Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: veranderingen in de Dakar 2024  (gelezen 1332 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
veranderingen in de Dakar 2024
« Gepost op: 09-06-2023, 23:21 »
https://www.advrider.com/update-on-2024-dakar-rally-new-48-hour-stages-new-alt-energy-category/




oei van heel ieniemienie klein naar mega groot het gaat ook nooit zoals ik graag zou zien betekent het dat ik weer eens moet doneren?


Er komt ook een droeftoeter klasse van accu en waterstof zij hoeven maar 100km per dag af te leggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2023, 09:49 »
Ik ben al volledig afgehaakt sinds Dakar naar SA is gegaan en het dus geheel gereden wordt door mensen zonder enig moreel kompas (beetje als onze u er belasting ontduiker Max).

Maar die droef toeter klasse is wel een goed plan, benieuwd hoe dat gaat, zeker als er motoren mee gaan doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2023, 10:40 »
Nou als jij en nog wat mensen willen doneren wil ik die klasse best meedoen hoor!

Omgebouwde freeride-E moet dat al best mee te doen zijn.

Morele compas daargelaten (die hebben wij hier net zo goed) vind ik persoonlijk de Dakar in Saudi weer veel leuker dan in zuid Amerika. Prachtige beelden van een tot verbeelding sprekende woestijn. Ook de AER en andere dakar vervangers zijn inmiddels hetzelfde commerciële pad ingeslagen. Het is blijkbaar hoe het werkt anno 202x.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #3 Gepost op: 10-06-2023, 11:17 »
Je staat gewoon stil met lege accu ;) En dan helpt een dikke startcondensator ook niet meer Steven.Moreel wordt ingewikkeld.Het is allemaal met elkaar verweven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #4 Gepost op: 10-06-2023, 12:16 »
Je staat gewoon stil met lege accu ;) En dan helpt een dikke startcondensator ook niet meer Steven.Moreel wordt ingewikkeld.Het is allemaal met elkaar verweven
Zonderen benzine sta je ook gewoon stil hoor …
Aramco had toch al een truck op waterstof? Die saoudiers beginnen ook te beseffen dat hun business model op de lange termijn niet meer houdbaar is, ze zullen ook mee moeten.

Die ideeen over verschillende bivaks klinken nogal chaotisch maar alles wat bedoelt is om meer spanning terug te brengen en het moeilijker te maken zijn wel goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #5 Gepost op: 10-06-2023, 12:35 »
Maar niet na 100 km :) Dakar is het enigste sportspektakel wat we thuis volgen.Met z.n vieren.Daarom vindt ik het nog leuk.Voor de rest voor mezelf ik ga toch nooit iets rijden wat rallyachtig is.Vindt de midsummer al te ver :D
Wat moreel betreft je kan het niet meer scheidn.Sperzieboontjes uit india.Bosbessen uit marokko.Geen produkten kopen van unilever omdat ze het afgelopen jaar de winst verdubbeld hebben in rusland.Geen ali spullen meer kopen.maar wel shoppen bij de action.Benzine uit de emiraten.Keuzes keuzes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #6 Gepost op: 10-06-2023, 23:31 »
Klopt, maar dan helemaal geen keuzes meer maken is geen optie en is ook te cynisch en gemakzuchtig. Dakar kijk ik niet meer en ik heb ook een oordeel over mensen die daar dan toch naar toe gaan (maar ik heb over heel veel zaken een oordeel hoor )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #7 Gepost op: 11-06-2023, 01:29 »
Ik hoef gelukkig niet te oordelen.Daar ben ik te klein voor.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: veranderingen in de Dakar 2024
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2023, 09:04 »
Ik te lang... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.