Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lumen verlichting enduro  (gelezen 1940 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Lumen verlichting enduro
« Gepost op: 08-03-2018, 21:06 »
Vanmiddag reed ik met mijn WR450 naar de garage terug, stukje van 8km, nadat ik gisteren een andere stillere uitlaat had gemonteerd. Bijna bij de garage werd ik staande gehouden door twee agenten die met hun auto achter mij aankwamen. Rede van staande houding was het ontbreken van knipperlichten. Helaas kon ik dat alleen maar bevestigen (breken toch alleen maar af met offroaden).

Maar na een rondje om mijn motor kwam de rest:
- Spiegels waren niet goed genoeg. Heb ze wel maar zijn volgens de agenten te klein.
- Koplamp zit een gat in vanwege een steen die er doorheen is gevlogen. Doet het overigens nog prima.
- Rem/Achterlicht niet fel genoeg.

Bovenstaande punten, behalve de laatste, kloppen en begrijp ik ook. Alleen de laatste vind ik twijfelachtig. Op mijn vraag hoe fel (hoeveel lumen) een lamp dan moet geven wisten zij geen antwoord. Ook de twee motoragenten die later nog er bij kwamen konden hier geen antwoord op geven behalve dat het niet fel genoeg is. Mijn inziens vreemd want als je zegt dat iets niet goed is moet je ook kunnen vertellen waarom het niet goed is.

Maar goed weet iemand waar je kan vinden hoeveel lumen een achterlicht moet geven? Sites als het RDW of die van de overheid schrijven hier namelijk ook niets over.

Uiteindelijke resultaat is dat ik geen boetes heb gekregen maar wel een WOK melding >:( Ben overigens ook nog gematst want zowel m'n rijbewijs als kentekenbewijs zaten nog in de tas van de laatste OTR....had dus alleen een ID kaart op zak.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #1 Gepost op: 08-03-2018, 21:16 »
Wat is een WOK melding? Soort van fix-a-ticket?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2018, 21:22 »
Wachten Op Keuring: Dat betekent dat je naar het RDW mag en dat ze daar je motor gaan keuren. Oftewel ik ga hem nu even helemaal straat legaal (inclusief claxon, kentekenverlichting, knippers, juiste spiegels etc) maken en dan keuren. Daarna mag je weer de weg op met je motor.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #3 Gepost op: 08-03-2018, 22:36 »
Aha!


Ff checken of het achter bolletje 5/21W is en het moet goed zijn, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #4 Gepost op: 08-03-2018, 22:55 »
Ja dat is het juist. Er zit een aftermarket RTech kentekenplaathouder op. Zie hieronder. Maar hoe er achter kan komen of dit voldoende licht geeft of niet is mij een raadsel.



KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #5 Gepost op: 08-03-2018, 23:01 »
Wil je niet bang maken hoor, maar waar zijn de reflector en de kentekenplaat verlichting? Daar zal de RDW vast ook over struikelen (als ze toch je fiets bekijken kun je dat verwachten).


Verder effe lichtje open maken en het bolletje checken. Standaard is meestal 5/21W voorzover ik weet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #6 Gepost op: 08-03-2018, 23:16 »
Ja dat weet ik. Dat ga ik ook in orde maken maar daar hadden de agenten het niet eens over. Ze hadden het specifiek over de hoeveelheid licht.
Achter het kapje zitten 4 ledjes. Geen bolletje
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #7 Gepost op: 09-03-2018, 00:35 »
Die WOK melding is minder leuk.......

Vorig jaar aangehouden; vlgs hun schatting reed ik ruim 100 Km/u in de bebouwde kom (klopt ook wel denk ik...)
Geen kentekenplaat verlichting
Geen E-keur in m'n lampglazen.
Spiegels niet goed
Hoek van de kentekenplaat niet goed
te weinig wiel afscherming achter.

Er waren geen technische mensen van de politie beschikbaar om ter plaatse de boel te bekijken.
Wat de financiële gevolgen zouden zijn, snelheid en technische gebreken, konden ze niet zeggen, daar zou een andere "opvreter" over beslissen...

ik ben nu ruim 12 maanden verder, nog niks gehoord.

Grote kans dat die andere opvreter dit berichtje leest.................
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #8 Gepost op: 09-03-2018, 09:45 »
Dan mag je denk ik van geluk spreken. Vermoed dat je weinig meer zult horen. Of zijn er zaken in beslag genomen?
E-keur in de lampen is ook nog een goeie. Heb zo'n idee dat ik daar ook niet aan voldoe....
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #9 Gepost op: 09-03-2018, 10:25 »
Ik erger me 's-ochtends vroeg helemaal groen en geel als ik binnendoor ga,
van die feest verlichting voor in die moderne koplampen, audi, peugot, enzovoort
helemaal scheel wordt je er van
schade aan m'n net vlies


ik zet er gewoon m'n groot licht tegenaan


en dan heb je nog van die prutsers die er xenon ombouw kitjes in prutsen
die overtreffen alles,


en dan nog de oostblokkers met hun eigen APK das ook treurig,
altijd 1 hangende koplamp
en 1 die te hoog staat


conclusie
er is wel toezicht
echter dat is dan onder de werktijden
en dat beperkt zich dan weer tot de interessante dingen
wildcrossers zijn doorgaans wel opgeleid goed gesprek dus


m'n yamaha is helemaal orgineel
waarschijnlijk schieten de daar ook de originele micro achter-led van naar de kloten


gelukkig hebben ze geen endoscoop in de tas anders keken ze nog ff in je uitlaat ook de-katten mag ook niet, ook n wok
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #10 Gepost op: 09-03-2018, 12:37 »
Weet niet hoe lang dit "aanhangig" is maar ik heb na een snelheidsovertreding ook bijna 2 (TWEE!!) jaar moeten wachten op bericht... Maak jezelf dus niet al te snel blij  ;)


En voor die verlichting zijn vast normen, toch?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #11 Gepost op: 09-03-2018, 13:28 »
Michel,

Wat ik in jouw geval ff zou doen is langs Jos van Vught rijden en zeggen dat je een reeds ketentekende crosser uit WOK wilt laten halen.

Hij keurt kale YRF's en zo, om direct na de keuring alles er weer af te slopen en je verlaat zijn werkplaats met een crosser zonder verlichting, knippers etc, maar mét kentekenplaat.

Je zou eventueel bij hem eens offerte kunnen aanvragen wat het kost om op een offroadwaardige wijze al dat spul lekker te laten zitten?

Bij mijn Husa en bij mijn Beta is alles in orde, op de retroreflector na. Probeer mijn motortje altijd zoveel als mogelijk hufterproof maar toch legaal te houden (leuke hobby!)

Sterkte met wokken!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #12 Gepost op: 09-03-2018, 14:48 »
ketentekende
 ;D

blijft behelpen..
beetje jammer,
enkele jaren geleden werd ik aangehouden met de Aprilia,
mn kenteken stond te schuin..
zat een sportuitlaat onder, werd niets over gezegd,
één spiegel en geen knippers... niets..
of ik alleen wat aan het kenteken wilde doen..
en zo geschiedde,...

beetje jammer dat ze er zoveel problemen over maken..
als je nou als een ASO zou rijden...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2018, 14:58 »
Ja ik ben van plan om met wat vrienden gewoon alles RDW proof te maken en daarna is de kans groot dat er weer wat dingen af gaan inderdaad.
Ik snap de agenten wel dat zij mij aanhouden want het klopt gewoon niet. Maarja ik ben absoluut geen aso en geef ook altijd netjes richting aan met handen of voeten. Dat heb ik ook verteld maar daar hadden ze geen boodschap aan.

Achja het is effe zuur. WOK keuring is 74 euro. Meeste geld en tijd gaat zitten in het zoeken van juiste onderdelen en het er op bouwen daarvan.

KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Lumen verlichting enduro
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2018, 22:49 »
Ja ik ben van plan om met wat vrienden gewoon alles RDW proof te maken en daarna is de kans groot dat er weer wat dingen af gaan inderdaad.
Ik snap de agenten wel dat zij mij aanhouden want het klopt gewoon niet. Maarja ik ben absoluut geen aso en geef ook altijd netjes richting aan met handen of voeten. Dat heb ik ook verteld maar daar hadden ze geen boodschap aan.

Achja het is effe zuur. WOK keuring is 74 euro. Meeste geld en tijd gaat zitten in het zoeken van juiste onderdelen en het er op bouwen daarvan.
Die Jos heeft dus alles liggen; je kunt daar ook gewoon winkelen. Hij heeft wellicht ook het adres van zijn keuringsstation; dat helpt wellicht ook wat?

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk