Net twee dagen rondgereden op een CRF250 rally in Thailand. Leuke motor, maar laat dat "rally" maar achterwegen ..
Als stadsfiets/speelfiets best leuk, maar voor echt offroad totaal ongeschikt. Grootste probleem in de achterschokbreker, die is volslagen ontoereikend offroad.
Ik heb er echt wel leuk mee gereden (in de stad rij je iedere brommer er hier uit, op snelweg is het makkelijk 110 rijden, op de bochtige binnenwegen is het heerlijk sturen. Offroad leuk om bergpaadjes (uiterst langzaam - mede omdat het spekglad is) te doen, maar niet meer.
Ben de 525 gewend, dan valt 250cc wel tegen maar heb het idee dat deze wel erg tam is. Moet behoorlijk in de toeren om er een beetje lol mee te beleven.
rijdt lekker zuinig maar tank is toch wel heel klein, dus om het nu een reismotor te noemen, nee. Maar van de andere kant: gooi er wat bagage op en je rijdt fluitend Thailand rond.
Display is voldoende, ruitje is wel fijn (met tape smartphone er tegenaan, makkelijk navigeren zo). Zadel ik klote (zit zo'n oldschool band overheen om aan op te tillen, precies daar waar ik wil zitten). Motor bevat veel plastic, denk dat valpartij bestvervelend zou zijn.
Blijft de vraag wat Honda bezielde toen ze deze achterschokbreker kozen (kosten? Niet bedoeld voor offroad?).
Al met al best grappige fiets, maat term "rally" slaat helemaal nergens op. Nieuwe ronde nieuwe kansen met een 450 rally hopelijk :-)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro