Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: onrustige AT  (gelezen 7930 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: onrustige AT
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2016, 17:12 »
Grrr. Weer een paar knutseldagen verder.


Niemand in de buurt van Deventer die zijn licht hierover eens wil laten schijnen?

Online member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: onrustige AT
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2016, 18:10 »
Misschien zit t bij jou tussen de oren? ;-)

Ik woon in Holten. Wil er wel een ritje aan wagen, maar heb geen ervaring met AT's

Verstuurd vanaf mijn S57 met Tapatalk

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: onrustige AT
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2016, 18:12 »
Ha, nee tussen mn wielen.


trust me, ik heb 2 personen onafhankelijk laten rijden op mijn fiets. Dus helemaal wetenschappelijk is het niet, maar empirisch mag het genoemd worden

Online member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: onrustige AT
« Reactie #33 Gepost op: 16-04-2016, 18:50 »
Ah ok. Het is nl. maar wat je gewend bent. Als je alleen wegmotoren hebt gereden en stapt dan bv. op een allroad op echte noppen met 1,5 bar in de banden...dan kan dat best eng zijn.


Zojuist b.v. m'n 690 weer op Metzeler Enduro Sahara's (semi-nop)[/size]gezet  op 2.0 bar i.p.v. de Pirellis MT21 op 1.5 bar: gaat ie heel anders van sturen.


Je past je rijstijl er op aan en dan went alles.


Bij jouw AT is het rijgedrag verandert, maar of het gevaarlijk is? Dat weet ik niet. Sommige mensen zijn 'gevoelig' voor kleine onhebbelijkheden. Anderen rijden er 'doorheen'.


M'n XT660Z Tenere op noppen met koffers was ook niet bepaald stabiel bij 130km/u. Als je dan wat meer voorop of juist achterop gaat zitten is het toch weer goed. Gooi je zo'n fiets de bocht in, dan voel je de noppen wringen onder de voorband en bij het op het gas gaan onder de achterband + nog het in- uitveren van de vering.


Kortom: hoeveel beweging er in een motorfiets/frame/vering in jouw beleving normaal is, is ook een persoonlijk en subjectief iets.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Online member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: onrustige AT
« Reactie #34 Gepost op: 20-04-2016, 19:24 »
Misschien toch het frame maar eens aan een grondig onderzoek onderwerpen?


Zie ook hier: [size=78%]http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=21145.msg277564#msg277564[/size]





Schijnt vaker voor te komen...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: onrustige AT
« Reactie #35 Gepost op: 20-04-2016, 22:43 »
Dat hoop ik ten zeerste niet


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: onrustige AT
« Reactie #36 Gepost op: 20-04-2016, 23:11 »
Zo'n ding is net zo smerig afgelast als de Deauville van m'n dochter (zelfde fabriek)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: onrustige AT
« Reactie #37 Gepost op: 21-04-2016, 00:43 »
Zo'n ding is net zo smerig afgelast als de Deauville van m'n dochter (zelfde fabriek)

Je hebt 'n las-certificaat..?


Nee? Prietpraat.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: onrustige AT
« Reactie #38 Gepost op: 21-04-2016, 08:50 »
Je hebt 'n las-certificaat..?


Nee? Prietpraat.

Nou nou, Brombeer, een beetje vriendelijker. Op de bouwkwaliteit van de Deauville valt wel iets af te dingen.
Marcel

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: onrustige AT
« Reactie #39 Gepost op: 21-04-2016, 09:58 »
Wat heeft de kwaliteit van de lassen er mee te maken? Die dingen scheuren niet, ook niet net naast de las, dus kennelijk doen ze in die fabriek wel iets goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: onrustige AT
« Reactie #40 Gepost op: 21-04-2016, 18:00 »
Ik zie anders op de foto wel dat de scheur keurig langs de lasnaad loopt..............
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: onrustige AT
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2016, 00:47 »
Nou nou, Brombeer, een beetje vriendelijker.

Sorrie  :-[


Nou heb ik ook een lasapparaat, maar ik zeg op voorhand dat mijn skills daarin zijn gebaseerd  op voortschrijdend inzicht. En hooguit wat theorie.

Broodje Aap zegt dat in de regel de las sterker is dan het te verbinden materiaal. Ik zie op de foto de scheur onder de las door lopen. Stel dat het Broodje geen Aap is, dan is het op basis daarvan voorspelbaar dat de scheur om de las heen loopt: weg van de minste weerstand.

Ander Broodje Aap beweert tegelijkertijd dat als de lastemperatuur niet in orde is geweest, het te verbinden materiaal bros kan worden en a.g. kan scheuren direkt naast de las.

Helaas weten we niet wat nou in dit geval Kip is, en wat Ei.


Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: onrustige AT
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2016, 01:57 »
Ik verdien m'n brood in de machine-bouw en de reparatie's hiervan.
Heb meerdere frame's uit de Montessa/Honda fabriek gerepareerd.
Ze zijn op een hobby manier gelast, voor- na- bewerking "nul"
Voordat ik een frame ga lassen, ga ik dat eerst schoon (grit-)stralen.
Tijdens het stralen, van zo'n frame, zie je dat de verf gewoon over de blauwe ondergrond gespoten is.
Als je dan "als Honda fabriek" kiest voor het handmatig MIG af-lassen van frame's, straal ze dan op z'n minst grof met grit, om de optredende spanningen een beetje op te heffen.
Repareren doe ik alleen met TIG lassen, hierna grof na-stralen.

NB alle frame's gaan kapot.............als je er maar lang genoeg mee rijdt of mishandeld.
Een goed gelast frame scheurt nooit bij de las, altijd in de buis.........(vermoeid-heid dus)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: onrustige AT
« Reactie #43 Gepost op: 22-04-2016, 02:03 »
Alle Montessa trial frames scheuren op ten duur ook (en toch staan ze bekend als oer betrouwbaar)
ARM facebook HIER