Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke band voor Albanië (edit: de rally)  (gelezen 7286 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #15 Gepost op: 10-02-2012, 10:50 »
Wat ik nog vergat te schrijven Ejay: die RR blijft zitten als je een lekke band rustig doorrijdt. Met een lichte DRZ zelfs zonder velgschade.

Ga je met bib of binnenband rijden?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #16 Gepost op: 10-02-2012, 10:55 »
Op steen heb je niet veel nop nodig, lekker met enduro bandjes aan de gang gaan. Achter rijd je op in 4 dagen maar zal die laatste 3 vast niet veel meer slijten...


Uit en thuis op 1setje. 2 setje wielen mee just in case?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #17 Gepost op: 10-02-2012, 13:20 »
Dat oprijden is inderdaad wel een punt. Bij de laatste Alto Turia heb ik niet gewisseld, maar toen zat ik op de laatste dag vreselijk te martelen op een klim. Nu heb ik twee sets wielen en van EAO mag ik ze nog meenemen ook, en dan is de kwestie dus: 1 RR band of 2 minder robuuste banden.


Is dat de keuze, of zijn die AC10 banden toch gewoon beter als je zowiezo uit de woestijn blijft?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2012, 18:45 »
Als je nog een extra wiel hebt liggen, dan zou ik dat doen, met een 2e AC10. Is die RR trouwens FIM (13mm nop)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2012, 08:04 »
ac 10 doet het de hele week en langer in Bresalu, In de alentejo rally doet ie het goed, op stenen heb je geen nop nodig. setje wielen extra hmm, gewoon bij EAO ene band kopen en er ff op leggen indien nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #20 Gepost op: 13-02-2012, 21:25 »
ac 10 doet het de hele week en langer in Bresalu, In de alentejo rally doet ie het goed, op stenen heb je geen nop nodig. setje wielen extra hmm, gewoon bij EAO ene band kopen en er ff op leggen indien nodig.


In de Albanie Rally rijden we rechtsom vanuit Tirana. Dus eerst omhoog en dan helemaal naar beneden.
Wat ik dacht gehoord te hebben is dat het in het noorden stenig is en in het zuiden wat meer begroeid met zand enzo.
Als bovenstaande klopt rijdt je dus eerst je nieuwe noppen aan gort op de stenen in het noorden om ze volgens zachtjes te behandelen in het zanderige zuiden waar je dus geen grip meer hebt....


Wie kan bovenstaande bevestigen? Dat scheelt een hoop gehannes met banden.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2012, 10:10 »
Noord is inderdaad stenig. (zie ook mijn foto in het andere draadje over Albanie en de andere foto's op m'n fotoboekenplank, gebruik "map this" om te zien waar de foto gemaakt is)
Zuid niet geweest, halverwege inderdaad wel wat "gras" paden gezien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2012, 11:26 »
Ik heb nog nooit een rally gereden, dus vergeef me als dit dom klinkt. Maar als je nou terplekke een verse band kunt kopen of mee kunt nemen, wat is dan het probleem? Band ver op, vers bandje kopen en erop laten leggen (of zelf doen, maar daar heb je na een dag rijden ook geen zin meer in), en klaar.

OK, kost je een paar centjes. Maar op het totaalbedrag dat die hele rally kost is een extra setje AC10's ter waarde van 100 euro ook niks. En het kost altijd nog een stuk minder dan goed op je gezicht gaan met gladde bandjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2012, 12:20 »
Nee hoor, is niet dom. Dat zie je helemaal goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2012, 12:30 »
Je moet het alleen even weten; dat je bij EAO banden kunt kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2012, 14:27 »
...en dan maar hopen dat het geen 17" Tourance banden zijn.  :P
 
Dus: zelf meenemen (en desnoods mee terug nemen). Een extra set wielen is luxe (en erg fijn als je een wiel plat rijdt) maar ook gesleep. Btw, gaat iedereen met bibs of gewoon biba's?

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2012, 20:04 »
ik begin op BIB (heb ik nog over van mijn enduro, en past hoogstwaarschijnlijk op de 690)
2e set banden/wielen met crossbanden
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4373
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2012, 09:52 »
Ik vind dat je zoveel mogelijk zelf voorzienend moet zijn op een rally, dus zoveel mogelijk zelf meenemen waarop de kans is dat je het nodig hebt.


Ik ga op een stetje met BIB's en heb een extra set wielen bij me met dikke binnenbanden. Maar ik verwacht alles op een set te kunnen rijden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2012, 10:38 »
Praktijk is echter dan wel een beetje:


iedereen neemt 2 extra bandne/wielen mee
in de vrachtwagen ligt een enorme stapel banden en wielen (vaak ouwe shit)
en aan het eind van de week... ligt alles er nog steeds net zo bij


behalve die ene... die iemand nodig had en natuurlijk onderop lag


Rally is ook: Elkaar een beetje helpen zo af en toe: Een voorband rij je bijv nooit op, maar ooit wel eens stuk. Een nieuwe voorband meenemen is dus eigenlijk onzin, der is altijd wel iemand die een bandje heeft als dat echt nodig is.
Martin heeft normaliter altijd wat nieuwe banden mee, maar als je het zeker wil weten moet je hem vragen en misschien is het dan niet 100% de band van jouw keuze.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4373
Re: Welke band voor Albanië (edit: de rally)
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2012, 14:40 »
Klopt daarom neem ik vaak een extra voorband mee die door anderen wordt gebruikt  ;)
None of us is as strong as all of us.