er wordt beweerd. Pure stemmingmakerij! Wel kun je een geheel ander soort controles verwachten. Maar daar hoeft een offroad rijder, die zijn spullen tip top voor elkaar heeft, niet voor te vrezen.