Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wie kan me helpen/ advies geven over welke crossmotor/enduro het slimste is.  (gelezen 850 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Goedemiddag,

Ik heb een vraag.
Ik zou graag weer willen beginnen met crossen, ik ben nu 19 jaar maar ben begonnen hobby matig met 5/6 jaar en gestopt op 13 jaar op een honda cr 80.
Nu zou ik graag weer willen beginnen en heb ik een yamaha wr 450 gevonden met kenteken, maar ik ben bang dat die te zwaar voor mij is als ik de baan op wil gaan af en toe. Is het slimmer om een 250cc te kopen? Of toch voor die 450 te gaan.

Mvg Nick

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
heb je een rijbewijs?
zo niet, heeft t weinig zin om een "echte" brommer (met kenteken) te kopen...
eerder is de vraag rij jij op de motor of de motor met jou...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
heb je een rijbewijs?
zo niet, heeft t weinig zin om een "echte" brommer (met kenteken) te kopen...
eerder is de vraag rij jij op de motor of de motor met jou...

Nee maar het is samen met mn pa, en uiteraard rij ik met de motor, althans dat is de bedoeling. Ik ben geen beginner maar ook niet echt gevorderd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Een 2takt enduro, met lineair vermogen. Lekker licht voor het springrn. Dus denk aan een 250je uit Duitsland want je gaat er voorlopig toch niet mee de weg op, toch? www.mobile.de

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Dat is maar net hoe je er lichamelijk voor staat...….
Toen ik 17-18 was, kon het met niet hard genoeg gaan.
Altijd met +/- 500cc twee-takt gereden, Yamaha 490's, Maico 500.
Die Maico 500 heb ik nog.
Het is dat ik toen geen poen had om er een dikke 700cc van te maken...
Als ik er nu op stap, vind ik heb bloed-link, gaat van z'n plek, bizar. Onvoorspelbaar, Remt voor geen meter.....
Op straat; altijd BMW boxers. hebben me nog nooit laten staan.
Ben nu 58, ik wordt een beetje te oud.
Vindt het nog steeds leuk om met een vette Ducati oid effe te stuffen, maar het is vragen om ongelukken.
Deze winter maar es uitkijken naar een BMW 1600, dat lijkt me wel wat.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....