Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205840 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1261 Gepost op: 26-04-2021, 20:07 »
Gelukkig staat er wel duidelijk bij dat er geen kentekens waren en het dus daadwerkelijk om wildcrossers gaat. En niet om gekentekende Enduro rijders die zich netjes aan de regels houden.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1262 Gepost op: 26-04-2021, 21:13 »
En als je ze er op aanspreekt hebben ze vaak geen benul wat ze verkeerd doen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1263 Gepost op: 27-04-2021, 12:37 »
Ik ken het daar goed (2 weken nog rondje rond dat ven gelopen), dan ben je echt niet goed wijs als je daar rijd. Er lopen ook nauwelijk paden naar of langs het ven

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1264 Gepost op: 27-04-2021, 13:49 »
Ja klopt. Het is oprecht een prachtig stuk natuur om lekker te wandelen. Qua offroad op onverhard na weinig uitdagend om te rijden dus ik snap het van twee kanten niet waarom men dit doet.
Overigens zijn de boetes niet mals voor rijden zonder kenteken en in een natuurgebied. Bij herhaling ben je zelfs je motor kwijt dus snap echt niet waarom mensen dit risico willen nemen.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1265 Gepost op: 15-05-2021, 10:28 »
Omdat er geen sticky is met positive publicatie in de pers plak ik hem er maar hier in. Maar deze vind ik er wel onder vallen.
Het bericht staat hier al twee dagen in diverse kranten. Maar nu met een filmpje erbij waarin een enduro dealer de verschillen uitlegt en begrip creëert. Een goede zet wat mij betreft.

https://www.ed.nl/de-peel/fotograaf-legt-probleem-natuurgebieden-op-juiste-moment-vast-ree-op-de-vlucht-voor-motorcrosser~aebcc870/
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1266 Gepost op: 15-05-2021, 10:50 »
Vervolgens stak het drachtige Reetje de snelweg over, daar kwam de Mercedes.........Benz....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1267 Gepost op: 15-05-2021, 11:47 »
Omdat er geen sticky is met positive publicatie in de pers plak ik hem er maar hier in. Maar deze vind ik er wel onder vallen.
Het bericht staat hier al twee dagen in diverse kranten. Maar nu met een filmpje erbij waarin een enduro dealer de verschillen uitlegt en begrip creëert. Een goede zet wat mij betreft.

https://www.ed.nl/de-peel/fotograaf-legt-probleem-natuurgebieden-op-juiste-moment-vast-ree-op-de-vlucht-voor-motorcrosser~aebcc870/
Wel weer apart dat ze in het artikel het verschil uitleggen tussen cross en enduro, om vervolgens de enduro op de foto toch een wildcrosser te noemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1268 Gepost op: 15-05-2021, 12:41 »
Ik heb het idee dat 'wildcrossen' een beetje een containerbegrip is geworden voor alles wat ergens rijdt waar iemand er last van heeft.

Aan de andere kant: een kenteken zorgt niet voor meer of minder overlast, het zal de wandelaar/ boswachter weinig boeien of er nu wel of geen kenteken op zit.


Er is trouwens een boswachter die zelf filmpjes met 'wildcrossers' in scene zet, zou best eens die boswachter op dat filmpje kunnen zijn.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1269 Gepost op: 15-05-2021, 12:44 »
Dat ben ik niet met je eens: kenteken = wettelijke dB's, etc, Cross is open uitlaat en zoveel benzine erin pompen.
Ik denk 90% van de enduro's redelijk normaal rijdt. Bij de crosser zal dat andersom zijn.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1270 Gepost op: 15-05-2021, 13:48 »
Oei die is wel Scherp mrM.
Maar je legt hem zo wel precies op z.n plaats.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1271 Gepost op: 15-05-2021, 14:14 »
Dat is wel een tendentieus bericht van het ED.
Als ik wandel of fiets zie ik ook regelmatig reeën. Als ik dichterbij kom "slaan die op de vlucht".
Wat een schande. En nog zwanger ook.

Post Merge: 15-05-2021, 14:15
....
Er is trouwens een boswachter die zelf filmpjes met 'wildcrossers' in scene zet, zou best eens die boswachter op dat filmpje kunnen zijn.
Daar had ik nog niet van gehoord.
Waar heb je dat vandaan?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1272 Gepost op: 15-05-2021, 15:28 »
Dat ben ik niet met je eens: kenteken = wettelijke dB's, etc, Cross is open uitlaat en zoveel benzine erin pompen.
Ik denk 90% van de enduro's redelijk normaal rijdt. Bij de crosser zal dat andersom zijn.


Nou mijn enduro (met standaard uitlaat) maakt behoorlijk wat herrie hoor. Maar vergeleken met een crosser weet ik niet, ik ben in het bos nog nooit crossers tegen gekomen/ wel andere enduro-rijders. We hebben hier overigens het afgelopen jaar wel regelmatig incidenten gehad en daar waren toch vooral crossers bij betrokken.

Post Merge: 15-05-2021, 15:32


Post Merge: 15-05-2021, 14:15

Daar had ik nog niet van gehoord.
Waar heb je dat vandaan?


Ik heb dat eens in een app-groep gezien en dat kwam van social media, waar precies vanaf weet ik niet meer. Het was een boswachter uit Brabant die een melding had gemaakt van een wildcrosser, met filmpje dus, en datzelfde filmpje had hij jaren geleden ook al eens gebruikt. En later bleek de desbetreffende wildcrosser ook nog eens te figureren in een trainingsdag van boswachters of zoiets. Zal eens kijken of ik het kan vinden, volgens mij had het iets met die netten te maken die ze in Brabant wilde gaan gebruiken.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1273 Gepost op: 15-05-2021, 16:25 »
Hier in Friesland zie je 's morgens vroeg hele kuddes reeën in de landerijen lopen, meer dan 30 dieren in een groepje is niet uitzonderlijk. Nog even dan zijn er teveel en worden ze weer afgeschoten.


Het klinkt misschien lullig, hoe mooi de beesten ook zijn, maar is domweg de waarheid.  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1274 Gepost op: 15-05-2021, 16:32 »
Ik las van de week nog iets over klachten over wildcrossen vanuit de jagersvereniging.
Toen dacht ik nog: zo'n ree kan beter een wildcrosser tegenkomen dan een jager lijkt me.