Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Doorslaan tandwiel  (gelezen 2895 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Doorslaan tandwiel
« Gepost op: 08-06-2005, 21:52 »
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekend dat bij off-road rijden (en inmiddels ook op de weg) mijn ketting doorslaat.  :-X Heeft iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
Volgens mij zijn m'n tandwielen nog wel goed... D'r zitten toch nog wel genoeg hobbels op die doorkunnen gaan voor tanden?  ::)  ::)

Marko

Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #1 Gepost op: 08-06-2005, 22:30 »
Optimaal gebruik van gemaakt, in de trend van: "Don't fix it until it's broke.." Je weet in ieder geval zeker dat je geen cent teveel aan tandwielen hebt uitgegeven...  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #2 Gepost op: 09-06-2005, 01:57 »
Hé Marko, als je een uurtje met een ronde vijl tekeer gaat kan je misschien nog meer km's uit dat tandwiel halen!

 ;) ;)

Erik.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #3 Gepost op: 09-06-2005, 07:41 »
Je hebt toch een scottoiler?? Als je die nou eens vult met Locktite, en dan op je voortandwiel richt, zou dat een beetje helpen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #4 Gepost op: 09-06-2005, 08:34 »
Deja Vu. Zo zag mijn aluminium achtertandwiel eruit toen ik van Marokko terugkwam.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #5 Gepost op: 09-06-2005, 09:06 »
Gewoon zachtjes optrekken   :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #6 Gepost op: 09-06-2005, 09:18 »
Donderdag 9-6-2005: Van onze verslaggever uit het Noorden:
Het woord gaat dat er in Groningen een verhoogd risico op stee.. uhh tandslag voorkomt. Vanwege de vele claims die bij Carglass, Autotaalglas etc. binnenkomen, start de bond voor verzekeraars een onderzoek naar de herkomst van de vreemde stalen objecten die diep in de voorruiten van auto's gevonden worden.
Mocht u meer weten over dit vreemde fenomeen, richt u dan tot uw lokale verzekeringsagentschap.
Tot zover...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #7 Gepost op: 09-06-2005, 10:09 »
Wat doe je toch moeilijkk!!
gewoon terug monteren dat wiel en rijden Bij mijn Honda miste ik nog een paar tanden.
Als ketting constand eraf loot dan pas wisselen dat wiel!
68.000 km met 1 set gedaan!!! dank aan scottoiler!(veel woon werk verkeer wat ik meestal rustig doe)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #8 Gepost op: 09-06-2005, 19:16 »
Jeetje en ik dacht dat ik erg was  :o
En hoe lang zat ie er nu op?

(d'r is net een discussie op het GS forum aan de gang, een nieuw forum lid heeft 70.000 km met zijn set gedaan op een F650 en die beste man wordt gelijk aan alle kanten uitemaakt voor leugenaar.......dus ik ben 's benieuwd wat zoal gehaald KAN worden met 1 set, naast Harold, dacht ik nog iemand ooit een veel hoger aantal genoemd heeft)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #9 Gepost op: 09-06-2005, 23:42 »
jawel kan wel. 50tkm met een set gaat makkelijk als je een oiler hebt en niet bang ben van een vette motor. Geen offroad rijden natuurlijk he!

- Wij hebben 30tkm door afrika gereden met 1 setje, en dat was wel veel offroad, water en slurry.
- Zelf heb ik wel eens 42tkm met een ketting op de XR gereden (wel vtw gewisseld), en dan moet je weten dat een XR geen tandwieldemper heeft in het achterwiel, dus de klappen veel direkter op de ketting komen.
- Collega op het werk heeft net een neiuwe set op zijn diversion gelegd,de originele yamaha zat er nog op, 55tkm. en die rijdt niet tot de tandjes eraf vallen.

tja.. en ik rij helaas zelf op de LC8 gewoon een setje op in 15tkm, maarja, das ook veeeel offroad, meer pk's en misschien niet helemaal de optimale rijstijl  ;) voor kettingbehoud.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Doorslaan tandwiel
« Reactie #10 Gepost op: 10-06-2005, 09:46 »
De opvolgende setjes ongeveer ook 40.000 km mee!! Daarbij zat ook vrij veel offroad km bij.
Wat ik nu doe is na ongeweer 10.000 km het voortandwiel vervangen, scheelt veel mijns inziens.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!