Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke reisverzekering voor Marokko??  (gelezen 2872 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2012, 20:44 »
En dan nog iets: de verzekering vergelijkt de dagwaarde van de motor met de kosten van repatriering. Dus je voelt hem al aankomen: een oude motor laten ze gewoon staan.

En dan? Keren ze je de dagwaarde uit ofzo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2012, 21:14 »
met jack 66, ANWB (en bijna elke verzekering heeft daar de repatriering ondergebracht) haalt je motor terug als de restwaarde (lees dagwaarde - geschatte kosten voor reparatie bij dealer in nederland)meer is dan de kosten voor de repatriering.
 
Met een beetje schade aan een niet te dure fiets op een beetje afstand is dit dus gewoon niet gedekt! Ander geintje: kosten van repatriering, restwaarde en reparatiekosten wordt bepaald NA repatriering. Voldoet de restwaarde niet moet je het volledige bedrag van repatriering betalen.
 
ANWB gaat ook pas over tot repatriering als een officiele dealer heeft aangegeven de schade niet binnen 2 dagen te kunnen repareren (suc6 in marokko met suzuki of ktm) en de kosten voor brengen naar die dealer zijn ook weer niet gedekt.
 
Aangezien je in marokko je voertuig altijd weer moet meenemen, ongeacht de staat, heb ik met mijn reisverzekering via Menzis geregeld dat repatiering vrijgesteld is van bovenstaande voorwaarden. Dat heb ik nu zwart op wit. Menzis maakt gebruik van de ANWB dus het kan wle als je het op voorhand regelt.
 
Anders daar iemand met vervoer betalen en je naar de grens laten brengen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2012, 21:52 »
... Ander geintje: kosten van repatriering, restwaarde en reparatiekosten wordt bepaald NA repatriering. Voldoet de restwaarde niet moet je het volledige bedrag van repatriering betalen....
Dit is niet helemaal waar. Ik ken het verhaal van een Super Tenere (een oude 750 bedoel ik dan) met een vastgelopen blok in Noord-Noorwegen. De eigenaar wilde de motor laten repatrieren, maar de verzekering begon er niet eens aan vanwege de lage dagwaarde. Het kan natuurlijk zijn dat dit per verzekeringsmaatschappij verschilt, iets om vooraf na te gaan.
(ik zal eens vragen hoe dit is afgelopen, goed mogelijk dat de motor nog steeds in het hoge noorden staat).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2012, 22:39 »
klopt in zo een duidelijk geval. Maar dit was een 1100 gs met koppelings/bakproblemen. Tja wat gaat het kosten, in ieder geval redelijk wat uren. n afhankelijk van het manco een bakrevisie. Dat trekt de dagwaarde niet, alleen een koppeling vervangen weer wel. Blijft dan een gok.
 
Ken hem nog wel sterker. 1150 gs met kapot cardanlager op station van narbonne. Opties waren: motor laten repareren en trein missen en dan terug rijden (alles eigen kosten) lukte dit niet in 2 werkdagen (was zaterdag dus rekenend vanaf maandag) dan was repatrieren een optie.
 
Andere optie, op de trein naar dusseldorf en daar zelfde riedeltje, oh kon hem ook daar pas defect melden dus pas bij aankomst gaat dan de 2 dagen in.
 
Dat 2 dagen hotel duurder is dan me thuis af zetten deen niet ter zake.
 
Ben er echt niet kapot van die repatriering, maar als je echt vastzit is het beter dan niets. Als je denkt dat je geramd zit valt het vies tegen, met kennis van zaken weet je wat je er aan kunt hebben en wat niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2012, 23:03 »
das dan weer een voordeel als je met een reisoranisatie mee gaat: Die hebben meestal de mogelijkheid om je voeruitg meee terug te nemen, ook al is dat soms ook nog best lastig, als er geen eigenaar bij is.... (ps.: daar kan de ambassade je goed bij helpen meestal).
en dan blijft repatriering van jezelf over.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2012, 23:18 »
ja dus, zolangs je op een 'normale weg' aan het rijden was: dan is het gewoon vervoer en geen gevaarlijke sport.
Maar ik snap jullie gewoon niet al te goed:
- er wordt een normale reisverzekering (van de Europeesche) geboden waarbij je, voor nog geen  20 euro meer, de zekerheid hebt dat ze noooit moeilijk gaan doen over het woord 'motorfiets'  (wat blijkbaar voor velen wel moelijk is); dan zou ik dus zeggen DOEN.


http://www.speedsecure.nl/spd/nl/product-info/info-doorlopende-reisverzekering.php


Zij zijn de enige die dit doen. Als we nu als moorrijders met zijn alle daar naar toe gaan, dan krijgen de andere verzekeringen misschien ook ooit het besef dat wij ook klanten zijn. simpel toch?

Ik heb zo'n 20 jaar ervaring op diverse verzekeringskantoren, en met name de schadebehandelingen "gedaan"; voor mijn motorreis buiten Europa heb ik me rot gezocht en allerlei voorwaardes uitgeplozen. Uiteindelijk heb ik -dank zij interne kontacten- mijn eigen reisverzekering aan kunnen laten passen, dus repatriering van niet alleen de persoon maar ook het voertuig, maar dat was voor hen een eenmalige gebeurtenis. Vorig jaar maar weer opnieuw allerlei voorwaardes uitgeplozen, en ook toen uitgekomen bij Speedsecure. Ik zou dus verder niet moeilijk doen om mogelijkerwijs geconfronteerd te worden met allerlei uitzonderingen in de voorwaardes of kleine lettertjes, dat is het niet waard.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2012, 23:26 »
Gamma Speedsecure, dat zeg ik...  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Welke reisverzekering voor Marokko??
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2012, 09:04 »
pas op
voor marokko moet je anwb XL afsluiten
dit is al een paar jaar zo
kost +- E25 extra