dat laatste:
Een lang deel van de velg in de bankschroef (evt een sterk hoekijzer op je bankschoref leggen zodat de achterste bek nog breder wordt).
aan de 'achterkant' de velg over de hele breedte steunen (met een houten plankje oid als kracht-verdeling/bescherming). en dan aan de voorkant alleen op de deuk drukken.
en dan dus idd gewoon de bankschoref aandraaien (meestal zet ik dan 2meter pijp op de bankschroef 'spindel' om gedoseerd hard te trekken): als je een chineese bankschroef hebt dan weet je daarna meteen waarom je die niet had moetenkopen (ik heb er al eens 1 doormidden gebroken)
Door de kracht aan de achterkant te verdelen over 20cm en aan de voorkant maar op 3 cm te drukken buigt de velg dus alleen aan de voorkant.
(als je het niet aandruft magje uiteraard best langskomen hoor)
Post Merge: 15-12-2012, 14:58
bij mijn lokale crossboer mxaad wordt ie gewalst voor paar tientje, als nieuw.
das natuurlijk ook altijd een goede optie: en vast 'netter' dan met de bankschroef. Maar in principe drukt zo'n wals ook gewoon de velg terug, net als een bankschroef: alleen hebben ze dan vast rollen die precies netjes in de velg passen enzo.
Overigens moest ik die Excel velg echt een heel eind 'doorzetten' om hem redelijk recht te krijgen: dat spul veerde maar zo 1 volle cm terug! Ook met een wals is dat erg lastig.