Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Fatsoenlijk geprijsde lier.  (gelezen 13156 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Gepost op: 19-12-2018, 14:31 »
Zoek wat info omtrent een 12v lier op de auto.
Gewicht auto 1500kg.
Dus beetje vast in de blubber.
Reken op 3ton.
WARN is echt prijzig richting €1500 of meer.
Iemand hier bekend met goedkoper spul wat toch redelijk betrouwbaar te gebruiken is.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2018, 14:33 »
Ik zou me daar goed over laten voorlichten. 3ton voor een auto van 1.5 ton lijkt me aan de lage kant. Kwaliteit kost geld, en ik denk niet dat je wilt dat die kabel breekt, toch?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #2 Gepost op: 19-12-2018, 14:59 »
Jij hebt toch goede contacten met Ome Ali  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #3 Gepost op: 19-12-2018, 15:11 »
3 ton is te veel, daarmee kan je dus 2 van deze auto's verticaal optillen, dat wil je vast niet. (kan je accu dat wel aan?)

1 ton is ruim voldoende om de weerstand van de modder te overbruggen bij horizontaal trekken. Tevens gebruik je ook de aandrijving van de auto bij het lieren: de lier geeft net dat beetje extra om de auto in beweging te krijgen. Dikte kabel is wel een dingetje natuurlijk, daar moet je ook een veiligheidsfactor op zetten.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #4 Gepost op: 19-12-2018, 15:15 »
ik zou lekker de middenweg pakken

1.5 ton..
anders trek je je oto in tweeën...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #5 Gepost op: 19-12-2018, 15:49 »
Voor modder of zand/stenen? Zit nogal een verschil in namelijk. Er zijn wel wat standaarden voor, en ja, je komt altijd met de trekkracht hoger uit dan het beladen gewicht van de auto.

https://www.google.nl/search?q=4x4+lier+kiezen&oq=4x4+lier+kiezen&aqs=chrome..69i57.3286j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Uato doormidden trekken is natuurlijk onzin  ::)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #6 Gepost op: 19-12-2018, 16:42 »
Citaat
Gewicht auto 1500kg.


Wat heb je gekocht Marco  :)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #7 Gepost op: 19-12-2018, 17:07 »
Zeker niet lager gaan dan 3 ton voor de lier. Als de auto echt vast staat ben je meer kracht nodig dan je denkt. Gelukkig weegt je auto maar 1500 kg, de auto die hier staat weegt bijna 4 ton.....
Geen ervaring met goedkope lieren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #8 Gepost op: 19-12-2018, 17:23 »
De lijn die ik ga gebruiken is zeker weten Dyneema.
16 jaar met deze lijntjes mogen vliegeren.
En daar was 210kg in 1.8mm sterk zat om buggy en propje voort te bewegen.

Heb nog niks gekocht.
Met een beetje mazzel wordt morgen m.n verlengde T4 opgehaald.
En kan ik me storten in de 4wielerlarij.
De jeuk gaat uit naar Subaru Forester 2002-2006.
Dus een oudje.
Zonder turbo maar wel hoge lage gearing.

Auto ophogen en grotere velgen met mudbanden.
Moet het grapje doen om meer bodem speling te krijgen.

Ga misschien de motors weg doen of inkrimpen.
Kan tot 2 jr duren voordat ik weer off road kan met de 690.
Schouder gaat me niet snel genoeg.
En off road met de auto vindt m.n vrouw leuker/makkelijker als met de motor.
AIRTOP daktent is al aangeschaft.
Nu alleen de VW verkopen.
Ben het zat om de belasting maffia langer vet te mesten.
Heb iets van €18.000vocking euri betaalt in 12 jr voor m.n fijne bus.
Dus best pijnlijk om er afscheid van te nemen.
Nu niet meer zo makkelijk 2 motoren achterin met 5 zitplaatsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #9 Gepost op: 19-12-2018, 18:09 »
In mn zoektocht naar een goede lier voor m'n boottrailer uiteindelijk deze gekocht;
http://www.lierendiscount.nl/C-9500-SD-EWX-12-volt
en dan met synthetisch touw erop.
Nog geen moment spijt van gehad!

Ik wilde graag een lier mét afstandbediening, diverse reviews gelezen en bekeken
en deze gekocht.
Word ook veel gebruikt in de 4X4 wereld.
Eventueel ook nog in sneller binnenhalende versie te verkrijgen.

Wil je nog goedkoper en hoef je maar 1x per zoveel jaar te lieren,
wij hebben wel eens gedacht om gewoon een handtakel/handtakelketting te gebruiken.
Zooitje singles, boom opzoeken of paal ergens de grond in stampen en met een handlier
kan hij stukje bij beetje makkelijk de prut uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #10 Gepost op: 19-12-2018, 18:45 »
.....
Kan tot 2 jr duren voordat ik weer off road kan met de 690.
Schouder gaat me niet snel genoeg.
....
Effe off-topic: Vreselijk. Wat is er dan allemaal stuk?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #11 Gepost op: 19-12-2018, 19:19 »
Frozen sholder met de complicaties van het trauma van de operatie.
Ben nu 8mnd verder en off road rije kan nog steeds nie.
Beetje rondgevraagd her en der meestal 2jr last ervan.
En de arm wordt niet meer 100%.
Maar dat was ik in m.n hoofd ook al niet. ::)

Je kent me beetje Marten.
Vind het rijden nog steeds leuk,maar dat rustig rondtokkelen zit er gewoon niet in bij mij.
Laatst ook alweer onderuit gegaan op rotonde.
Andere kant de ribben gekneusd en voet.

Ik leer het nooit :-[


Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #12 Gepost op: 19-12-2018, 19:27 »

Ligt eraan wat je ermee wil.

Als je tot je assen in de klei staat wil je eigenlijk een lier aan de achterkant want dat kost het minste kracht.

Vooruit in die situatie kan 5 ton om de weerstand te overwinnen wel eens nodig zijn..

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Fatsoenlijk geprijsde lier.
« Reactie #13 Gepost op: 19-12-2018, 19:38 »
Recent nog een Warn 8274 verkocht van de trekker, maar dat is een veel te groot bakbeest voor op de Subaru, dan moet gelijk de voorvering aangepast worden.
Trekkracht van de lier is vooral afhankelijk van het aantal wikkelingen lijn wat op de rol zit, dus uitlopen en met blokken (katrollen) werken.


Ook A merk lieren branden door als de bedrading te dun of de accu niet de goede is, hebt je dat bij je Ali lier wel op orde doet ie het prima.














SRTTRXXXBETA

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....