Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?  (gelezen 22038 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #15 Gepost op: 15-11-2013, 14:51 »
Floor vraag Stefan van de club ook even als je dat nog niet gedaan had. Die heeft rondje tot aan mongolie ongeveer gedaan en dan weer terug.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2013, 16:41 »
Begin dit jaar voor het eerst naar het Caribisch gebied geweest. (Nassau)
Heb nu als doelstelling om alle eilandjes minimaal één keer te bezoeken.  8)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #17 Gepost op: 15-11-2013, 17:37 »
Begin dit jaar voor het eerst naar het Caribisch gebied geweest. (Nassau)
Heb nu als doelstelling om alle eilandjes minimaal één keer te bezoeken.  8)

één advies:
niet in "onze" zomer gaan..
redelijke kans dat je van je mooie eilandjes wordt weggeblazen..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #18 Gepost op: 15-11-2013, 18:51 »

same here, maar dan andersom ;) ik heb ergens iets gelezen dat de ferry niet meer gaat ivm stop auto-import richting rusland.. alternatief is naar noord-japan rijden en ferry sachaling island / rusland oid.
Oke! Thanks. Zou dan ook gaan om Rusland-Japan. Voor Sakhalin heb ik begrepen dat je daarvoor een doorreis-bestemming moet hebben om erop te mogen, maar dat schijnt niet mega ingewikkeld te zijn en daar loopt in ieder geval een bootlijn.
 
Maar dat zou pas voor 2015 zijn. Moet nog eventjes geld sparen.  ::) En de motortjes klaar maken. En dan eens even kijken of het Japan wordt, of zuid langs (Turkije, Iran, -Stan landjes) naar Mongolië heen en noord langs terug (Rusland. Evt trein Irkutsk/Ulaanbatar - Moskou).
 
En er staat ook nog een optie op Nepal (heen rijden, terug vliegen). Ideeen genoeg. Nu is het de vraag welke als eerste uitgevoerd gaat worden.  ::)   :D  Maar dat zal tzt wel blijken, hangt ook af van situaties in die landen tegen die tijd.
 
 
Tot nu toe hebben wij in vakanties gewoon een beetje rond gereden. Nooit mega ver, want het moest altijd heen en terug rijdend te halen zijn met zijn 5en in een auto in een zomervakantie. In de eerste jaren was dat het oostblok (jaartje of 20 terug  ::) :-X ) etc met de caravan (jup, echt lachen. Elke avond de kastjes door de hele hut en mijn vader weer een uur bezig om alles op zn plek te hangen.  ;D  Om het de volgende dag er weer af te laten trillen.  ;D )
Op een gegeven moment de sleurhut thuis gelaten, tent gepakt, kinderen achterin de auto gestouwd (was ik er 1 van ) en op naar
Marokko, 5x oid
Turkije
Tunesie
Tunesie-Libie-Egypte-Jordanie-Syrie-Turkije   2x
Marokko-Mauretanie-Mali-Senegal-Gambia-en-weer-terug
Turkije-Georgie-Iran-en-weer-terug
en dat soort geintjes.   ::) ;)  Maar nooit meer dan 17.000 km heen en terug, want daarvoor waren de vakanties te kort. (week of 5) En het moest wel vakantie blijven. Gezinsvakanties noemen ze dat geloof ik.
 

Afgelopen jaar voor het eerst niet met zijn 5en en zonder auto: Kaapstad-Nederland in de zomervakantie met met mn pa en broer op 3 motoren. (mn zusje kon helaas niet mee, want dan zou haar haar in de war gaan van de helm.) En nu dus aan het azen op Mongolie/Nepal/Japan.
 

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #19 Gepost op: 15-11-2013, 21:57 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #20 Gepost op: 15-11-2013, 22:24 »
Onze held!... ;)

Wel cool!  :)
 
Hier ook nog 1. Vorig jaar op de moyale road (grens weg tussen Kenia en Ethiopië). Reed ik een bakje fesfes op 30 sec, opgenomen door mn broer die achter me reed:
Fesfes on the Moyale Road with a Honda Transalp

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #21 Gepost op: 17-11-2013, 17:47 »
Alleen maar Europa van noord naar zuid en toen van NL naar Mongolie (waar ik over de kop sloeg met het span, was ook meteen einde vakantie). Calcutta - NL staat op de lijst, via Samarkand en Buchara, wil ik per se zien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #22 Gepost op: 18-11-2013, 21:48 »
Alleen maar Europa van noord naar zuid en toen van NL naar Mongolie (waar ik over de kop sloeg met het span, was ook meteen einde vakantie).
Klinkt als een ongepland einde van een vakantie.  :-X   :P
Hoe ben je heen gereden? Zuid langs (iran, -stand staatjes) of noord (Rusland)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #23 Gepost op: 19-11-2013, 09:12 »
Op een stukje van mijn wereldreis heb ik de ferry van Shanghai naar Osaka genomen. Deze is half cargo, half passagiers. Kunnen de motoren prima op. Wel zorgen dat ze schoon zijn, want ook Japan is niet zo dol op exotische resten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #24 Gepost op: 19-11-2013, 20:17 »
Ik heb m'n vriendin ten huwelijk gevraagd in India toen wij daar een jaar rondtrokken van Noord naar Zuid...op een in de Himalaya gekochte Enfield 350 Bullet. Helemaal via de westkust naar beneden gereden op ons dooie gemakje met alle tijd voor zijuitstapjes en ander fraais.
Uiteindelijk in Trivandrum onze 'Sadak ki Rani' (=Queen of the road) Bullet verkocht aan een plaatselijke postbeambte met veel pijn in't hart.
Was de beste trip van m'n leven! Ik heb m'n vrouw al laten beloven dat we dat nog gaan doen wanneer de kinderen groot zijn. :)



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #25 Gepost op: 19-11-2013, 20:33 »
Ik heb m'n vriendin ten huwelijk gevraagd in India toen wij daar een jaar rondtrokken van Noord naar Zuid...op een in de Himalaya gekochte Enfield 350 Bullet. Helemaal via de westkust naar beneden gereden op ons dooie gemakje met alle tijd voor zijuitstapjes en ander fraais.
Uiteindelijk in Trivandrum onze 'Sadak ki Rani' (=Queen of the road) Bullet verkocht aan een plaatselijke postbeambte met veel pijn in't hart.
Was de beste trip van m'n leven! Ik heb m'n vrouw al laten beloven dat we dat nog gaan doen wanneer de kinderen groot zijn. :)

nice!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #26 Gepost op: 22-12-2013, 18:59 »
2003 (dec.) - 2004 (jul) rondje Austalië op Africa Twin (Wendy)


2006, 2007, 2008, 2009 elke keer zo'n 16 dagen op Africa Twin(Wendy)

Oost Europa (Hongarije, Tjechië,  Roemenië, Oekraïne, Slowakije, Trans Nistrië, Moldavië, Polen)


2010 (okt.)  -2011 (één dag, planning was tot 1 april)
Argentinië, Uruguay, Brazilië, Paraguay, Bolivia, Peru
Op Africa Twin(Wendy), die helaas in Peru overleden is.
Ze zijn sterk maar van een vrachtwagen win je zelfs op een AT niet.


2012 (okt) - 2013 (feb)
Argentinië, Uruguay, Argentinië, Bolivia, ChiliArgentinië
Op KTM 990 Adventure (Kenny)

Zie ook http://www.stanswebsite.nl
en http://www.youtube.com/user/BRASTMAN



If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #27 Gepost op: 31-12-2013, 23:30 »
Mirjam en ikzelf hebben op onze 2 Africa Twins in 2011 en 2012 een reis gemaakt:
Canada - Panama
=> op de zeilboot Stahlratte naar Colombia
Panama - Argentinie
=> in 't vliegtuig naar Johannesburg
Zuid Afrika - Egypte
=> Op de ferry naar Turkije omdat Libie vanaf die kant dicht zat, en Syrie ook
Turkije - Nederland


20 maanden, 74.000 km, 31 landen. En redelijk wat offroad. www.farawayfromflakkee.nl.




Daarvoor ooit 2 maanden oostblok gedaan met 'n auto. Een BX Diesel met 4 ton op de klok; ideaal... :-S


Nu wonen we in Calgary AB, Canada waar we DRZ400's hebben om in de zomer de Rocky Mountains te ontdekken, en in de winter op spikes op 't ijs te crossen.


Vragen e.d. altijd welkom! Bezoekjes ook ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2014, 09:26 »
Vorig jaar Rotterdam - Odessa
Dit jaar Transnistrie
Volgend jaar .....

Moldavia repair
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reizen: wie heeft waar en hoe gereisd?
« Reactie #29 Gepost op: 01-02-2014, 23:30 »
Net een lekker maandje rond gefietst in Mali.