Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374467 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #90 Gepost op: 23-08-2006, 15:45 »
Wellicht dat de Duitsers eigenlijk het goede onderscheid maken: enduro's en reisenduro's. In de laatste klasse vallen de grote motoren die op een gemiddeld onverharde weg nog goed kunnen rijden. Echte enduro's zijn de voor de zand & modder hazen. Zo kan je ook onderscheid maken in de ritten. Veel van de ritten in Nederland zijn allroad ritten die met een reisenduro prima te doen zijn, de ritten van Ad Ketelaar kan je veel beter met een echte enduro doen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #91 Gepost op: 23-08-2006, 16:44 »
'Any bike can be taken offroad. The question is: did you have fun doing it?'.

Kappa aka Kappa & mucca? aka Eric

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #92 Gepost op: 23-08-2006, 18:32 »
Eigenlijk is het heel duidelijk.

Er waren allerlei motoren bij de Endurofunten in Berlijn, slechts 2 zijn op eigen wielen heen en weer gereden waarbij alle types wegen aangedaan zijn. Lekker asfalt bochtenwerk in de Harz, snelweg op 160+, over velden en bospaden tot en met een zandafgraving.  :D

Ik moet er wel bij zeggen dat er nog geen (1) band bestaat die net zo breed inzetbaar is als m'n LC8 en was dan ook erg blij dat Peet een setje wielen voor me mee kon nemen.

Wat de ideale enduro is kunnen we dan in een ander topic wel weer behandelen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #93 Gepost op: 23-08-2006, 18:38 »
Op eentje na op de r80gs die uit amsterdam naar arras is gereden voor de ATR

Dat zou kunnen, maar ik was op de ATR dit jaar en ik niet weten wie dat dan was.
In 2004 is Lucas wel op zijn R80GS naar de Transpana gekomen.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #94 Gepost op: 23-08-2006, 19:32 »
TTT dat was Gerald met de R80GS van Grizzly
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #95 Gepost op: 23-08-2006, 19:40 »
TTT dat was Gerald met de R80GS van Grizzly

Chapeau voor Gerald !!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #96 Gepost op: 24-08-2006, 11:04 »
De ideale all road...... De LC8 Adventure na een weight watchers kuur van minus 20 kg.

Voor het lange "reis enduro" werk is de V-Twin heerlijk. Kan bagage mee en doet het met de juiste banden (en bestuurder) heel leuk in de Tuareg.

In het begin van mijn off road besmetting was het ook altijd op de motor naar de "plek des onheils". Rossen en weer terug. Maar als je een paar keer in Belgiƫ hebt gereden en dan nog 300 km terug moet rijden nadat je jezelf leeg hebt gereden op klei, bagger en doorwadingen is de romantiek er toch een beetje af. :P

- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #97 Gepost op: 25-08-2006, 20:28 »
lc8 - 20kg is nog wel te maken ook

lc8 - 40 kg zou echt leuk beginnen te worden. Ook de SE voldoet daar bij lange niet aan, ofschoon het een hele leuke motor is.

Leo

  • Gast
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #98 Gepost op: 25-08-2006, 21:54 »
Ik wilde graag een KTM adventure met een sv 650 blok hebben en van dat geheel nog wat gewicht strippen om onder de 140 kg uit te komen, maar het SV650 blok blijkt niet hufter proef , dus moet het maar een ietsje gekietelt F650 blok worden.

Mag het ook een LC4 adventure met gekieteld XR650R ( 65 PK ) blok zijn ?
Inmiddels zijn daar ook elec. starters voor en dan heb je de kick als reserve.
Dat zou mijn ideale combinatie allroad zijn als ik er maar 1 in de schuur mocht hebben.

LEO

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #99 Gepost op: 27-08-2006, 11:34 »
Dat zou mijn ideale combinatie allroad zijn als ik er maar 1 in de schuur mocht hebben.

Dan heb jij echt geluk!  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Leo

  • Gast
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #100 Gepost op: 27-08-2006, 18:48 »
Dan heb jij echt geluk!  ::)

Na redelijk veel gewissel van brommers heb ik er 2 die voor mij op hun gebied de beste oplossing zijn.

Mocht ik ze in kunnen ruilen op 1 reeds bestaande voor mij bijna perfecte allroad zou het de 990adv zijn.

En ik heb gemerkt vanmiddag op de BDM/GSdag in V`waard dat de fietsen van Inge en Erik heel veel aandacht kregen  ;)

LEO



Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #101 Gepost op: 28-08-2006, 14:08 »

En ik heb gemerkt vanmiddag op de BDM/GSdag in V`waard dat de fietsen van Inge en Erik heel veel aandacht kregen  ;)

LEO

En da's heel begrijpelijk  :D Die van mij omdat het de 990 is. En die van Inge,.... omdat ie van Inge is  ;)  ::)
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #102 Gepost op: 30-08-2006, 12:36 »
Ook een geinig dingetje: http://www.rallytwin.com/

165kg, Kawasaki twin (zelfde blok als in de ER-5 en KLE volgens mij), WP/Ohlins vering, blabla.

Alleen die prijs... :(

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #103 Gepost op: 30-08-2006, 13:12 »
deze;D  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #104 Gepost op: 30-08-2006, 13:42 »
Euh, ja, die. Denk je ook over wat leuks gestruikeld te zijn  ::)