Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iphone 7 op het stuur  (gelezen 2693 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
iphone 7 op het stuur
« Gepost op: 27-06-2018, 20:52 »
Hoi, binnenkort verrtrek ik naar Mongolie.
Cheke tours heeft me geadviseerd om offlinekaarten te downloaden en dan gewoon de I-phone te gebruiken voor de navigatie.
Moet voldoende zijn om je route in voldoende mate te kunnen volgen en je heb weinig dataverkeer.
Nu ik zoek een waterdichte constructie om mijn I-phone in vast te zetten,  eentje die ik vast kan zetten op het stuur.
Kent iemand van jullie toevallig zoiets.


Groet Loek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #1 Gepost op: 27-06-2018, 21:19 »
grappig, daar was ik ook net naar op zoek

Givi heeft een soort tasje, iemand had dat ding tijdens de MS1000 en het werkte goed maar reflecteerde wel wat

de Grip van Rammount schijnt heel goed te zijn en de 7 is waterdicht StevenD heeft dat ding en hij is er erg tevreden over

Er was er ook 1 met een Samsung Active tablet op zijn stuur in een hele mooie houder, hufterproof, waterdicht super leesbaar etc etc, kost wel wat maar ik denk dat je er heel veel plezier van hebt.

Hoe ga je trouwens naar Mongolie? rijden over de BAM serviceroad?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #2 Gepost op: 27-06-2018, 21:31 »
tablet Samsung Active 2 IP68 stof en waterdicht
450,-
fijn ding
duo sim kaart erin en gaan of gewoon een enkele sim
belt net zoals zoals een samsung smartphone
ik ben ermee in mn sas, gebruik hem niet op de moto
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #3 Gepost op: 27-06-2018, 21:51 »
Of een tweedehands Samsung Galaxy S8, ook water- en stofdicht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2018, 22:03 »
We gaan rijden met een chinese motor met 150 cc en de illustere Mustang, die we huren bij Cheke Tours.
We blijven 1 maand en maken een toer van 21 dagen.
Omdat het geregeld blijkt de regenen in de periode juli - augustus zoek ik een waterdicht iets waar ik de I-phone 7 in kan opsluiten en dat ik vast kan zetten op het stuur.


Dus geen andere mobieltje maar iets waar ik de I-phone 7 in kan opsluiten, waterdicht is en dat ik vast kan zetten op het stuur.
Op het motortje zit een sigarettenplug voor te laden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2018, 22:39 »
Hoi, binnenkort verrtrek ik naar Mongolie.
Cheke tours heeft me geadviseerd om offlinekaarten te downloaden en dan gewoon de I-phone te gebruiken voor de navigatie.
Moet voldoende zijn om je route in voldoende mate te kunnen volgen en je heb weinig dataverkeer.
Nu ik zoek een waterdichte constructie om mijn I-phone in vast te zetten,  eentje die ik vast kan zetten op het stuur.
Kent iemand van jullie toevallig zoiets.
Groet Loek.
Iphone7 is toch ook stof en waterdicht? Ik heb daar gewoon 3 dagen MS1000 mee gedaan (gewoon op een rammount met X-grip), geen probleem (nu was dat alleen stof en geen water, maar toch)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2018, 06:56 »
hiermee ben je koopman, redelijk waterdicht maar dat is de Iphone 7 ook dus dubbel beschermd.

https://www.louis.nl/artikel/givi-s957b-gps-uni-tas-iphone-6-of-soortgelijke-mob-telefoons/10012097?filter_article_number=1001209

Mooi man Mongolie, en op zo'n huurfiets misschien wel extra leuk.



Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2018, 07:50 »
hiermee ben je koopman, redelijk waterdicht maar dat is de Iphone 7 ook dus dubbel beschermd.

https://www.louis.nl/artikel/givi-s957b-gps-uni-tas-iphone-6-of-soortgelijke-mob-telefoons/10012097?filter_article_number=1001209

Mooi man Mongolie, en op zo'n huurfiets misschien wel extra leuk.

Ja ik rij hier mee, werkt goed reflecteerd soms wel. Gebruikt  bij ritjes offroad in nl en vietnam. Er zit nog een extra cover bij voor echte stortbui om waterdichtheid te garanderen, dit heb ik nooit gebruikt. voordeel is dat je bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon dit hoesje kan blijven gebruiken. Als je dat niet uit maakt kan ik interphone aanraden dit heb ik destijds gebruikt voor mijn iphone 5. Beide hoesjes wel borgen :)

https://www.motorkledingcenter.nl/interphone-icase-iphone7-tubular.html?channable=e6507.ODk5OTg5MzQ&gclid=EAIaIQobChMI0ovPodT12wIVSJnVCh2UTA-IEAQYASABEgKS_vD_BwE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2018, 09:02 »
Zit er ook een lens over je scherm?
En kan je dan je touchscreen nog bedienen.
Anders is hij nog niet waterdicht.
ip67
Is iets van half uur onder water.
Onder speciale condities.


€60voor een hoesje.
€40 erbij en ik had mijn Nomu S10.
Tis dat ik hem al heb uitgeleend anders mocht je hem meenemen Loek.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2018, 10:28 »
..ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat mobieltjes bloedheet worden in die gesloten hoezen en dat dat vaak problemen geeft.....is waarschijnlijk wel afhankelijk van de temperatuur aldaar.
Ik weet niet hoe heet het is in Mongolie wanneer je daar bent, maar wel iets om rekening mee te houden of even te onderzoeken dus!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2018, 12:22 »
Dat denk ik ook en ik die 40 euro extra uitgeven voor Android rugged tel.
De iPhone is ook redelijk diefstal gevoelig??
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2018, 19:41 »
Koop een 2e hands Garmin Oregon, blijft heel, is waterdicht en kunnen batterijen in en die gaan met de verlichting laag iets van 2 dagen mee.Als je huur motor geen usb voeding heeft ben je blij dat je navi op batterijen werkt.

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2018, 21:35 »
Ik heb uit nieuwsgierigheid de website van Cheke Motorverhuurders gekeken.
Je krijgt er van hen gewoon een navigatie-systeem bij met de routes erop......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: iphone 7 op het stuur
« Reactie #14 Gepost op: 29-06-2018, 00:30 »
Ik heb uit nieuwsgierigheid de website van Cheke Motorverhuurders gekeken.
Je krijgt er van hen gewoon een navigatie-systeem bij met de routes erop......


Dat ga ik nog even uitzoeken, zelf heb ik van hun het advies gekregen om de offline kaarten te downloaden.


Voordeel met de mobiel is dat je alles in een hebt en dat ik hem simpel kan laden via een plug op de motor.
In de telefoon heb ik ook diverse hike-tracks zitten.


I-phone 7 hoesje lijkt me wel wat, maar de batterijen worden inderdaad soms behoorlijk warm.