Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: speling transmissiedemper XL600R  (gelezen 1303 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
speling transmissiedemper XL600R
« Gepost op: 22-08-2006, 18:02 »
Mijn XL heeft wat speling op het achtertandwiel, wat van de rubber blokken tussen tandwiel en wielnaaf af komt. Ik kan alleen niet vinden hoe groot die speling normaal is. Het werkplaatshandboek heeft het erover dat het 'niet of een een klein beetje heen en weer mag bewegen'. Bij mij kan ik het achtertandwiel makkelijk anderhalf tandje heen en weer bewegen. Dat zit 'm puur in die rubber blokken die wat ingedeukt zijn; de lagers zijn nog tiptop in orde.

Heeft iemand een nauwkeurigere definitie van de toegestane speling? Ik wilde er eigenlijk maar gewoon nieuwe blokken inzetten, maar die dingen zijn niet bepaald goedkoop (welk Honda onderdeel wel, trouwens?).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: speling transmissiedemper XL600R
« Reactie #1 Gepost op: 22-08-2006, 18:05 »
goedkope beun manier die wel werkt: stukjes binnenband er tussen leggen.
Die speling is gewoon te veel zo, helaas :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: speling transmissiedemper XL600R
« Reactie #2 Gepost op: 22-08-2006, 18:08 »
goedkope beun manier die wel werkt: stukjes binnenband er tussen leggen.

Werkt perfect bovenstaande manier. Alleen wat vaker checken of het okee is. Verder geen punt


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: speling transmissiedemper XL600R
« Reactie #3 Gepost op: 22-08-2006, 19:17 »
Nieuwe dempertjes kosten ook de hele wereld niet. 't Valt onder de categorie "slijtagespul" dus af en toe ben je gewoon aan de beurt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: speling transmissiedemper XL600R
« Reactie #4 Gepost op: 22-08-2006, 19:44 »
Okee, da's dus niet normaal, zoveel speling.

Ik douw d'r wel een paar stukjes binnenband tussen en kijk het nog even aan. Dat past beter bij een motor uit '84 dan alles nieuw.
Vervangen kost 55 euro. Opzich geen emmer vol geld, maar dat geld stop ik toch liever in een vers achterbandje ofzo.