Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzinebestendige kit  (gelezen 4834 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2018, 14:05 »
Hey Herman,


De gaatjes waren te klein om er inserts in te steken. Ik ga dus met die parkers gewoon de superglue-mix in...waarschijnlijk boor ik het lichtjes voor met een klein boortje. Ik denk erover om wat vloeibare superlijm mee in het nieuwe gat te doen net voor ik de parker erin steek...of is dit geen goed idee?

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2018, 15:12 »
Waarom zou je de schroef vastlijmen in het gat? Met een beetje pech is de lijm hard voordat je de schroef voldoende aangedraaid hebt. Beetje extra warmte door de wrijving...

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2018, 16:49 »
Als dat goedje echt goed uithardt, zou ik er geen parker in schroeven, patst de boel zo weer uit elkaar... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2018, 17:17 »
member: Zou t zo kunnen zijn, dat je in dat goedje schroefdraad tapt? (Het werd toch een soort van kunststof?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2018, 17:39 »
Ik probeer dat inderdaad eerst te tappen door een klein gaatje voor te boren en dan de schroef erin met kleine beetjes. Als dat niet lukt, monteer ik inserts in de tank.
Ondertussen heb ik een perfecte grote tank gevonden voor m'n 660 Rallye en die is wel helemaal goed.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2018, 20:43 »
Kun je niet met draadeindjes en moeren werken?
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2018, 21:03 »
Draadeindjes en moeren zijn inderdaad bij nader inzien ideaal, daar de uitgeharde superglue-mix dan niet meer moet geboord op geschroefd worden. Nog beter is om een bout in te werken, daar de kop zelf nog wat extra weerstand biedt bij vertikale krachten.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2018, 22:18 »
Niks nieuwsgierig maar wist je dat die motor zoveel werk ging opleveren ? Ik bedoel was het een klusproject om kom je zoveel verassingen tegen? Carburateur tanks etc

Frank

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2018, 07:36 »
Bussen lijkt met het beste (heb ik gebruikt), bout ondersteboven kan ook maar parkers zou ik er niet indraaien. Het wordt redelijk hard, maar wie niet waag wie niet wint.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Benzinebestendige kit
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2018, 09:29 »
Frenkie, ik moet bekennen dat ik best wel wat verrassingen ben tegengekomen die ik niet had verwacht. De tank was nieuws voor mij en het gat was toch duidelijk door iemand (slecht) hersteld, de startmotor bleek omgekeerd in mekaar gezet zonder rubbers. Ik weet niet wie dit heeft gedaan, de vorige eigenaar beweerde van niks te weten en dat laat ik dan ook graag in het midden hier op het forum.
De lagers van de wielen en link waren ook niet al te best meer, maar wat ik tot hiertoe kon zien bij nadere inspectie van het blok, was geruststellend.



De carburator is gewoon goed hoor, ik wilde gewoon een FCR omdat ik daar veel goeds over hoorde.


1 ding is zeker: De 660 Rallye krijgt wel de aandacht die hij verdient nu. Gisteren vuurde hij voor de eerste keer aan en hij liep erg mooi, en met de Arrow DB-killer ook redelijk beschaafd. Ik wil er graag de warme sjokorit mee gaan rijden en dan bekijk ik stilaan wat ik met deze bike ga doen.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be