Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof  (gelezen 8146 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #15 Gepost op: 29-09-2015, 11:33 »
Ik ken het blok niet, dus snap de setup niet helemaal. Wel lijkt het of er een groef in de as zit op de plek van de keerring?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #16 Gepost op: 29-09-2015, 11:51 »
nee, verdiept rond de as zit weer een keerring (dat rood/bruine, omgeven door goud/messing gekleurd randje). Dat rood/bruine (rubber is dat) lijkt niet helemaal ok meer


Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #17 Gepost op: 29-09-2015, 12:01 »
Dat is een keering met stalen (of messing oid) kraag. Opzich als die niet lekt is dat natuurlijk goed. Maar wellicht is die wel aan vervanging toe natuurlijk. /Ik zie nu wat je bedoelt, er mist een hapje.

De propellor zit normaal bovenop die as (en heb je er dus af gehaald?)

Post Merge: 29-09-2015, 12:03

/https://www.youtube.com/watch?v=ynsdUY5QYvw
Ik snap hem. De fotos zijn gedraait.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #18 Gepost op: 29-09-2015, 19:51 »
volgens mij is dat de binnenste keerring deze houdt de olie tegen. De buitenste (die je eruit gepeuterd hebt) houdt de koelvloeistof tegen.
Er kwam (nog) geen olie uit het controle gaatje maar zo te zien gaat dat niet lang meer duren.


Waarschijnlijk is deze tijdens de montage beschadigd. Of je hebt hem beschadigd tijdens het uitpeuteren van de buitenste keerring....


let op dat je tijdens montage van die keerringen wat tape of een krimpkous over het asje doet want die groef van het propeller circlipje kan de keerringen makkelijk beschadigen.


Als je een compleet KTM keerringen setje koopt zit daar een wit buisje bij wat montage vergemakkelijkt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #19 Gepost op: 29-09-2015, 23:51 »
Middelste schijf kan d'r uit, zitten O-ringen omheen waarmee hij afdicht. Meen dat er draad in de twee gaatjes tegenover elkaar zit. Boutjes in draaien en d'r uit pielen. Zitten idd twee keerringen in, 1 voor olie, 1 voor water. Kan een pagina uit het Haynes-boek scannen eerdaags, is heel goed beschreven daarin. Of alleen de buitenste keerring vervangen, uiteindelijk krijgt alleen die water voor z'n kiezen. De andere alleen een paar spetters motorolie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2015, 06:16 »
Doe bij alles terug monteren ook een dun stukje tape om de as bij de 2 gaatjes ,das net een kaasschaaf voor de kering


Paul

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2015, 10:14 »
Omdat een plaatje meer zegt dan 1000000 woorden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #22 Gepost op: 30-09-2015, 18:27 »
Zo, alle sgemaakt. Plaatje en filmpje inderdaad verhelderend. Ook afgebroken boutje eruit gehaald, ging makkelijk (gaatje boren en met zo'n linksdraaiend tool eruit gehaald).


Even nog dat boutje scoren bij Lemmens, kom ik zo thuis:

2 planken van de muur gedonderd ... misschien toch teveel onderdelen verzameld :-)


Alles opgeruimd (niets kapot wonder boven wonder en de adventure stond net buiten gelukkig). Opruimen was ook wel weer eens nodig ..


Koelvloeistof erin, nu loopt ie weer (alleen heel slecht starten, lijkt breuk of slecht contact in bouge dop of kabel, dus toch weer wat te doen ...)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #23 Gepost op: 01-10-2015, 17:30 »
Controleer de bougiedop maar eens. Die willen weleens doorslaan. Ik hield er eens een schroevendraaier bij en zag de vonken overspringen (motor liep ook slecht en wilde steeds stilvallen). Imiddels heb ik standaard een reserve liggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM EXC 525 lekt koelvloeistof
« Reactie #24 Gepost op: 01-10-2015, 23:18 »
Denk ook dat dat het is, dus vandaag een nieuwe gehaald. Moet nog inbouwen, komt morgen wel